Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerιe
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu za 23 aug 2025 6:28
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

foute opgave hypotheek familie
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Rinus1959

Leeftijd: 66
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: wo 01 apr 2009 18:35    Onderwerp: foute opgave hypotheek familie Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik bezat een eigen huis en ben vlak na de aankoop geheel door gedraaid en heb de rest van mijn centen er door gedraaid zonder werk en uitkering
Heb toen via mijn moeder geld gekregen als hypotheek welke was 45000 gulden mijn broer regelde de zaak ik was tot niets in staat
Maar goed wat blijkt in 2005 dat mijn broer in 2002 de zaak had opgegeven in euro's dus een groot verschil
Eind 2005 kon ik mijn huis niet opbrengen en is het huis verkocht waar mijn broer aan de notaris gewoon weer 45000 euro heeft door gegeven wat er los stond had geen rente betaald en ook niets afgelost leefde van de bijstand
Ook in het fiscaal rapport van mijn moeder stond een fout bedrag die de belasting adviseur heeft laten wijzigen in 2005 tot het bedrag in euro's dan 20000 euro schuld van mij en zo verder in 2003 en 2004 einde 2005 was de zaak dus weg bij mijn moeder en stond op 0 (alle rapporten heb ik een koppy van hier)

Nu zij hij later je moeder betaald jou de rest wel terug had later nog geld van moeder gehad voor een aantal dingen die zouden worden afgetrokken maar tot op heden krijg ik niets en wordt elke keer maar gezegd dat alles geregeld is en ik niets meer krijg

Nu ben ik bij de notaris geweest die akte heeft opgesteld en zegt daar,ik ben niet verantwoordelijk voor een verkeerd bedrag wat verkeerd is mee genomen euro gulden
Dan maar naar de notaris van verkoop huis en die zegt ik ga alleen op de brief af die ik van moeder heb ontvangen met 45000 euro

wat moet ik aan doen nu ik geen werk meer heb en dit geld hard nodig heb mijn familie wil niet meer praten
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: wo 01 apr 2009 18:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben bang dat je bericht niet duidelijk genoeg is om te kunnen begrijpen wat er nu precies aan de hand is. Probeer in losse zinnen te schrijven in plaats van alles achter elkaar op te schrijven wat er in je opkomt. Probeer duidelijk aan te geven welke bedragen door wie aan wie zijn betaald en waarvoor.

Misschien helpt het als je iemand vraagt om wat je schrijft na te lezen op begrijpelijkheid.

tikSimone

Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: wo 01 apr 2009 22:15    Onderwerp: Re: foute opgave hypotheek familie Reageer met quote Naar onder Naar boven

Rinus, begrijp ik het goed als ik het zo stel:

- je moeder heeft jou destijds 45.000 gulden geleend
- toen heeft je broer het hypotheekbedrag ergens (waar???) opgegeven als 45.000 euro
- toen is het huis verkocht
- en toen is bij verkoop 45.000 euro aan je moeder afgelost
- waardoor jij dus eigenlijk nog geld van je moeder moet krijgen

- en daarnaast heb je dan nog 20.000 euro gewone schuld aan je moeder?

Heb jij dan toen je moeder je het geld leende niet een soort contract met haar gemaakt voor die lening van 45.000 gulden?
Rinus1959

BerichtGeplaatst: do 02 apr 2009 11:28    Onderwerp: aanvulling juist vermeld van mij Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het volgende is gebeurd

Ben in 2002 overspannen geraakt geen uitkering en veel schulden, met een eigen flat.

Heb toen mijn familie erbij gehaald en via mijn broer zou de schuld van mij geregeld worden, hij heeft alles uitgezocht.
Mijn broer kwam toen met een voorstel geld te lenen bij mijn moeder ,hij regelde alles ook met de notaris waardoor door de schulden mijn huis niet verkocht hoefde te worden (beslag gelegd)

De schulden waren volgens de akte van de notaris €45000 waar ik keurig mijn handtekening onder gezet heb om te kunnen blijven wonen (en niet beter wist)
De afspraak was dat ik geen rente eerst hoefde te betalen tot ik gewoon weer werkte, had toen een uitkering aangevraagd bijstand en gekregen met begeleiding problemen.

In 2005 kwam ik er achter na alles op een rijtje te hebben gezet om mijn huis te verkopen ,dit samen met de bank (schuld € 55000 ) toen ben ik mijn map met schulden die ik in orde had gemaakt na te kijken en kwam er achter dat in de overgang van gulden euro mijn schuld niet € 45000 was, maar 45000 gulden, een slippertje van de pen zij mijn broer toen

Omdat ik te veel schulden had en mijn huis nog niet verkocht was heeft mijn moeder bij een schuldeiser ( vereniging van eigenaren) toen een € 8000 betaald dat ze geen beslag op mijn huis zouden leggen
Heb in november 2005 mijn huis verkocht en wat deed mijn moeder die gaf als schulden bij de notaris die verkoop huis regelde, gewoon € 45000 op in plaats van € 20.420,10 plus rente 4%

Wat ik in toen vroeg waarom dit zo ,dit klopt niet waarop mijn broer zij later verrekenen we het wel is ook beter voor je uitkering nu
Heb toen nog een bedrag moeten lenen van mijn moeder omdat ik te kort kwam bij verkoop huis € 1600 dat aan de notaris is overgemaakt

Heb daar tijden voor gestreden om mijn geld te krijgen maar elke keer had mijn broer wat anders en toen ben ik naar mijn moeder gestapt die eigenlijk niets weet van geld zaken ,deed mijn broer
Na veel praten was ze mee ingestemd dat ik mijn geld zou krijgen ,ik had in tussen ook al mijn moeder zijn jaarstukken account etc. mee genomen en gescand daar stond ook in dat de mijn schuld was € 20000, welke account over 2003 een gewijzigde opgave heeft gedaan aan de belasting dienst in 2005 (was € 45000 eerst in 2003) ook 2004 en 2005 staat dit bedrag van € 20000 en einde 2005 staat er niets meer ook geen schulden aan mij

Nu eis ik mijn geld terug en zeggen mijn broer en zus dat ik niets te goed heb meer en dus niets meer krijg van mijn moeder want zo zou het kloppen

Heb een berekening gemaakt met rente per maand,dus weer rente bijtellen op schuld volgende maand en kom uit op een bedrag van € 11.754,91 incl. betalingen moeder wat ik te goed heb in 2005

Heb nu zelf mijn rente berekend over de jaren tot april ’09 kom uit op € 13.426,75 wat ik nu nog te goed heb

Ben al bij de notaris geweest van opmaak hypotheek akte ,die zegt niets te kunnen doen en daar niet verantwoordelijk voor is en ook de notaris bij verkoop huis hoeft niet te kijken of het bedrag klopt ( heb kopie opgave moeder aan deze notaris )

Mijn vraag is hoe krijg ik snel mijn geld, mede dat ik nu weer geen werk heb en geen uitkering en in 2007 een vriendin heb gevonden waar ik mee samen woon
Tot september 2008 was kontakt moeder goed en nu mag ik er komen maar nooit meer over geld praten (dus kom er niet meer)
Wie weet de beste oplossing om uit mijn zorgen te komen, zit er helemaal door en geraakt zo weer in een diep dal, maar gelukkig heb ik nog een goede vriendin en haar ouders die me steunen
Rinus1959

BerichtGeplaatst: do 02 apr 2009 11:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

de €20000 was de schuld via hypotheek akte
HenkR

HenkR

Leeftijd: 56
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: do 02 apr 2009 18:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Snap ik het goed als ik zeg dat er geld mist?
Dat er iemand geld heeft waar diegene geen recht op heeft?
Wie?

tikSimone

Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: do 02 apr 2009 20:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja dat snap je goed. Het lijkt me mede gezien de hoogte van het bedrag maar ook vanwege de verhoudingen in de familie wel goed als Rinus een advocaat in de arm neemt.

Rinus, nogmaals: is er niet een soort overeenkomst gemaakt voor die lening?

Je hebt dan wel je handtekening onder de akte gezet (wat het lastig maakt), maar aan de andere kant lijkt het me dat je broer moet kunnen onderbouwen dat je schulden 45.000 euro waren (i.p.v. gulden). Hij heeft dat immers berekend? Overigens hadden we in 2002 toch al de euro? Of was het bedrag gebaseerd op oude schulden (en dus nog in guldens).

Jij staat qua stukken (bijv die accountantsverklaringen) wel sterk, dus nogmaals: neem gewoon een advocaat in de arm die je kan bijstaan hierin.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds