|
Auteur |
Bericht |
tussenwalenschip
|
Geplaatst: wo 28 jan 2009 17:07 Onderwerp: Voortzetting K/A 18-21 in justuele inrichting. |
|
|
Er is een wijziging op komst, van de jeugdzorg,en justitie,voor een verlenging, onder toezicht t.m. 23 jaar.
Deze j.man woont v.a. zijn 14 jaar niet meer thuis bij zijn moeder,maar verblijft in justuele inrichting.
vader betaald K/A, netjes aan moeder,mijn vraag is welke mogelijkheden er zijn als deze j.man 18 jaar word,
Vader belaald netjes door, tot 21 jaar, en moeder niet,de mogelijkheid tot herziening ligt voor de hand,zodat moeder ook deze 3 jaar gaat meebetalen, tenslotte woont hij niet meer thuis en is meerderjarig,en uitgeschreven uit de gemeentelijke woonplaats.
Vader is hertrouwd,
moeder is hertrouwd,
worden beide nieuwe partners dan ook alimentatie-plichtig.en word hun beide inkomen dan meeberekend in een eventuele herziening?
of is het alleen het inkomen van moeder, en het inkomen van vader,
En hoe zit het met gerechtelijke kosten,
word dat financieel aan inkomen berekend per echtpaar? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 28 jan 2009 17:50 Onderwerp: |
|
|
Simpel gezegd alleen het inkomen van moeder en het inkomen van vader. Maar de draagkracht van bijv. moeder hangt niet alleen af van haar inkomen, maar ook van hoeveel personen ze daarmee moet verzorgen en wie daar verder aan meebetaalt. Dus als haar nieuwe partner financieel bijdraagt aan het nieuwe gezin, heeft moeder meer draagkracht. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
tussenwalenschip
|
Geplaatst: wo 28 jan 2009 19:29 Onderwerp: |
|
|
Dat geldt ook voor advcaatkosten, en griffiekosten?
Deze draagkracht als je een gezamelijk huishouden voert? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 28 jan 2009 19:38 Onderwerp: |
|
|
Nee. Een proceskostenveroordeling staat los van draagkracht. Wel weet ik dat er in familierechtzaken wel eens wordt gecompenseerd (ieder de helft), maar wanneer dat precies gebeurt weet ik niet. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
sietske1980
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 551
|
Geplaatst: wo 28 jan 2009 20:13 Onderwerp: |
|
|
@ to:
bedoel je dat er 1 keer griffierecht wordt berekend? de ouder doet een wijzigingsverzoek en moet de gegevens van nieuwe echtgenoot overleggen. er wordt voor 1 procedure griffierecht geind. en als de ander een verweer indient dan wordt aan die kant ook griffierecht geind.
bij een evt toevoeging kijken ze wel naar je inkomen samen met je echtgenoot, dus als gezin.
proceskostenvergoeding kun je vragen maar wordt in familierecht over het algemeen zelden toegekend. je moet dan bv aantonen dat de andere partij misbruik van procesrecht maakt en dat neemt men niet snel aan. |
|
|
|
 |
sietske1980
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 551
|
Geplaatst: wo 28 jan 2009 20:18 Onderwerp: Re: Voortzetting K/A 18-21 in justuele inrichting. |
|
|
tussenwalenschip schreef: | Er is een wijziging op komst, van de jeugdzorg,en justitie,voor een verlenging, onder toezicht t.m. 23 jaar.
Deze j.man woont v.a. zijn 14 jaar niet meer thuis bij zijn moeder,maar verblijft in justuele inrichting. |
Ondertoezichtstelling kan maar tot en met 18e jaar. Gesloten uithuisplaatsing kan in de Wet op de Jeugdzorg soms ook nog doorlopen tussen 18 en 21, maar zitten haken en ogen aan. |
|
|
|
 |
tussenwalenschip
|
Geplaatst: do 29 jan 2009 9:12 Onderwerp: |
|
|
Ja, dat klopt, de ondertoezichtstelling t.m. 18 jaar, heb ik verkeerd geformuleerd,
Hij blijft uithuisgeplaatst, en begeleid, ook b.v. om later onder begeleiding zelfstandig te gaan werken, en wonen.
Hij komt niet meer voor vast bij moeder thuis, zodoende mijn vraagstelling, hoe dat zit met K/A, zowel voor de vader als de moeder, omdat hij dan voor de wet meerderjarig is, en beiden ouders dan alimentatie moeten gaan betalen,niet alleen de vader, dacht ik. |
|
|
|
 |
tussenwalenschip
|
Geplaatst: za 18 apr 2009 13:03 Onderwerp: Voortzetting K/A in justuele inrichting. |
|
|
Vraag.
De voorbereiding, voor alimentatie tussen 18-21 jaar,terwijl de persoon in de justuele inrichting verblijft t/m zijn 21 jaar.
Kan de persoon hierop aanspraak maken,
Kan de justuele inrichting hierop aanspraak maken,
Kan het Rijk hierop aanspraak maken,
Is de ex ook niet aansprakelijk, zodat beide partners in levensonderhoud moeten voorzien?
Als er geen levensonderhoud nodig is, behoort dan de inrichting of het rijk dat niet bekent te maken?
Kan ik als betalende stoppen met betalen?
Moet hiervoor weer een nieuwe procedure opgestart worden? als ik moet betalen, en de ex betaald (nog)niet?
Wat zegt de WET hiervan? |
|
|
|
 |
tussenwalenschip
|
Geplaatst: ma 20 apr 2009 14:28 Onderwerp: |
|
|
Niemand die weet, hoe dit wettelijk in elkaar steekt? |
|