|
Auteur |
Bericht |
Ruby
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 20 mrt 2009 22:19 Onderwerp: beslaglegging op rekening |
|
|
Hallo,
Vandaag van de bank begrepen dat mijn ex man beslag heeft gelegd op mijn rekening. Hoe zit het met de vervolg stortingen die na datum beslag plaatsvinden (zoals de kinderalimentatie en kinderbijslag die op 1 april gaan plaatsvinden) Worden die stortingen ook overgemaakt naar de deurwaarder of vallen deze buiten het beslag? Dus valt alleen het saldo van de rekening eronder per datum beslag, dus 20 maart?
Er is door de deurwaarder niets aan mij betekend kan dit zo maar?
Mijn ex man heeft ten onrechte beslag gelegd daar er nog een rechtszaak loopt wat kan ik doen?
Dank voor de informatie
groet Ruby |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: za 21 mrt 2009 19:27 Onderwerp: Re: beslaglegging op rekening |
|
|
Ruby schreef: | Hallo,
Vandaag van de bank begrepen dat mijn ex man beslag heeft gelegd op mijn rekening. Hoe zit het met de vervolg stortingen die na datum beslag plaatsvinden (zoals de kinderalimentatie en kinderbijslag die op 1 april gaan plaatsvinden) Worden die stortingen ook overgemaakt naar de deurwaarder of vallen deze buiten het beslag? Dus valt alleen het saldo van de rekening eronder per datum beslag, dus 20 maart?
|
Alleen het saldo op moment van beslaglegging valt onder het beslag, alles wat erna gestort niet.
Quote: |
Er is door de deurwaarder niets aan mij betekend kan dit zo maar?
|
De overbetekening volgt ongetwijfeld nog, dat moet binnen 8 dagen.
Quote: |
Mijn ex man heeft ten onrechte beslag gelegd daar er nog een rechtszaak loopt wat kan ik doen?
|
De deurwaarder zal tot echt een titel hebben gehad om beslag te leggen. |
|
|
|
 |
Ruby
|
Geplaatst: zo 22 mrt 2009 11:27 Onderwerp: |
|
|
neem aan dat een oude uitspraak niet gebruikt mag worden? Er is een cassatie aangezegd aan de advocaat van de tegenpartij, mag de deurwaarder dan toch ingezet worden?
Dank voor je antwoord |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: zo 22 mrt 2009 11:35 Onderwerp: |
|
|
Ruby schreef: | neem aan dat een oude uitspraak niet gebruikt mag worden? Er is een cassatie aangezegd aan de advocaat van de tegenpartij, mag de deurwaarder dan toch ingezet worden?
|
De oude uitspraak is ongetwijfeld 'uitvoerbaar bij voorraad' verklaard en dan schort een hoger beroep of cassatie de uitvoerbaarheid niet op. |
|
|
|
 |
Ruby
|
Geplaatst: zo 22 mrt 2009 12:02 Onderwerp: |
|
|
Dat is dus een ander verhaal dan die mijn advocaat vertelde..Dank voor je antwoord |
|
|
|
 |
|