|
Auteur |
Bericht |
Sbrown
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 01 apr 2009 10:56 Onderwerp: Recht op vast contract? |
|
|
Beste mensen,
Graag wat advies over eventuele recht op vast contract bij onderstaande situatie:
Sinds 17-08-2006 op uitzendbasis bij huidige instelling werkzaam. Volgens uitzendbureau is onderstaande van toepassing;
Je hebt in fase A (uitzendbasis) via ons gewerkt van 17-08-2006 tot 20-07-2007, en van 23-07-2007 tot 09-12-2007.
Hierna ben je in fase B (detachering) gekomen en gewerkt van 10-12-2007 tot 21-12-2007.
De periode in fase A wordt geteld als 1 contract, bij naam uitzendbureau. Echter bij overname door naam bedrijf tellen de ziekmeldingen mee. In die periode was je 3 x ziek, wat eventueel 4 contracten(dit vind ik zo een rare redenering) zouden betekenen bij overname door naam bedrijf. Je contract in fase B is je tweede overeenkomst.
Via naam uitzendbureau heb je dus twee overeenkomsten gehad. Eén in fase A en één in fase B.
Hierna ben ik op 4 maart (dus niet meer dan 3 maanden ertussen)weer bij dezelfde instelling aan het werk gegaan echter nu via PFlex. (CAO PAYROLL onderneming) Volgens PFlex is onderstaande nu van toepassing..
Alle medewerkers kunnen bij Pflex gedteacheerd worden voor bepaalde tijd voor 12 contracten in 3,5 jaar tijd. U heeft bij Pflex in totaal drie contracten in 1 jaar en 4 maanden. U kunt dus nog ruim 2 jaar gedetacheerd worden via Pflex voor bepaalde tijd. Daarna komt u in aanmerking voor een contract voor onbepaalde tijd.
Nu is mijn huidige overeenkomst tot 31-07-2009, de afdeling wil me graag houden, maar gezien de bezuinigingen en tekorten moeten alle uitzendkrachten/tijdelijke medewerkers eruit. Vallen ze nu niet allebei onder de Flexwet?
Alvast bedankt voor jullie reacties..
Laatst aangepast door Sbrown op wo 01 apr 2009 19:18, in totaal 2 keer bewerkt |
|
|
|
 |
apconius
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 42
|
Geplaatst: wo 01 apr 2009 13:27 Onderwerp: |
|
|
ik had onlangs een bericht gepost over een vergelijkbaar onderwerp. Zie hier; http://rechtenforum.nl/forum/thread/title/flexwerker+%28na+4+jaar+geen+verlenging+contract%29/t/23095/
Volgens mij geld voor de telling niet het aantal maanden die je volgens P/Flex werkt maar die je bij het bedrijf werkt waar je de werkelijke arbeid vericht. Je zou hier dus even naar kunnen kijken.
Voor uitzendkrachten gelden hoe dan ook andere regels dan voor de flexwerkers (zie CAO)
Wat je rechten precies zijn weet ik zo ook niet, ben ook wel benieuwd naar hoe het zit met je rechten wanneer je functie/CAO veranderd. |
|
|
|
 |
Sbrown
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 02 apr 2009 8:30 Onderwerp: |
|
|
Het blijft een beetje vaag, kan er niets over vinden..
Hoop dat we nog wat reacties krijgen |
|
|
|
 |
|