|
|
| Auteur |
Bericht |
ster100
Leeftijd: 73 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 22 mrt 2009 16:36 Onderwerp: toezegging door hoofd personeelszaken bindend? |
|
|
Mijn vraag: door de leiding op mijn werk is verzocht aan mij niet meer de functie uit te oefenen die ik nu heb, (medewerker multifunctionele binnendienst). Een alternatief is medewerker facilitaire dienst. Daar ben ik het helemaal mee eens (ik wil dat werk graag doen o.a. vanwege de variatie etc.). Maar in een gesprek waar aanwezig: afdelingshoofd, voorman en hoofd personeelszaken en ik is door het hoofd personeelszaken gezegd: "wij komen niet aan jouw salaris". Zij (hoofd personeelszaken) geeft ook toe dat zij dat gezegd heeft. Er waren dus 3 getuigen, afdelingshoofd, voorman en ik. Voor de duidelijkheid, ik ga ongeveer 250 euro netto en dus ook bruto flink minder verdienen bij de facilitaire dienst. Is de uitspraak ("wij komen niet aan jouw salaris") bindend van het hoofd personeelszaken?
Gaarne uw reactie hier op. |
|
|
|
|
 |
WimWest
Leeftijd: 126 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 22 mrt 2009 16:57 Onderwerp: |
|
|
| zie prikbord |
|
|
|
|
 |
ster100
Leeftijd: 73 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 22 mrt 2009 17:04 Onderwerp: reactie |
|
|
| Welk prikbord? |
|
|
|
|
 |
WimWest
Leeftijd: 126 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 22 mrt 2009 17:12 Onderwerp: |
|
|
Dit prikbord: advocaten.startpagina.nl
Re: toezegging salaris behouden
Auteur: Wim54 (80.101.115.---)
Datum: 22-03-2009 16:00
Mondelinge overeenkomst is net zo geldig als schriftelijk, Zeker met zoveel getuigen lijkt me dat duidelijk.
Normaal gesproken is er nu een akkoord overeengekomen en deze wijzigingen moeten door de werkgever schriftelijk worden opgesteld en ondertekend door beide partijen. Indien je niet akkoord bent, gaat het geheel niet door. Een werkgever mag alleen wijzigen met wederzijdse instemming.
Dus zo rap mogelijk vragen om de wijziging en bij wijziging van salaris mededelen, dat dit niet met wederzijdse instemming is overeengekomen en verzoekt de werkgever zich te binden aan de reeds mondeling gedane voorstellen. |
|
|
|
|
 |
|
|