Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...
Force justice ...
Top Notch Qual...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu za 02 aug 2025 19:50
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Conflict op de werkvloer.
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
WimWest

Leeftijd: 125
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: zo 29 mrt 2009 5:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

In ieder geval het niet voldoen aan de zorgplicht, dat is duidelijk.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tussenwalenschip

BerichtGeplaatst: zo 29 mrt 2009 9:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Klopt.
Als de werkgever, de nieuwe veranderingen in het bedrijf NIET b.v. met een gezamelijke vergadering aan het personeel bekent maakt, en ook aan de leidinggevende, krijg je deze toestanden, er heerst geen orde meer maar wanorde, en het personeel gaat zich afvragen,wat er gaat gebeuren en wat er aan de hand is,niemand kan of mag zijn mening zeggen, het word met horten, en stoten PLOTSELING medegedeeld.
Dit gaat buiten, het conflict om van de medewerkers op de vloer die in een conflikt zijn, in ieder geval word hier geen goede leiding aan gegeven, maar met een conflikt meteen op papier officieele waarschuwingen uitgedeeld met dreiging van ontslag.
3 leden van fam zijn daar in dienst, en elke dag hoor ik dit aan,en zie en hoor gefustreerde medewerkers van dit bedrijf.
In deze tijd zijn velen bang om iets te zeggen, OM NIET HUN BAAN TE VERLIEZEN.
Maar ze lopen wel op eieren,en verkeren in een onzekere werkstress.
daardoor wend ik mij naar hier. in de hoop of hier iets aan gedaan zou kunnen worden.
WimWest

BerichtGeplaatst: zo 29 mrt 2009 11:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Er is een mogelijkheid om de Arbeidsinspectie in te schakelen, die op verzoek van de werknemer anonimiteit kan waarborgen voor de indiener van de klacht. Ik zou dit zeker doen om een eerste signaal af te geven en schroom zeker niet de term "mobbing" te noemen, gezien de actualiteit.

Voor het overige zijn er al aantal tips en wetsartikelen hier genoemd, die voldoende basis geven voor een verdere aanpak.

Het verliezen van een baan is nooit leuk, maar om je alles te laten welgevallen is nu ook weer niet nodig en biedt de wet een behoorlijke bescherming voor de werknemer.
tussenwalenschip

BerichtGeplaatst: zo 29 mrt 2009 11:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dank je voor dit (bemoedigende) antwoord, ik zal zeker de fam-leden dit voorstel doen, om te kijken of ze hierwat mee kunnen doen,(mobbing).
Zal zeker verdere afloop, en ontwikkelingen mededelen op dit forum.

Op 30 Maart (morgen) krijgt een ieder op de loonbrief te horen(via de computer?)de loonsvermindering, van 12 uur per 4 weken,(compensatie-uren) + de 2 arbeiders een officieele waarschuwing op papier, i.v.m het handtastelijk conflikt op de werkvloer.
Geen goed begin van de week!

Groet Wink
cvb

Leeftijd: 72
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: zo 29 mrt 2009 13:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tussenwalenschip schreef:
ik zal zeker de fam-leden dit voorstel doen
Zou me eerst maar verder informeren, b.v. rondkijken op internet, voordat ik me liet uitlachen door de familie; overheids-waakhonden: veel geschreeuw en weinig wol.
tussenwalenschip

BerichtGeplaatst: zo 29 mrt 2009 19:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Klakkeloos handelen is niet bij mij, om doelpunten te scoren.
Maar wel recht te halen,als er onrecht is.

Wimwest geeft sugesties aan, en je kijkt of dit van toepassing is,of kan worden,
word het een machtsituatie Liar vanuit de nieuwe samenwerking van deze bedrijven, Liar dan worden mensen onder een juk geplaatst, waarin door beide kanten weinig gelachen word,(ook fam,). Silenced

De tijd zal het uitwijzen. Brick wall
WimWest

BerichtGeplaatst: ma 30 mrt 2009 6:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als je niet weet, waar je naar toe gaat, bereik je altijd je doel. Alle suggesties hebben de intentie om actie te ondernemen en is beter dan niets doen. Een aantal goede suggesties geven zal echt niet leiden tot het uitlachen van de persoon, die kans loop je wel als je zegt: Ga even googelen....men weet in het algemeen niet eens waar en wat men zoekt.
tussenwalenschip

BerichtGeplaatst: ma 30 mrt 2009 10:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wimwest,
Ja, men zegt toch in de volksmond, dat vele wegen naar Rome leiden;
en NIET alle wegen leiden naar (dat punt waar het om gaat.)

Thanks, en groet.
tussenwalenschip

BerichtGeplaatst: wo 15 apr 2009 14:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vervolg.
Het conflikt op de vloer is met een sisser afgelopen, er waren getuigen bij dat de ander, de aanvallende persoon wegduwde,en dat werd niet toegerekend, maar wel genoteerd.

Het bedrijf, wat de twee bedrijven heeft overgenomen, gaat NIET uit van het CAO, wat toen wel gehandteerd werd,en ook NIET met de keuze in het contract van de werknemers,of ze de overuren uitbetaald willen hebben of niet.
Sommige werknemers werken in dit bedrijf al tussen de 5 en 20 jaar.
en hebben altijd hun overuren uitbetaald gekregen.
Het blijft een werkweek van 40 uur, van 7 tot 4 uur.
Loonbrief,
TOTAAL UREN 148,00
ATV- uren 12,oo
UITBETAALDE UREN 160,00

Er had beter kunnen staan:
UITBETAALDE UREN 148,00

Een financieel verlies van dik 150 euro netto per 4 weken.
Werkt men nu MEER dan 37 uur moet men maar vrij nemen.
Zonder uitbetaling van de overuren,
Gezinnen die dit bedrag niet kunnen missen, zijn de dupe. van deze nieuwe regeling.
Ik snap nog steeds niet waarom er dan op de loonbrieven staan,uren per week 40,00
WimWest

BerichtGeplaatst: wo 15 apr 2009 19:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als er in de arbeidsovereenkomst een CAO of/en afspraken zijn gemaakt over de uitbetaling van overuren en andere zaken, kan de werkgever deze overeenkomst niet eenzijdig wijzigen zonder verwijzing naar een wijzigingsbeding in de arbeidsovereenkomst.

Dit is zo al een mogelijkheid om niet akkoord te gaan.
Daarnaast kent de wet ook nog de volgende wetstekst uit BW 7:Art.610b

Indien een arbeidsovereenkomst ten minste drie maanden heeft geduurd, wordt de bedongen arbeid in enige maand vermoed een omvang te hebben gelijk aan de gemiddelde omvang van de arbeid per maand in de drie voorafgaande maanden.

Dus:
Alleen kan het dan niet meer gezien worden als overwerk en wordt de overwerktoeslag niet toegepast. Dat moet men dan wel weer willen.
Discussiestof genoeg, lijkt mij.
tussenwalenschip

BerichtGeplaatst: wo 15 apr 2009 22:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dank je WimWest,
Kan je mij wat uitgebreider inlichten over de art uit het BW, hoe kan ik dat vinden deze art, die hiervoor van toepassing zijn?
Ben zeer benieuwd wat het BW hiervan spreekt.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds