Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu za 16 aug 2025 1:29
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wel een contract maar geen nieuwe telefoon door diefstal TNT
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
john van der heiden

Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman

BerichtGeplaatst: do 05 mrt 2009 23:12    Onderwerp: Wel een contract maar geen nieuwe telefoon door diefstal TNT Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste mensen,

Ik zit met een groot probleem en zou graag jullie juridisch advies willen om een beeld te krijgen hoe ik er juridisch voor sta.

Ik heb bij Oragne een contract lopen dat bijna af loopt. Omdat Organe over is gegaan in T-Mobile ben ik door T-Mobile benaderd of ik mijn contract zou willen verlengen, ik had daar wel oor naar en heb mijn contract per telefoon verlengt voor 2 jaar. Dit contract gaat pas in mei in omdat mijn oude contract dan afloopt. T-Mobile en ik zijn per telefoon overeen gekomen dat ik bij mijn nieuwe contract een iPhone 3G krijg. Eerst zouden ze een bevestiging brief opsturen en daarna zou ik via TNT Post mijn nieuwe iPhone 3G binnen 10 dagen krijgen is mij door de telefoon verteld. Gisteren was ik niet thuis dus vond ik een briefje in de bus van TNT Post, de telefoon zou de volgende dag opnieuw worden aangeboden. Vandaag (de bewuste dag) heb ik de hele dag zitten wachten op TNT Post, vanavond was er nog niemand geweest en besloot ik maar eens met de chauffeur van TNT Post te bellen waar hij bleef (zijn naar een telefoonnummer stond op het briefje dat ik in mijn bus vond) Ik kreeg de chauffeur aan de telefoon en deze vertelde mijn dat hij vandaag niet had gewerkt en ook niet zou komen, zijn busje zou vandaag bij de TNT vestiging gestolen zijn met alle pakketten er in. De chauffeur melde mij dat ik maar met de klantenservice moest bellen en ik het van hun wel zou horen hoe en wat verder, ook vertelde hij me onbeleefd ''je zal wel een brief van TNT Post krijgen'' Ik vroeg de chauffeur om het telefoonnummer van de klantenservice, hij antwoorden ''dat weet ik niet, kijk maar op internet, daar zal je wel iets vinden''. Ik vertelde hem dat ik dit een raar antwoord vond, hij vertelde mij niet te kunnen doen. Ik heb TNT Post meteen gebeld na het telefoonnummer op internet ergens te hebben gevonden, deze waren helaas al gesloten. Ik heb meteen T-Mobile gebeld om te vragen of hun iets hadden gehoord van TNT Post over een gestolen busje met pakketjes, T-Mobile wist hier niet van. Sinds ik mijn contract verlengt heb is er bij T-Mobile alles fout gegaan wat er maar fout kan gaan, iedere keer heb ik netjes oké gezegd en ben iedere keer akkoord gegaan. T-Mobile vertelde mij dat ze eerst een onderzoek moeten gaan instellen om te kijken of mijn telefoon echt gestolen is en of T-Mobile het geld van de telefoon terug kan krijgen, zo lang dit onderzoek nog niet is gehouden krijg ik geen nieuwe telefoon en moet ik gewoon wachten van T-Mobile. Ik vertelde het daar niet mee eens te zien gezien de rompslomp die ik al gehad met met T-Mobile. Ik vroeg de medewerker of het mogelijk zou wezen dat ik naar de T-Mobile Shop zou gaan om daar mijn toestel af te halen, dit was volgens de medewerker en zijn supervisor onmogelijk, ik moest wachten, meer kon er niet voor me gedaan worden. Ik vertelde nog maals dat ik het daar niet mee eens was en ik mijn telefoon nu wel een keer wilde hebben en ze anders de verlening maar moesten annuleren zodat ik wel naar de T-Mobile Shop kan om mijn contract daar te laten verlengen of ik een redelijke oplossing van T-Mobile wou. Helaas kreeg ik weer het zelfde verhaal, wachten op het onderzoek en nu geen telefoon. In de bevestigingsbrief van T-Mobile staat zwart op wit

''Wilt u de contractvernieuwing ongedaan maken? Dit kan binnen 7 werkdagen na ontvangst van het toestel en/of de simkaart. Is uw simkaart ongebruikt en het ontvangen toestel én de bijbehorende accessoires en/of simkaart compleet, onbeschadigd en ongebruikt, dan kunt u dit in originele verpakking naar ons retourneren.

Je kan deze tekst op twee manieren lezen, kan ik mijn contract laten annuleren aangezien ik nog geen toestel of nieuwe T-Mobile simkaart heb gehad? er staat immers nergens dat het voor het ontvangen van het toestel niet kan. Of moet ik wacht op het toestel en kan ik pas annuleren nadat ik het toestel heb gehad met een maximaal termijn van 7 werkdagen?

De mijnheer van T-Mobile was niet erg netjes door de telefoon, hij zij letterlijk ''jammer voor je, je zal gewoon moeten wachten, ik kan niets voor je doen zolang we nog geen onderzoek hebben ingesteld''. Ik vroeg de medewerker hoe lang dat onderzoek dan zou gaan duren, waarop hij zij ''dat weet ik niet, kan ik je niet vertellen'' Ik vroeg hem of dit dagen, weken of misschien wel maanden zou kunnen gaan duren waarop hij mij zij '' dat zou best kunnen ja, eerder krijgt u geen nieuwe telefoon.

Wat moet ik hier nu mee, ik heb nu geen telefoon en zit met een contract opgescheept terwijl de afgesproken afspraken tot nu toe niet zijn na gekomen (geen telefoon) Ik zou de verlenging graag willen annuleren zodat ik naar de T-Mobile Shop kan gaan om mijn oude contract daar te laten verlengen en meteen mijn telefoon mee krijg, moet ik echt het hele onderzoek af wachten, dat misschien wel maanden kan gaan duren en ik dus zo lang geen toestel krijg? Ik heb meerdere keren aangegeven dat ik een oplossing wilde en dat ik dit geen oplossing vind, ik ben nu de dupe van iets wat niet mijn prbleen is maar een probleem tussen T-Mobile en TNT Post, het enige wat ik door de telefoon hoorde was een medewerken die in herhaling viel. Toen ik de mand om zijn naam vroeg zodat ik wist met wie ik gesproken had wou hij alleen zijn voornaam geven, toen ik vroeg om zijn achternaam wou hij dit niet geven, hij vond dit niet noodzakelijk en erg onprettig dat ik hier naar vroeg. Dit was het laatste dat ik hoorde, hij gooide na dit gezegd te hebben de hoorn op de haak.

Ik ben nu geen stap verder, heb geen telefoon en mijn contractvernieuwing willen ze niet annuleren zodat ik naat de T-Moblie Shop kan.

Ik hoop dat jullie mijn advies kunnen geven en mijn kunnen vertellen hoe ik er voor sta en wat ik mag verwachten/eisen, ik zit met mijn handen in mijn haar. Ik heb me netjes in weten te houden tegen de medewerker maar had daar zéér veel moeite mee aangezien hij mij meer dan schofterig te woord stond daar de telefoon.

John van der Heiden.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Zeemeeuw

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw

BerichtGeplaatst: do 05 mrt 2009 23:33    Onderwerp: voorwaarden? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zou vooral even de algemene voorwaarden doornemen, want het zou kunnen zijn dat er met die 7 dagen bedoeld wordt 7 dagen na het overeenkomen van de verlenging. Dat mag misschien in de praktijk min of meer gelijk lopen met de ontvangst van de telefoon, maar met die diefstal is het een bijzonder geval. Die 7 dagen lijken nl. veel op die behorend bij de regels rond "koop op afstand". En gezien de verlenging hier telefonisch is gedaan....
Laat dus niet die termijn verlopen, maar annuleer op aantoonbare wijze (aangetekend).
john van der heiden

Leeftijd: 46
Geslacht: Man

BerichtGeplaatst: do 05 mrt 2009 23:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste Zeemeeuw,

Bedankt voor je snelle antwoord.

Geld dit ook als het, zoals ik schreef, zwart op wit in de brief staat die ik van ze gekregen heb? daar staat duidelijk

''na de ontvangst van de telefoon of simkaart en daar trekt T-Mobile zo en zo al 10 dagen voor uit voor dat je de telefoon in huis hebt.
Mara

Leeftijd: 52
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal

BerichtGeplaatst: vr 06 mrt 2009 11:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vandaag contact opnemen met TNT en om opheldering vragen. Laat TNT en T-Mobile samen werken dan kom je sneller tot een oplossing.

Ik ben zelf al jaren klant bij T-Mobile en heb ook een keer een telefoon bezorgd gekregen maar dan niet bij mij. Kreeg van T-Mobile keurig netjes een brief met daarin als je je telefoon niet binnen zoveel dagen ontvangen had je contact met ze op moesten nemen. Heb ik gedaan en er werd me verteld dat er afgeleverd was en getekend Shocked . Ik zei dat dat onmogelijk was, want ik was op de dag die zij melden de hele dag thuis geweest. T-Mobile stelde een onderzoek in, maar ik vermoedde ondertussen zelf waar de telefoon zou zijn.
Ik zat op dat moment in de wsnp en vertrouwde dat bureau al langere tijd niet en dat bleek terecht. Mijn post kwam bij hun en zo ook mijn mobiel al beweerden zij in eerste instantie van niet, maar om dat ik liet vallen dat T-Mobile een onderzoek was gestart kwam zomaar ineens mijn telefoon bij hen boven tafel Rolling Eyes en dat terwijl zij helemaal niet bevoegd zijn tot het aannemen van pakjes van hun cliënten.
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds