|
Auteur |
Bericht |
Bzerk
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG
|
Geplaatst: di 21 apr 2009 10:14 Onderwerp: Taxi hoffman arrest doorlopen rechtsgang |
|
|
hey!
voor school moet ik uitzoeken wat nu de doorlopen rechtsgang was van het taxi hoffman arrest, na enkele uren met klasgenoten op het internet te hebben gezocht was het eindresultaat bedroevend.
er staat op internet vrijwel niks over het taxi hoffman arrest m.b.t. wat er gebeurd is voordat de hoge raad zich erop wierp en het lijkt me sterk dat de zaak begon bij de hoge raad.
de vraag is dus of het eerst is voorgekomen bij de kantonrechter, de rechtbank en wat de uitspraken hiervan waren.
heeft iemand misschien zoektips voor ons ? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 21 apr 2009 11:21 Onderwerp: |
|
|
Lees het arrest? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: wo 22 apr 2009 11:12 Onderwerp: |
|
|
Dat is nou echt het probleem bij de HR, he, dat ze nooooooooooooooooit wat schrijven over de rechtsgang ........ zo flauw is dat!  _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: wo 22 apr 2009 11:35 Onderwerp: |
|
|
En heeft tikSimone het arrest al gelezen? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
MaxForce
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UM Studieomgeving (MA): UM Berichten: 96
|
Geplaatst: wo 22 apr 2009 13:28 Onderwerp: |
|
|
Ik zie het probleem ook niet. De HR geeft toch duidelijk de rechtsgang weer? _________________ "Auch der Beschränkte, Unwissende, Unbesonnene faßt leicht und lebhaft eine subjektive Überzeugung. Aber je leichter er sie fäßt, desto mehr hat man Ursache, ihr zu mißtrauen." |
|
|
|
 |
Chantalle
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 552
|
Geplaatst: wo 22 apr 2009 13:33 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | En heeft tikSimone het arrest al gelezen? |
Ik wel (de NJ versie). Ik zie zelfs weinig arresten waarin zo uitgebreid de doorlopen rechtsgang wordt behandeld.
Ik zal de TS een beetje op weg helpen:
Er is een vonnis van de Kantonrechter te Schiedam: 22 november 1994
Een tussenvonnis van de Rechtbank te Rotterdam: 29 februari 1996
Een einduitspraak van de Rechtbank: 6 februari 1997.
Wat een belachelijk lange procedure trouwens (het stuk tussen tussenvonnis en eindvonnis, de comparitie was namelijk al in maart 1996). |
|
|
|
 |
Chantalle
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 552
|
Geplaatst: wo 22 apr 2009 13:34 Onderwerp: |
|
|
MaxForce schreef: | Ik zie het probleem ook niet. De HR geeft toch duidelijk de rechtsgang weer? |
Simone ook niet hoor. Je hebt toch wel door dat de opmerking sarcastisch was bedoeld? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: wo 22 apr 2009 13:58 Onderwerp: |
|
|
Chantalle schreef: | MaxForce schreef: | Ik zie het probleem ook niet. De HR geeft toch duidelijk de rechtsgang weer? |
Simone ook niet hoor. Je hebt toch wel door dat de opmerking sarcastisch was bedoeld? |
Dat had ik niet door en eerlijk gezegd ben ik daar ook niet helemaal van overtuigd. Vergis ik mij? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
lawyer
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 629
|
Geplaatst: wo 22 apr 2009 14:00 Onderwerp: |
|
|
Chantalle schreef: | MaxForce schreef: | Ik zie het probleem ook niet. De HR geeft toch duidelijk de rechtsgang weer? |
Volgens mij was het eerder ironisch dan sarcastisch... |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: wo 22 apr 2009 16:03 Onderwerp: |
|
|
Zucht.
Ik bedoel maar: kon ik nóg meer overdrijven? _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
HenkR
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: wo 22 apr 2009 16:22 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: | Zucht.
Ik bedoel maar: kon ik nóg meer overdrijven? |
Ja dus  _________________ 'Justice is supposed to be blind. But must it be stupid too?' |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: wo 22 apr 2009 18:09 Onderwerp: |
|
|
Ah, maar ik las je bericht nu juist als een verzuchting over arresten van de Hoge Raad in het algemeen. Tja, nu ik het nog eens lees...
Mijn excuses hoor, dat ik je serieus nam  _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
tikSimone
|
Geplaatst: wo 22 apr 2009 20:21 Onderwerp: |
|
|
Gewoon goed le-zen wat ik schrijf, bona!
Maar goed, om op de vraag van Bzerk terug te komen: zonder zelfs voorstukken te lezen vind je die info al onder 3 in het arrest.
Het is dus bedroevend dat men uren op internet zou hebben gezocht, want men had daar binnen 5 minuten achter kunnen zijn en dan lekker op een terrasje kunnen gaan zitten
Dus chantalle krijgt nu een rosé voor het maken van het huiswerk  _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Chantalle
|
Geplaatst: do 23 apr 2009 11:41 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: |
Dus chantalle krijgt nu een rosé voor het maken van het huiswerk  |
Wh00t! Maar ik heb slechts een begin gemaakt, want een opdracht om de doorlopen rechtsgang weer te geven gaat een stuk verder dan alleen de vonnissen van de verschillende rechters noemen. Vooral wát er is besloten is belangrijk, maar dat mag de TS zelf uitzoeken. |
|
|
|
 |
Zeemeeuw
Leeftijd: 58 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 25 apr 2009 15:35 Onderwerp: TS? |
|
|
En dan nog een domme vraag van mij, wat is nou een TS? |
|