Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Energiekosten
Boetes CJIB ni...
na-risico verz...
Arno van Kesse...
Koopovereenkom...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu do 01 jan 2026 0:50
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Recht op ww
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Ben Boos

Leeftijd: 58
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier

BerichtGeplaatst: vr 13 mrt 2009 15:50    Onderwerp: Recht op ww Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb zelf ontslag genomen in mijn proeftijd omdat het werk een stuk fysiek zwaarder was dan de bedoeling zo zijn. Door ongelukkige omstandigheden moest ik 3 maanden later een ww-uitkering aanvragen maar die is geweigerd omdat ik dus in de proeftijd zelf ben opgestapt.

Is hier nog wat aan te doen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: vr 13 mrt 2009 16:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tegen de weigering kun je bezwaar maken. Wordt je bezwaar afgewezen, dan kun je daartegen beroep instellen bij de bestuursrechter.

Of je veel kans maakt is moeilijk te zeggen. In ieder geval zul je duidelijk moeten stellen dat je toen ontslag hebt genomen omdat je het werk fysiek niet goed aankon.

Heb je na dat ontslag nog ander werk gehad?

BerichtGeplaatst: vr 13 mrt 2009 23:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een week na mijn ontslag ben ik op uitzendbasis weer aan het werk gegaan. Maar omdat ik daar ziek werd moest ik na beeindiging van de ziektewetuitkering ww aanvragen die dus werd afgewezen.

Is naar de rechter gaan een optie en maak ik daar wel een kans?
WimWest

Leeftijd: 126
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: za 14 mrt 2009 13:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Om een gericht antwoord te krijgen zal de informatie wat duidelijk moeten zijn:

1. eerste periode : contract zelf opgezegd, per welke datum?

2. tweede periode: na hoeveel tijd na eerste periode
hoe lang gewerkt?
hoe lang arbeidsongeschikt?
periode tussen start eerste periode en aanvraag
periode tussen start tweede periode en ziek
periode tussen start ziekte en aanvraag WW

Als daar inzicht ingegeven kan worden dan kan je een gerichter antwoord verwachten
Ben Boos

BerichtGeplaatst: zo 15 mrt 2009 22:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

1ste periode:

2-6 gestart
17-6 per direct opgezegd

2de periode:

25-6 gestart
22-7 ziek gemeld
17-10 laatste dag ziektewetuitkering
20-10 ingang van ww indien goedkeuring, dus niet.

Beste Wim,

Alvast bedankt voor je tijd en moeite en hopelijk kun je hier iets mee.
WimWest

BerichtGeplaatst: ma 16 mrt 2009 13:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nog even voor mijn gemak om uit te zoeken:

Hebben ze aangegeven op welke grond(en) zij het recht hebben geweigerd?
Ben Boos

BerichtGeplaatst: ma 16 mrt 2009 21:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Deze uitspraak was na de hoorzitting:

U heeft aangevoerd dat u om medische redenen ontslag heeft genomen. Naar onze mening is de omstandigheid dat u het werk heeft moeten staken om (verdere) schade aan uw gezondheid te voorkomen, op zich geen reden om op grond hiervan meteen de dienstbetrekking te eindigen. Er mag van worden uitgegaan dat een werknemer met (dreigende) gezondheidsklachten, die geen gebruik maakt van de mogelijkheid om zich ziek te melden, een mogelijke oplossingsrichting ten onrechte niet heeft benut. Door ontslag te nemen geeft u niet alleen uw recht op loondoorbetaling tijdens ziekte op, maar u ontneemt zich hierdoor ook re-integratiemogelijkheden, c.q. het recht op begeleiding door een bedrijfsarts.
Er is tevens niet gebleken dat u voorafgaande aan uw ontslagname een advies tot het nemen van ontslag heeft gekregen van de arbo-arts en/of behandelaar.

Op grond van bovenstaande zijn wij van mening dat er geen sprake was van een acute noodzaak voor eindiging van de dienstbetrekking. U bent naar onze mening verwijtbaar werkloos geworden. Om die reden wordt de WW-uitkering blijvend geheel geweigerd.
WimWest

BerichtGeplaatst: ma 16 mrt 2009 21:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik zal morgen even dieper graven. het heeft voornamelijk met de tijdspanne te maken, dus ik moet even het e.e.a. berekenen.

Wordt vervolgd.
Ben Boos

BerichtGeplaatst: ma 16 mrt 2009 22:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Is prima, alvast bedankt.
WimWest

BerichtGeplaatst: do 26 mrt 2009 20:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Heb even geduurd:

Ik zat mij eigenlijk te verdiepen in de uitzendovereenkomsten, echter daarop is de uitspraak niet gebaseerd.

Allereerst vind ik de uitspraak enigszins vreemd. Er staat dat op medische grond tijdens de proeftijd is gestopt. Ik weet niet wat je werkelijk heb gezegd, maar ik meen te mogen opmaken, dat je om fysieke redenen bent gestopt en dat is een ander uitgangspunt.
Allereerst zal je de uitspraak over de medische gronden moeten tegenspreken en wijzigen in te grote fysieke belastbaarheid volgens eigen inzicht. Hiermee voorkom je namelijk geen kans op ziekteverzuim, maar het werk beviel gewoon niet door de fysieke belastbaarheid. De raad gaat er ten onrechte vanuit dat u hiermede een medische oorzaak dacht te voorkomen, dit is echter een misvatting en op basis van van deze misvatting bent u verwijtbaar werkloos verklaard.
Vervolgens heeft u elders volgens de geldene normen een andere baan gestart en door externe omstandigheden bent u in de Ziektewet gekomen. U bent niet in staat geweest om deze ziekte te voorzien noch te voorkomen en kan dan u ook niet verweten worden. Dit ziektegeval staat dan ook geheel los van het opzeggen bij die andere baan en mag dus niet meegenomen worden in de afweging.

Bovenstaande analyse is gebaseerd op de bij mij bekende gegevens. Volgens mij is er een redelijke kans op basis van deze uitgangspunten uw gelijk alsnog te krijgen.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds