|
|
| Auteur |
Bericht |
gixxie
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 19 mrt 2009 20:33 Onderwerp: Hoe lang duurt een loonvorderingsprocedure? |
|
|
Al een tijd terug ben ik naar een advocaat getsapt om loon te vorderen bij
mijn werkgever waar ik tot voor kort in dienst was.
Echter..ik weet dat de advocaat een deurwaarder inschakelt om
de dagvaarding langs te brengen bij de werkgever.
Dan krijgt de werkgever een bepaalde periode om te reageren,maar wat gebeurd er daarna?
Bestaan er bepaalde termijnen waarbinnen loonvorderingen dienen te worden afgehandeld bij de kantonrechter en kan men hier nog van afwijken?
Ik heb sinds augustus/september een advocaat en zit sinds april thuis,maar krijg het idee dat het allemaal te lang duurt. |
|
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: di 24 mrt 2009 17:41 Onderwerp: |
|
|
Er zijn kortweg twee te volgen wegen bij een gang naar de rechter in geval van een loonvordering.
Enerzijds is er de kort geding procedure en anderzijds de bodemprocedure. Een bodemprocedure neemt (zeker in geval van oproep tot verschijnen of comparitie) al gauw meer dan een half jaar in beslag.
In geval van een kort geding procedure is er sprake van een voorlopige voorziening waarbij voor de eisende partij een spoedeisend belang vereist is. Zo'n spoedeisend belang kan bijvoorbeeld zijn het feit dat jouw financiele situatie zonder loon erg penibel is geworden. Deze voorlopige voorziening kan in een bodemprocedure echter wel alsnog gewijzigd worden. Over het algemeen sta je bij een kort geding binnen een maand voor de rechter. Er zal wle eerst een KG aangevraagd moeten worden en een dagvaarding opgesteld en betekend moeten woren aan de wederpartij. Meestal heb je daarna binnen 2 weken een (voorlopig) vonnis, waar op dat moment al wel rechten aan ontleend kunnen worden. |
|
|
|
|
 |
|
|