Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu do 21 aug 2025 9:23
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

voorbeeld verzet tegen verstekvonnis
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
sabri

sabri

Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: di 07 apr 2009 19:41    Onderwerp: voorbeeld verzet tegen verstekvonnis Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

Om een lang verhaal kort te maken, mijn broer is zo slim geweest om een huurachterstand op te laten lopen en heeft niet gereageerd op een dagvaarding. Hij heeft vandaag een verstekvonnis betekend gekregen en was eindelijk op het idee gekomen dat het wel eens verstandig zou kunnen zijn om mij te bellen.

Ik wil nu een verzetschrift schrijven om de ontbinding van het huurcontract ongedaan gemaakt te krijgen (alle achterstallige huur wordt morgen door mij en onze vader gezamelijk betaald en hij gaat onder onze financiele curatele), maar dat is nieuw voor mij. Heeft iemand een voorbeeldje? Ik heb me rotgegoogled maar vind alleen standaard-dagvaardingen...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
lawyer

Leeftijd: 46
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU

BerichtGeplaatst: wo 08 apr 2009 9:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De verzetdagvaarding (verzetschrift is volgens mij uitsluitend een bestuursrechtelijk begrip) heeft te gelden als conclusie van antwoord in de procedure. Alle verweren tegen de oorspronkelijke vordering(en) dienen dan ook in de verzetdagvaarding te worden opgenomen. Je vordert ontheffing van het tegen de opposant uitgesproken verstekvonnis. Eventueel kan een eis in reconventie worden opgenomen; de verzetdagvaarding kan ook uitsluitend een incidentele vordering bevatten (bijv. een onbevoegdheidsexceptie).

Overigens: als je alles gaat betalen, heeft verzet dan nog wel zin?
sabri

sabri

BerichtGeplaatst: wo 08 apr 2009 9:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb ondertussen al wat gemaakt wat daar wel voor door moet kunnen gaan. Vandaag eens richting de deurwaarder sturen en kijken of ze me niet uitlachen Smile

Het verzet heeft in zoverre zin dat in het verstekvonnis de huurovereenkomst is ontbonden en daar richt het verzet zich primair op. In de dagvaarding van de eiser hebben ze een verkeerde voorstelling van zaken gegeven wat betreft de huurachterstand: 890 euro bij een huur van 220 euro terwijl de huur bijna 450 euro is. De achterstand is dus niet ruim 4 maanden maar net iets minder dan 2 maanden. Dus ik hoop dat er nog een klein kansje voor hem is.
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: wo 08 apr 2009 11:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je zou misschien ook kunnen proberen met de huurbaas overeen te komen dat de huurachterstand (en proceskosten e.d.) wordt betaald en het vonnis wordt opzijgezet. Als de huurbaas daarmee akkoord gaat, bespaart dat weer gedoe.

sabri

BerichtGeplaatst: wo 08 apr 2009 11:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vanochtend heb ik even met de huurbaas (woningcorporatie) gebeld en die wilde me niet te woord staan en verwees naar de deurwaarder. Die heeft laten weten dat de ontbinding waarschijnlijk niet wordt doorgezet als de vordering voor de ontruimingsdatum is voldaan. Ik heb net het volledige bedrag overgemaakt, volgende week nog maar even bellen. De verzetstermijn loopt als ik het goed heb tot 6 mei dus we hebben nog even de tijd.
Yetl

Yetl

Leeftijd: 44
Studieomgeving (BA): HvU

BerichtGeplaatst: zo 12 apr 2009 22:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

sabri schreef:
Ik heb ondertussen al wat gemaakt wat daar wel voor door moet kunnen gaan. Vandaag eens richting de deurwaarder sturen en kijken of ze me niet uitlachen Smile

De gemiddelde deurwaarder zal vanuit juridisch oogpunt simpelweg zeggen dat hij niet op de stoel van de rechter zit en als je het er niet mee eens bent je toch echt in verzet moet gaan. Wanneer de deurwaarder (namens de verhuurder) bevestigt dat de overeenkomst herleeft bij betaling van de achterstand, is dat niet nodig, maar zorg dan wel dat je e.e.a. op papier krijgt.
Houdt de verhuurder zijn poot stijf en blijft hij bij de uitgesproken ontbinding (wat zijn goed recht is) ga dan zeker nog even praten met mensen die weten hoe ze een verzetdagvaarding opstellen! Zoniet dan ga je jammerlijk nat.

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: zo 12 apr 2009 23:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Sabri heeft het waar hij spreekt over "kijken of ze me niet uitlachen" volgens mij over de deurwaarder die hij zelf inschakelt om de verzetdagvaarding uit te brengen.

Yetl

Leeftijd: 44
Studieomgeving (BA): HvU

BerichtGeplaatst: zo 12 apr 2009 23:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Sabri heeft het waar hij spreekt over "kijken of ze me niet uitlachen" volgens mij over de deurwaarder die hij zelf inschakelt om de verzetdagvaarding uit te brengen.

Tsja, dat kan. Als dat zo is, is mijn posting voor de helft waardeloos geworden Embarassed. Als ik het nog eens nalees is jouw leeswijze logischer dan die van mij.

sabri

BerichtGeplaatst: ma 13 apr 2009 17:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:

Helemaal correct Smile

Bedankt voor de bijdragen in deze. Ondertussen heb ik alles kunnen regelen met de deurwaarder. Pfew.
DENNIS79

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: vr 24 apr 2009 13:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Niet meer relevant voor de TS, maar wellicht voor een ander.

Een verzetdagvaarding dient te voldoen aan dezelfde eisen als een gewone dagvaarding.

Als voorbeeld het volgende:

VERZETDAGVAARDING

Vandaag, de tweeduizendnegen,

Heb ik,

Op verzoek van ....

GEDAGVAARD:

.....

OM:

te verschijnen op .... om ....

MET AANZEGGING:

dat .... in verzet komt tegen vonnis: ....
(mogelijkheden voor antwoord en verschijnen door wederpartij noemen)

TENEINDE:
te procederen op grond van hierna genoemde argumenten:
(argumenten en feiten)

(BELANGRIJK: ontvankelijkheid noemen indien verzet tegen oud vonnis)

aparte kopjes:
- verweer van wederpartij
- conclusie
- bewijsaanbod

MITSDIEN:

Verzoeker vordert, zo ver mogelijk uitvoerbaar bij voorraad, vernietiging van het verstekvonnis.... De vorderingen van .... dienen ongegrond verklaard te worden. .... dient veroordeeld te worden in de kosten van beide gedingen.

De kosten dezes van mij, deurwaarder, bedragen €

Laatst aangepast door DENNIS79 op vr 24 apr 2009 14:39, in totaal 1 keer bewerkt
sabri

sabri

BerichtGeplaatst: vr 24 apr 2009 14:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hey Dennis,

Ik ben je toch zeer dankbaar want het bevestigd mijn denkwijze Smile

Thanks,

Sabri
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds