|
|
| Auteur |
Bericht |
Tweety74
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 02 apr 2009 14:52 Onderwerp: wel of geen verlenging via werkgever |
|
|
Hai,
ik werk nu sinds augustus 2008 via een uitzendorganisatie (Tempo Team) op mijn contract staat dat de arbeidsduur in overleg is omdat destijds niet precies was hoe lang het zou gaan duren. In principe tot eind december maar dit kon langer dan wel korter zijn.
Eind december heb ik te horen gekregen dat ik mocht blijven tot eind maart, nog steeds onder het contract van augustus.
Nu zitten we eind maart en kreeg ik in eerste te horen dat ik zou mogen blijven. Ik zou een contract krijgen van het bedrijf. Nu is dit weer terug gedraaid, ik mag wel blijven maar dan wordt het contract verlengd van de uitzendorganistie tot eind van het jaar. Reden hiervoor... mijn contract was al een keer verlengd en ik ben 1x ziek gemeld. Ziekmelding zou worden gezien als verlenging van het contract omdat deze wordt onderbroken door de ziekmelding en aansluitend weer aangegaan zou worden.
Dit betekend dat de werkgever mij dus nu nog 1x een contract mag bieden en dan eind december mij alsnog een vast contract moet geven...
a) klopt het verhaal van de ziekmelding en de verlenging van eind december, ofwel zijn dat inderdaad 2 verlengingen
b) als het nu verlengd wordt door de uitzendorganisatie dan moet het bedrijf mij eind december toch alsnog een contract voor onbepaalde tijd bieden of zie ik dit nu verkeerd? Het zou dan toch niet uitmaken of zij mij in dienst nemen of dat het uitzendbureau mij in dienst houd?
Voor mij maakt het wel degelijk verschil omdat ik nu immers div. bonussen misloop.... |
|
|
|
|
 |
WimWest
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 02 apr 2009 19:54 Onderwerp: |
|
|
Fase A duurt 78 weken en door ziekte wordt bij starten en voortzetting zelfde opdracht een nieuwe overeenkomst.
Na 78 weken kom je in fase B en heb je een uitzendovereenkomst voor bepaalde tijd. Na 2 jaar en/of 8 contracten kom je in fase C en heb een contract voor onbepaalde tijd.
Even neergezet met grote stappen door het systeem. |
|
|
|
|
 |
|
|