|
Auteur |
Bericht |
lowlow
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 17 mrt 2009 14:55 Onderwerp: Belgische gerechtsdeurwaarder |
|
|
Enkele weken geleden heeft mijn man een brief gekregen van een gerechtsdeurwaarder uit België. Nou heeft mijn man een overduidelijke Hollandse naam die veel voorkomt. Hij heeft 's middags gebeld met de mededeling dat hij nooit in België heeft gewoond en dus ook niet die persoon kan zijn die moet betalen.
Vorige week hebben wij wederom een brief ontvangen van de gerechtsdeurwaarder met het verzoek binnen 2 weken achterstallige rekeningen te betalen van een belgisch telefoonmaatschappij. Als wij niet betalen moeten wij voor de rechter verschijnen in Belgie. Het rare is dat degene die de vaste aansluiting van de telefoon en het internet heeft aangevraagd in Belgie dezelfde naam EN dezelfde geboortedatum heeft opgegeven als die van mijn man. Is hier iets tegen te doen? Dit kan toch niet zomaar? |
|
|
|
 |
Loetje
Leeftijd: 51 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): JHAF Studieomgeving (MA): UM Berichten: 74
|
Geplaatst: di 17 mrt 2009 16:08 Onderwerp: |
|
|
De deurwaarder mag zelf uit gaan zoeken hoe het zit. Ik vind het een beetje raar dat ze zonder enige melding weer een tweede brief hebben gestuurd, normaal wordt er adequaat omgegaan met een tegen reactie. Want het komt wel vaker voor dat ze oude of verkeerde adressen krijgen.
Wat jullie kunnen doen is eerst bellen, opnieuw uitleggen dat de verkeerde persoon benaderd is en vragen of er documenten opgestuurd kunnen worden om dit aan te tonen. (Kopie paspoort, uittreksel etc) vaak kan dit direct op de fax.
Er staat meestal ook op een brief van de deurwaarder vermeld wat het mogelijke verweer is, (bijvoorbeelde de telecom maatschappij dagvaarden) maar dat zijn procedures waar je eigenlijk niets mee te maken wil hebben  |
|
|
|
 |
lowlow
|
Geplaatst: di 17 mrt 2009 16:18 Onderwerp: |
|
|
Beste Loetje,
Bedankt voor je reactie! Ik heb dus meteen gebeld toen wij de 2e brief hebben ontvangen. Er werd toen heel boos gereageerd dat de enige oplossing was dat we gingen betalen. Het is net alsof ze er 100% van overtuigd zijn dat mijn man degene is die ze moeten hebben. Verder hebben ze geen verweermogelijkheden vermeldt. Wel hebben wij gespecificeerde telefoonrekeningen ontvangen met daarop alle nummers die er gebeld zijn. Ook raar, daar gaat de privacy van die persoon!
Ik kan inderdaad nog proberen dat ze moeten aantonen dat het om mijn man gaat door middel van een kopie van een ID bewijs. |
|
|
|
 |
Suijkerbuijk
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: di 17 mrt 2009 17:58 Onderwerp: |
|
|
Mijn advies is altijd om behalve te bellen, ook een brief te sturen (en hiervan een kopie te behouden). Mocht de deurwaarder toch doorgaan met de vordering, kan dan in ieder geval bij de rechter worden aangegeven wat er is aangegeven.
Quote: | Wel hebben wij gespecificeerde telefoonrekeningen ontvangen met daarop alle nummers die er gebeld zijn |
Aangezien het kennelijk gaat om een vaste aansluiting, moet te achterhalen zijn op welk adres deze is aangesloten. Blijkt dat ook uit dit overzicht?
Met een uittreksel uit het bevolkingsregister zal vervolgens aangetoond kunnen worden dat uw man nimmer op dat adres heeft gewoond. _________________ That information is on a want-to-know basis, and trust me...you don't want to know. |
|
|
|
 |
Loetje
Leeftijd: 51 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): JHAF Studieomgeving (MA): UM Berichten: 74
|
Geplaatst: di 17 mrt 2009 21:18 Onderwerp: |
|
|
Dat leek mij inderdaad ook logisch.
Daarna besefte ik mij dat in een studentenhuis waar ik heb gewoond de telefoonaansluiting ook op naam van iemand stond die er nooit gewoond heeft. (en dus ook bij hem werd afgeschreven)
Ik zal eens kijken of ik ergens een deurwaarder brief heb liggen, om te kijken wat er aan verweer mogelijkheden op staat.
Edit: dagvaarden van de tegenpartij |
|
|
|
 |
lowlow
|
Geplaatst: wo 18 mrt 2009 9:36 Onderwerp: |
|
|
Nou, ik heb gistermiddag dus nog een keer gebeld. Ik mag van hun niet vragen om aan te tonen dat het om mijn man gaat (bijvooorbeeld, welk ID is er gebruikt voor het afsluiten?). Ik moet juist eerst aantonen dat het NIET om hem gaat. Wel raar hoor, ik dacht dat een gerechtsdeurwaarder juist onpartijdig is maar in dit geval is dat dus niet zo. Heb ze gisteravond een mail gestuurd met daarin het dringende verzoek aan te tonen dat het om mijn man gaat. Verder heb ik ook zijn sofi-nummer erbij vermeldt en daarmee kunnen ze ook zien bij het GBA dat hij daar nooit heeft gewoond. Ben benieuwd hoe ze gaan reageren...... |
|
|
|
 |
|