|
Auteur |
Bericht |
frankboelens
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 25 feb 2009 12:42 Onderwerp: memorie van grieven |
|
|
hoe vaak mag een memorie van grieven in een hoger beroep uitgesteld worden ? er zijn al 3 verschillende datums geweest , echter telkens blijkt er geen memorie van grieven ingediend te zijn
De tegenpartij was het niet eens met de uitspraak van de rechter en tekende hoger beroep aan. echter zijn advocaat dient op de datums wanneeer een memorie van grieven moet zijn ingediend deze niet in waardoor de memorie van grieven nu al 3 keer is verzet.
Hun wilden in hoger broep , maar dienen niets in , beetje raar vindt ik.
In de recthzaak hiervoor hoorde ik ook telkens niets van de tegenpartij en is ook nooit op komen dagen en heeft zich slechts 1 brief gestuurd.
het bleek dat de persoon geen advocaat wou en kon betalen.
kan het zo zijn dat er nu alleen een zaak is aangebracht en dat er daarna wederom niets meer gebeurd ?
Wachtend op jullie reacties |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: wo 25 feb 2009 14:25 Onderwerp: |
|
|
Uw advocaat kan de wederpartij 'peremptoir' stellen, waardoor verder uitstel niet mogelijk zal zijn. |
|
|
|
 |
frankboelens
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 16 mrt 2009 16:47 Onderwerp: |
|
|
Dank voor uw reactie,
wat gaat er gebeuren als de tegenpartij peremptoir is gesteld voor een x datum , en op deze datum is nog steeds niets vernomen van deze tegenpartij ? Hoe ziet de verdere procedure er dan uit ? ( de tegenpartij is diegene die het hoger berope heeft aangevraagd ).
Wachtend op jullie reactie's
MVG Frank |
|
|
|
 |
Suijkerbuijk
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: ma 16 mrt 2009 18:08 Onderwerp: |
|
|
Ik ben dat ook wel eens in een van mijn zaken tegengekomen.
Quote: | wat gaat er gebeuren als de tegenpartij peremptoir is gesteld voor een x datum , en op deze datum is nog steeds niets vernomen van deze tegenpartij ? |
Er kan door uw advocaat verval van instantie worden gevorderd, als de wederpartij al langer dan een jaar geen grieven heeft ingediend. Met verval van instantie wordt het hoger beroep beeindigd. Daarmee komt een definitief eind aan de zaak.
Quote: | het bleek dat de persoon geen advocaat wou en kon betalen. |
Het lijkt er op dat het hoger beroep alleen is ingesteld om die mogelijkheid niet te verliezen. _________________ That information is on a want-to-know basis, and trust me...you don't want to know. |
|
|
|
 |
|