|
Auteur |
Bericht |
sascharooij
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 23 apr 2009 14:05 Onderwerp: reintegratieperikelen, werkgever wil mij niet beter melden |
|
|
Hoi,
Na een postnatale depressie ben ik een tijdje uitgevallen op mijn werk. Ik ben bij de uwv-arts geweest en deze gaf mij mondeling aan dat mijn ziekte zwangerschapsgerelateerd was en dat de uitkering via het uWV zou gaan lopen.
Inmiddels ben ik aan het reintegreren en tijdens het eerste gesprek met mijn manager gaf ik aan weer in verwachting te zijn. Hij gaf vrijwel direct aan dat ze er dan waarschijnlijk voor zouden kiezen om mij niet beter te melden, met het oog op een mogelijke eerdere uitval wegens zwangerschap. Bovendien werd mij een dag later te kennen gegeven dat ik voorlopig geen eigen dossiers krijg, omdat dat met de komende verlofperiode niet handig is (mijn verlof zal over 5 maanden ingaan en bovendien heb ik bij eerdere verloven altijd tot de laatste week voor een verlof eigen nieuwe dossiers gekregen). Wel kon ik wat ander werk doen.
Het gaf mij een raar gevoel, omdat ik gewoon wil reintegreren in mijn eigen werk. Bovendien zie ik het gevaar, dat als ik niet mijn eigen werk zou kunnen doen, ik niet beter gemeld hoef te worden.
Omdat ik na het gesprek met de uwv-arts niets meer van het uwv heb vernomen heb ik telefonisch contact opgenomen. Mij werd verteld dat er geen uitkeringen aan mijn werkgever plaatsvonden, kennelijk omdat mijn werkgever mijn ziekte niet had aangemeld. Het kwam een beetje vreemd over op mij, omdat ik wel ben aangemeld en als gevolg daarvan bij de UWV-arts langs ben gegaan. Kennelijk had er later nog een melding moeten komen?