|
Auteur |
Bericht |
bgodscha
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 08 mrt 2009 20:04 Onderwerp: Recht op vast contract of niet ? |
|
|
Situatie schets:
Mijn vrouw heeft in eerste instantie voor twee maanden een contract gekregen via een uitzendbureau bij bedrijf X. Dit is vervolgens verlengt voor vier maanden en hierna weer verlengt voor twee maanden door bedrijf X. Hierna kreeg ze een intern contract bij bedrijf X voor zes maanden.
Mijn vraag is nu, moet ik dit interne contract nu zien als het vierde contract, zodat dit in principe een vast contract dient te zijn voor onbepaalde tijd of telt de tijd dat ze bij bedrijf X heeft gewerkt via een uitzendbureau als één contract en het huidige interne contract pas als tweede.
Alvast bedankt voor alle info. |
|
|
|
 |
opelkadetje
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 08 mrt 2009 21:49 Onderwerp: |
|
|
dat heeft te maken met wat voor contracten het waren die je vrouw heeft gekregen.
als het op detacheer basis is geweest (die contracten) dan heeft ze geen recht op vast contract.
ik heb hetzelfde gehad.. ik heb 8 mnd via uitzendburo gewerkt.
op het moment dat je ziek wordt stopt je contract en op het moment dat je beter wordt begint een nieuw contract.
nu was ik 2 x ziek en heb dus 3 x contract gekregen, daarna door bedrijf een jaar gekregen, wat dus mijn 4e was.
ben hier sinds kort achter.. en heb dit balletje doorgespeeld naar mijn baas en hoofd p en o.
deze hebben het uitgezocht en zijn tot de conclusie gekomen dat ik in mijn gelijk stond en hebben mijn jaar contract omgezet in vast.
die regel heeft wel wat haken en ogen, zoals ik zei is het op detacheerbasis of puur als uitzendkracht.
en dan nog de fases.
de 1e 78 weken (1.5 jr) val je onder fase a flexwet. daarna gelden weer andere regels.
wat je vrouw het beste kan doen is dit bij het uitzendburo neerleggen en vragen hoe dat precies zit.
heb ik ook gedaan, en uitzendburo heeft me uitstekend geholpen en geadviseerd. |
|
|
|
 |
bgodscha
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 12 mrt 2009 19:55 Onderwerp: |
|
|
opelkadetje schreef: | dat heeft te maken met wat voor contracten het waren die je vrouw heeft gekregen.
als het op detacheer basis is geweest (die contracten) dan heeft ze geen recht op vast contract.
ik heb hetzelfde gehad.. ik heb 8 mnd via uitzendburo gewerkt.
op het moment dat je ziek wordt stopt je contract en op het moment dat je beter wordt begint een nieuw contract.
nu was ik 2 x ziek en heb dus 3 x contract gekregen, daarna door bedrijf een jaar gekregen, wat dus mijn 4e was.
ben hier sinds kort achter.. en heb dit balletje doorgespeeld naar mijn baas en hoofd p en o.
deze hebben het uitgezocht en zijn tot de conclusie gekomen dat ik in mijn gelijk stond en hebben mijn jaar contract omgezet in vast.
die regel heeft wel wat haken en ogen, zoals ik zei is het op detacheerbasis of puur als uitzendkracht.
en dan nog de fases.
de 1e 78 weken (1.5 jr) val je onder fase a flexwet. daarna gelden weer andere regels.
wat je vrouw het beste kan doen is dit bij het uitzendburo neerleggen en vragen hoe dat precies zit.
heb ik ook gedaan, en uitzendburo heeft me uitstekend geholpen en geadviseerd. |
Bedankt voor de info.
Ze was ingehuurd puur als uitzendkracht, eerst voor twee maanden, vervolgens voor 4 en dan weer voor twee, allemaal aan een gesloten.
Nu dus in vaste dienst obv een 6 maanden contract.
Zal dit idd nog wel even voorleggen bij het uitzendbureau maar ik ga ervan uit dat dit maar als 1 contract wordt gezien. |
|
|
|
 |
|