|
Auteur |
Bericht |
luvene
Leeftijd: 66 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 15 mrt 2009 21:33 Onderwerp: Aansprakelijkheid Commanditaire V. in buitenland |
|
|
Hallo,
Ik krijg van een bedrijf nog € 4300 inclusief BTW. Een en al ellende. Ik heb een incassobureau nu ingeschakeld maar is mij ter ore gekomen dat het bedrijf "sluwe maatregelen" heeft genomen om hieraan te ontkomen, althans zo zie ik het......
Het bedrijf is gevestigd in Lelystad, staat ingeschreven als Commanditaire Vennootschap met één beherende vennoot.
Het bedrijf in Lelystad staat ingeschreven bij Companies House in Cardiff, in het buitenland dus. De beherende vennoot is een bedrijf of iets dergelijks in Dymchurch, Kent.
Ik maak me grote zorgen. Degene waar ik mee te maken heb in Lelystad is wel volledig gevolmachtigd. Degene in Dymchurch is onbeperkt bevoegd aldus het Handelsregister.
Er is dus maar één vennoot en die is beherend. Wat kan ik hier nu aan doen? Degene in Lelystad is een grote oplichter, dat is inmiddels wel duidelijk. Hij reageert nergens op, komt ook niet naar rechtszaken of wat dan ook, laat niets van zich horen. Er is ook tot op heden nog geen beslaglegging gekomen maar kunnen ze dit heerschap wel iets maken?
Toen ik daar werkte heb ik al van alles meegemaakt. Leasewagens die in beslag werden genomen, deurwaarders over de vloer, belastingdienst, constant leveranciers die belden waar hun centjes bleven.........., uitzendbureaus.... En nu ben ik zelf de pineut.
Wat moet ik nu? Ik ben ten einde raad. Moet ik dat bedrijf in Kent maar benaderen? Het is toch TE zot voor woorden dat dit maar allemaal kan. Ik kan me niet voorstellen dat zulke sluwe personen zo de dans kunnen ontspringen.
Alstublieft uw hulp. Uiteraard kan ik met meer gegevens komen.
Alvast bedankt en groeten,
Luvene |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: zo 15 mrt 2009 22:49 Onderwerp: |
|
|
Als men niet naar de rechtzaak komt heeft men toch een veroordelend vonnis aan de broek? (geen verweer/betwisting). Of heb je zelf nog niets aangespannen? Je kunt gewoon dagvaarden, hoor.
De z.g. stille (Nederlandse) vennoot zou je best als beherend kunnen aanmerken als je duidelijk maakt dat die wel daden van beheer verricht of in de vennootschap werkzaam is (art 20 Wetboek van Koophandel). Ik denk dat die volmacht uit de KvK al een mooie basis kan zijn. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
luvene
Leeftijd: 66 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 15 mrt 2009 23:42 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: | Als men niet naar de rechtzaak komt heeft men toch een veroordelend vonnis aan de broek? (geen verweer/betwisting). Of heb je zelf nog niets aangespannen? Je kunt gewoon dagvaarden, hoor.
De z.g. stille (Nederlandse) vennoot zou je best als beherend kunnen aanmerken als je duidelijk maakt dat die wel daden van beheer verricht of in de vennootschap werkzaam is (art 20 Wetboek van Koophandel). Ik denk dat die volmacht uit de KvK al een mooie basis kan zijn. | Dank voor je bericht. Dit geeft me wat meer vertrouwen. ik zal het morgen met het incassobureau het er over hebben. Hij heeft al eerder zaken verloren maar nergens op gereageerd. Hoe die zaken precies zijn verlopen weet ik ook niet precies. Heb er iets over gehoord maar weet er niet het fijne van. Ik hou je op de hoogte. |
|
|
|
 |
|