|
Auteur |
Bericht |
marinushendrik
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvU
|
Geplaatst: zo 26 apr 2009 13:26 Onderwerp: Faktuur hoger dan mondelinge prijsafspraak |
|
|
Mijn vriendin en ik hebben via een bemiddelingskantoor een huis gevonden.
Beiden waren wij niet bekend met de kosten die zo'n kantoor berekent.
In ons geval was dit 1x de huurprijs. Wat opzich wel te overzien was. Moment dat wij onze makelaar vroegen wat de exacte kosten zouden bedragen, gaf hij ons het antwoord dat dit dus 1x de huurprijs zou zijn. Wij vroegen nog duidelijk of wij dus 900 euro aan hem kwijt waren, hij bevestigde dit.
Nadat hij er min of meer op aangedrongen had dat we een Intentie formulier zouden invullen. ( voor terug krabbelaars ) kwam mijn vriendin in contact met een ander bemiddelingsbureau met wie de huurovereenkomst zou worden opgesteld. Overigens hebben zij alle moeite voor ons gedaan ( contact met de verhuurder, contracten opgesteld, vragen beantwoord etc)
Nu kregen wij van de week een factuur binnen waar op staat vermeld: 1x de huurprijs + BTW. Wat neerkomt op 180 euro extra als wat hij ons liet weten.
Kan deze persoon zomaar een bedrag rekenen van 1080 euro, terwijl hij ons zegt dat het 900 zou gaan kosten? |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: zo 26 apr 2009 16:03 Onderwerp: |
|
|
Nee dat kan hij in mijn ogen niet. Wijs deze meneer maar eens op artikel 38 van de Wet op de Omzetbelasting:
Quote: | Het is de ondernemer verboden aan anderen dan ondernemers en publiekrechtelijke lichamen goederen en diensten aan te bieden tegen prijzen met zodanige aanduidingen dat de omzetbelasting niet in de prijzen zou zijn begrepen. |
Jij hebt dat zelfs nog nagevraagd en hij heeft het daarop bevestigd.
Er is dus geen enkele reden om jullie de BTW extra in rekening te brengen. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: zo 26 apr 2009 16:51 Onderwerp: |
|
|
Precies, je mag als particulier aannemen dat de genoemde prijs inclusief BTW is. Dat betekent dat de overeengekomen prijs inclusief BTW is. Er is geen reden om meer te betalen dan de overeengekomen prijs. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
marinushendrik
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvU
|
Geplaatst: zo 26 apr 2009 23:05 Onderwerp: |
|
|
Heel erg bedankt voor jullie reacties, ik ga ze even een brief schrijven. Ik plaats hier nog wel even een berichtje over hoe het verder loopt. |
|
|
|
 |
|