|
Auteur |
Bericht |
frankboelens
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 26 apr 2009 13:21 Onderwerp: Beslag legging op uitkering , maar hoe verder |
|
|
geachte heer / mevrouw,
Ik zit met de volgende vraag. Vorig jaar heeft mijn advocaat beslag laten leggen uit een deel van de uitkering van de tegenpartij. Hier komt maandelijk een klein bedrag ( ongeveer 100 euro ) voor binnen.
Nu schrijft mijn advocaat in een brief dat ik niet langer de enige schuldeiser ben bij deze dhr en dat er nog 5 medevorderingen hierdoor zijn.
Houdt dit voor mij in dat het maandelijkse bedrag van 100 euro niet meer gaat gelden en dat dit gedeeld moet gaan worden dan ?
Mijn zaak is al afgesloten , en ook het hoger beroep van deze. eindvonnis is bekend.
p.s. stel dat deze persoon overlijd, wat dan ? Kan ik dan naar mijn centen fluiten ( persoon is al ruim op leeftijd ) of heeft dit ook iets met het accepteren van een erfenis te maken later ? |
|
|
|
 |
Zeemeeuw
Leeftijd: 58 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 26 apr 2009 14:04 Onderwerp: vele schuldeisers |
|
|
Inderdaad, als er meerdere schuldeisers(SE's)/beslagleggers zijn, moet de opbrengst verdeeld worden. Er zal dus veel minder bij u binnen komen. E.e.a. gebeurt ook nog naar rato, dus als er SE's met veel hogere vorderingen zijn, krijgt u in verhouding minder.
Als de persoon komt te overlijden, hangt het er van af, of iemand zijn erfenis aanvaardt en op welke wijze. Bij volledige aanvaarding komen alle baten maar ook alle lasten bij die erfgenaam/-namen terecht en kunt u alsnog vorderen wat u toekomt. Als iedereen de erfenis verwerpt, b.v. omdat er veel meer schulden dan baten zijn, valt de erfenis aan de staat toe en zal uw vordering niet meer verhaalbaar zijn. |
|
|
|
 |
Zeemeeuw
Leeftijd: 58 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 26 apr 2009 14:06 Onderwerp: vele schuldeisers |
|
|
Inderdaad, als er meerdere schuldeisers(SE's)/beslagleggers zijn, moet de opbrengst verdeeld worden. Er zal dus veel minder bij u binnen komen. E.e.a. gebeurt ook nog naar rato, dus als er SE's met veel hogere vorderingen zijn, krijgt u in verhouding minder.
Als de persoon komt te overlijden, hangt het er van af, of iemand zijn erfenis aanvaardt en op welke wijze. Bij volledige aanvaarding komen alle baten maar ook alle lasten bij die erfgenaam/-namen terecht en kunt u alsnog vorderen wat u toekomt. Als iedereen de erfenis verwerpt, b.v. omdat er veel meer schulden dan baten zijn, valt de erfenis aan de staat toe en zal uw vordering niet meer verhaalbaar zijn. |
|
|
|
 |
|