tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: ma 23 mrt 2009 22:51 Onderwerp: |
|
|
Die dagen van jou zijn toch standaard al vrij? Dat zijn dan toch voor jou geen werkdagen? In die zin kan men het dan moeilijk werkweigering noemen of stellen dat je verlof had moeten aanvragen.
Wel kan het onder de noemer "goed werknemerschap" (7:611 BW) vallen dat je wel komt, maar dat lijkt me wel een beetje van de inhoud van de vergadering, jouw eventuele specifieke inbreng en van bijvoorbeeld de mogelijkheid dat iemand je kan vervangen afhangen. Ik denk persoonlijk niet dat jouw situatie onder de term "dringende reden" (oftewel: een reden voor een ontslag op staande voet vanwege "werkweigering") valt. Aan de andere kant heb je er waarschijnlijk ook weinig belang bij nu een arbeidsconflict te starten.
Wat is wijsheid? Misschien kun je eens kijken of je het zo kunt regelen (gesteld dat je de werkgever wel wat tegemoet zou willen komen): je bereid verklaren, maar dan op voorwaarde dat de werkgever je schade vergoedt . Je hebt immers een weekend weg geboekt en het kost je geld zonder dat je er plezier van hebt als je om deze reden niet kunt gaan, nog los van alle overlast. Want dat valt dan onder het goed werkgeverschap.
Mocht men dat niet willen, dan denk ik niet dat ze je aan op de vergadering moeten komen kunnen houden. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|