|
Auteur |
Bericht |
pinkeltje
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 22 mrt 2009 15:06 Onderwerp: werkcontract verandering |
|
|
Ik heb een vast werk contact voor nul uren. Nu wil ik voor een halfjaar een contract van 20 uren. Blijft mijn vaste contract na dit half jaar 20uur contract wel staan? Of mogen ze me na dit contract gewoon ontslaan? |
|
|
|
 |
Zeemeeuw
Leeftijd: 58 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 25 apr 2009 15:59 Onderwerp: Re: werkcontract verandering |
|
|
pinkeltje schreef: | Ik heb een vast werk contact voor nul uren. Nu wil ik voor een halfjaar een contract van 20 uren. Blijft mijn vaste contract na dit half jaar 20uur contract wel staan? Of mogen ze me na dit contract gewoon ontslaan? |
Je geeft wat weinig informatie. Een paar dingen kan ik wel al hierover zeggen:
- je zegt dat je een vast contract hebt, maar voor 0 uren. Als je echter meer dan drie maanden een bepaald aantal uren gemiddeld hebt gewerkt, zegt de wet dat er een rechtsvermoeden bestaat, dat je contract niet 0 uur maar dat gemiddelde aantal uren per week omvat. Er staat "vermoeden", de werkgever kan daar wel tegenbewijs tegen inbrengen, b.v. als het gaat om een korte periode van meer werk. Dus misschien is er al een vermoeden van een contract van 20 uur.
- als het zou gaan om een tijdelijke uitbreiding van je aantal uren, zou ik dat zeer nadrukkelijk op papier laten zetten. Als jullie bedoeling b.v. is dat je iemand vervangt i.v.m. zwangerschap of ziekte, kun je dat zo vastleggen en houdt deze uitbreiding weer op het afgesproken moment op. Dat kan een datum zijn, maar ook een objectief meetbare gebeurtenis, b.v. het herstel van de zieke collega.
Als je meer wilt weten, graag meer informatie over je situatie. |
|
|
|
 |
WimWest
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 25 apr 2009 16:02 Onderwerp: |
|
|
Een 0-uren contract bestaat wettelijk niet als arbeidsovereenkomst. Voor het overige is alles reeds gezegd door Zeemeeuw. |
|
|
|
 |
|