|
Auteur |
Bericht |
chradem
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 30 apr 2009 12:43 Onderwerp: Contract wordt niet nageleefd |
|
|
Ik heb vorige week een contract afgesloten via internet voor een mobiel abonnement. Aangezien de webwinkel de week daarvoor een actie had en die nu niet meer aanbood heb ik het door hun opgestuurde contract gewijzigd naar die aanbieding. Ik heb er een brief bij gedaan waarin ik deze wijziging aangaf en vroeg of ze alsnog die aanbieding konden leveren. Als ze dat niet meer konden mochten ze het contract verscheuren.
Nu blijkt dat ze het abonnement hebben geleverd zoals zij dat aanboden. Dus niet zoals het in het contract staat. Ik heb geïnformeerd hoe dat zat en ze zeiden dat ten tijde van de aanvraag die actie niet geldig was en dat ze daarom het abonnement hebben geleverd wat ze zelf aanboden. Ondanks dus dat ik had gezegd dat ik dat niet hoefde. Bovendien staat in het contract het andere abonnement. Maar alsnog willen zij het abonnement niet wijzigen of terug nemen.
Ik heb ook met de provider contact gehad en zij leveren wat de webshop hun doorgeeft. Zij zeggen dus dat ik bij de webshop moet zijn, maar zij leveren wel de diensten en ik betaal ook aan hun.
Ik vroeg me af bij wie ik nou moet zijn en in hoeverre de provider zo maar extra kosten kan rekenen terwijl daar contractueel niets over is afgesproken. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: do 30 apr 2009 17:53 Onderwerp: |
|
|
Er is wel een contractuele afspraak. De winkel deed jou namelijk een aanbod en jij hebt dat electronisch geaccepteerd. Waarna je de bevestiging van de overeenkomst (dat schriftelijke contract) hebt ontvangen.
En daarna ben jij dan weer iets anders gaan aanbieden, waar de ander niet op is ingegaan.
Er is een regeling bij koop op afstand om binnen 7 dagen na ontvangt zonder opgave van redenen te ontbinden. Dat geldt ook voor de koop van diensten, maar wel met wat "tenzij's" (bijvoorbeeld dat nog niet met de nakoming is gestart, maar dat lijkt hier wel het geval te zijn).
Ik vermoed dus dat je er aan vast zit, maar wellicht dat anderen hier daar anders over denken. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
chradem
|
Geplaatst: do 30 apr 2009 18:30 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: | Er is wel een contractuele afspraak. De winkel deed jou namelijk een aanbod en jij hebt dat electronisch geaccepteerd. Waarna je de bevestiging van de overeenkomst (dat schriftelijke contract) hebt ontvangen.
En daarna ben jij dan weer iets anders gaan aanbieden, waar de ander niet op is ingegaan.
Er is een regeling bij koop op afstand om binnen 7 dagen na ontvangt zonder opgave van redenen te ontbinden. Dat geldt ook voor de koop van diensten, maar wel met wat "tenzij's" (bijvoorbeeld dat nog niet met de nakoming is gestart, maar dat lijkt hier wel het geval te zijn).
Ik vermoed dus dat je er aan vast zit, maar wellicht dat anderen hier daar anders over denken. |
Ik heb mezelf misschien niet helemaal duidelijk uitgedrukt. Ik heb geen bevestiging van het contract ontvangen, ik heb het contract zelf ontvangen. Dat moest ik ondertekenen en terug sturen. Als ik het contract niet zou terug sturen zou er ook geen overeenkomst zijn. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: do 30 apr 2009 21:12 Onderwerp: |
|
|
Als dat laatste zo is en je hebt dat op papier, dan geldt jouw aantekening als als een verwerping van het oorspronkelijke aanbod en een nieuw aanbod van jouw kant, waarop de ander dan kan reageren met accoord of niet (maar dus niet met het in werking stellen van het oorspronkelijke aanbod) _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 30 apr 2009 21:30 Onderwerp: |
|
|
Het lijkt erop dat de "kans" waar ik in dit bericht op wees zich heeft verwerkelijkt  _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
chradem
|
Geplaatst: do 30 apr 2009 22:04 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | Het lijkt erop dat de "kans" waar ik in dit bericht op wees zich heeft verwerkelijkt  |
Helaas wel, ik had het op de manier van simone gedaan met een brief erbij.
Maar mijn vraag is dus: bij wie moet ik nu zijn voor correct naleving. De provider verwijst me door naar de webshop, maar de provider zelf incasseert wel gewoon de abonnementsgelden, terwijl die gelden niet overeengekomen zijn. |
|
|
|
 |
Zeemeeuw
Leeftijd: 58 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 30 apr 2009 22:13 Onderwerp: |
|
|
Ik vraag me af of er wel een overeenkomst is ontstaan, omdat deze onder voorwaarden was gesloten: immers alleen maar als ze de aanbieding alsnog konden leveren. Konden ze niet, dus geen geldige overeenkomst.
Daar zou je je op kunnen beroepen, maar het gemakkelijkste zal het zijn om het contract binnen 7 werkdagen op te zeggen. Dat mag zonder opgave van redenen en ik zie een overeenkomst als deze niet onder de uitzonderingen vallen. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 30 apr 2009 22:44 Onderwerp: |
|
|
Het lijkt mij volledig juist dat er geen overeenkomst is ontstaan. Door het opgestuurde contract, dat eigenlijk een aanbod voor een contract was, te wijzigigen, is dat aanbod verworpen en heeft chradem een nieuw aanbod gedaan. Dat aanbod lijkt niet te zijn aanvaard. Er is dus geen overeenkomst tot stand gekomen.
Tenzij natuurlijk kan worden aangetoond dat het aanbod van chradem wel degelijk is aanvaard. In dat geval kan chradem in beginsel haar versie van het contract afdwingen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
chradem
|
Geplaatst: do 30 apr 2009 22:49 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | Het lijkt mij volledig juist dat er geen overeenkomst is ontstaan. Door het opgestuurde contract, dat eigenlijk een aanbod voor een contract was, te wijzigigen, is dat aanbod verworpen en heeft chradem een nieuw aanbod gedaan. Dat aanbod lijkt niet te zijn aanvaard. Er is dus geen overeenkomst tot stand gekomen.
Tenzij natuurlijk kan worden aangetoond dat het aanbod van chradem wel degelijk is aanvaard. In dat geval kan chradem in beginsel haar versie van het contract afdwingen. |
Nou in principe heeft de webshop, het contract doorgegeven aan de provider. En de provider heeft vervolgens de simkaart en het abonnement geleverd. Maar wel volgens het verkeerde contract. Maar de webshop is niet akkoord gegaan met mijn nieuwe aanbod zeggen ze. |
|
|
|
 |
tikSimone
|
Geplaatst: za 02 mei 2009 10:52 Onderwerp: |
|
|
Als dat zo was, dan hadden ze dat niet door moeten geven aan de provider. Door dat wel te doen heeft de webshop m.i. jouw wijziging aanvaard en de evt schade die dat voor de shop oplevert (w.s. niets) komt dan voor haar risico. Dan had men maar moeten afwijzen.
Enfin, als het goed is heb je dus ook nog de kopie van je brief en de wijzigingen, dus leg maar even uit dat de overeenkomst zoals de webshop meent dat die er ligt niet is gesloten.
Maar ja, 't is altijd wel een heel gedoe om zoiets te repareren  _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
cvb
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 02 mei 2009 11:04 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: | Als dat zo was, dan hadden ze dat niet door moeten geven aan de provider | Blijkbaar waren ze niet akkoord en hebben ze het vervolgens abusievelijk doorgegeven aan de provider. TS maakt m.i. gebruik van een dienst zonder een daarbij behorende overeenkomst inklusief rechten; ik zou daar geen zin in hebben. |
|
|
|
 |
tikSimone
|
Geplaatst: za 02 mei 2009 15:21 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Blijkbaar waren ze niet akkoord en hebben ze het vervolgens abusievelijk doorgegeven aan de provider. | Dat komt dus voor rekening van de webwinkel. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
cvb
|
Geplaatst: za 02 mei 2009 18:49 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: | Quote: | Blijkbaar waren ze niet akkoord en hebben ze het vervolgens abusievelijk doorgegeven aan de provider. | Dat komt dus voor rekening van de webwinkel. | Webwinkel heeft blijkbaar verkeerd gehandeld; echter: TS neemt de facto diensten af van de provider en zal deze aan provider, die ook de nota stuurt, op de een of andere manier moeten betalen; de webwinkel krijgt alleen provisie of iets dergelijks. |
|
|
|
 |
tikSimone
|
Geplaatst: zo 03 mei 2009 0:07 Onderwerp: |
|
|
Maar TS koopt bij de webwinkel. Net zoals jij IRL ook een koelkast bij bijvoorbeeld Mediamarkt koopt en dan geen genoegen hoeft te nemen met een verwijzing naar meneer Miele. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
cvb
|
Geplaatst: zo 03 mei 2009 7:54 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: | Net zoals jij IRL ook een koelkast bij bijvoorbeeld Mediamarkt koopt en dan geen genoegen hoeft te nemen met een verwijzing naar meneer Miele. | Maak dan een overeenkomst (niet alleen bij, maar ook) met de Mediamarkt, neem van hen af, krijg van hen een nota; neem dan, denk ik, overigens voor eventuele after-sales/technische toestanden, normaliter, wel degelijk genoegen met een verwijzing naar hun leverancier. |
|
|
|
 |
|