|
Auteur |
Bericht |
Noah
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 16 feb 2009 3:18 Onderwerp: Schadevergoeding indicatie |
|
|
Beste mensen,
Ik had eigenlijk wat informatie nodig omtrent schade. Een soort van indicatie/schatting. Ik moet binnenkort een voegingsformulier invullen maar ik heb geen idee welke bedragen ik moet invullen. Ook sta ik op het punt om een persoon voor de rechter te slepen.
Om het heel kort samen te vatten: ik heb veel schade geleden dat door één persoon is veroorzaakt.
Hoofdzakelijk is het psychische schade, mijn medisch dossier telt inmiddels tussen de 300 en 400 pagina's. Het is (in mijn ogen) meer dan voldoende bewezen dat het op één persoon is aan te rekenen (ook volgens de psychiaters).
Ik ben niet psychiatrisch of geestesziek, anders was het denk ik anders geweest.
Schade telt dusver:
- Studie-vertraging/stop
- Geheugenverlies (inmiddels circa 4 maanden)
- Slaapstoornissen
- Migraine
- Psychisch instabiliteit
- 6x poging tot zelfmoord (stom stom, achteraf zeker niet waard)
- 5x ambulancevervoer
- 2x IBS (1x volkracht door rechter)
- 3x intensive care
- 4x ziekenhuis ter observatie
- Absurde/valse beschuldigingen door dezelfde persoon verspreid (smaad)
- Tijd dat ik in haar valse beschuldigingen moet stoppen
- Circa 3 maanden niet part-time kunnen werken. Hedendaags kan ik nog steeds niet werken
- Geld dat ik in mijn advocaten moet steken (ik heb mijn advocaten nog niet goed/uitgebreid kunnen spreken omdat mijn psychiaters hen adviseerden om hiermee nog even te wachten totdat ik stabiel ben)
- Ik moet ook waarschijnlijk jarenlang in therapie om te herstellen
+ ALLE mogelijke/bedenkbare manieren om mijn leven zuur te maken (wat haar dus ook is gelukt)
Sinds kort ben ik erachter gekomen waarom ze dat doet, haar motivatie en haar kern; ze is bang haar baan kwijt te raken, want ze had een machtspositie.
Wat voor schatting moet ik alvast maken? En is het waard om haar voor de rechter te slepen?
Groetjes,
Noah |
|
|
|
 |
Alfatrion
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 16 feb 2009 14:51 Onderwerp: |
|
|
Het voegingsformulier kun je het beste laten invullen door een letselschade advocaat. Vraag uitstel aan het OM om het voegingsformulier in te sturen. Ik neem te minste aan dat het hier gaat om een strafzaak. _________________ Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt. - Winston Churchill |
|
|
|
 |
sietske1980
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 551
|
Geplaatst: ma 16 feb 2009 15:25 Onderwerp: |
|
|
Tegenwoordig worden door Slachtofferhulp Nederland (0900-0101,lokaal tarief) voegingsformulieren onderbouwd middels toelichtingen materiele/immateriele schade die zij na info van slachtoffer en lezen proces verbaal maken voor de Officier van Justitie en die gecheckt worden door een bij SHN werkend juridisch onderlegd persoon (vroeger deed Bureau voor Rechtshulp dit). Zij kunnen je ook doorverwijzen naar letselschadeadvocaten, als je zaak erg complex is (en daar lijkt het op). Het is wel zo dat bij een voeging in een strafzaak alleen een oordeel wordt gegeven over de voeging als het tot een bewezenverklaring komt (dus niet bij vrijspraak oid) en als de vordering eenvoudig van aard is en te linken aan het strafbare feit (bv. als iemand jouw gestolen fiets als heler heeft verkocht is er een probleem want jij moet je schade eigenlijk verhalen bij de dief zelf). Vaak wordt bij ingewikkelde zaken alleen een voorschot toegewezen zodat je daarna naar de civiele rechter moet voor de rest. |
|
|
|
 |
Noah
|
Geplaatst: ma 02 mrt 2009 2:52 Onderwerp: |
|
|
Hoi,
Ik heb inmiddels gesproken met iemand van Slachtoffer Hulp. De zaak is zo ingewikkeld en de schade is zo bijzonder groot dat ik een kleine kans maak op een vergoeding. Die man die ik had gesproken had overlegd met zijn collega's en ze zijn allemaal van dezelfde mening.
Ik begrijp dat psychische schade (hoe groot die ook is) moeilijk is vast te stellen, sowieso in bedragen.
Maar... de man van slachtofferhulp is wel van mening dat de schade is ontstaan door die persoon. Mijn psychiaters zijn waarschijnlijk ook wel bereid om een artsenverklaring af te leggen.
Wat moet ik nu doen? Een civiele zaak beginnen? Hoelang zou zoiets duren?
Groetjes,
Noah |
|
|
|
 |
cvb
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 02 mrt 2009 15:59 Onderwerp: Re: Schadevergoeding indicatie |
|
|
Noah schreef: | Om het heel kort samen te vatten: ik heb veel schade geleden dat door één persoon is veroorzaakt. | Wel héél heel kort; waar gaat het, afgezien van de gevolgen, eigenlijk over? en welk bewijs heb je van andersmans schuld? of liever omgekeerd: waarom is de schuld van die ander niet onaannemelijk?? |
|
|
|
 |
Noah
|
Geplaatst: ma 02 mrt 2009 17:30 Onderwerp: |
|
|
Het is een zeer uit de hand gelopen schoolzaak.
Het gaat om een oud-lerares van mij die valse aangiftes heeft gedaan omdat ze vreest voor haar baan.
Het zit namelijk zo in elkaar: ze heeft (verschillende?) wetten overtreden. Waarna zij tegen de directie heeft gelogen van de gebeurtenissen zodat de directie haar in bescherming neemt.
Ik wilde eerst opheldering/uitleg, wat zij verplicht waren te geven tot mijn 21ste (want ik werd ook o.a. zonder reden geschorst).
Maar, zij en de directie weigeren enig uitleg te geven. Want als de desbetreffende lerares haar eerlijke uitleg zal geven, dan wordt ze ontslagen onder waarschijnlijk de richting van seksuele intimidatie.
Daarbovenop wil de directie geen uitleg geven omdat ze bang zijn dat ik naar de pers stap.
Door haar valse aangiftes probeert ze te voorkomen dat ze nog enig uitleg hoeft te geven.
Groetjes,
Noah |
|
|
|
 |
cvb
|
Geplaatst: ma 02 mrt 2009 20:42 Onderwerp: |
|
|
Noah,
Met alle respekt: alleen maar jouw woord tegenover dat van anderen zijnde nog niet eens de minsten. |
|
|
|
 |
Noah
|
Geplaatst: di 03 mrt 2009 3:11 Onderwerp: |
|
|
cvb,
Ik snap absoluut wat u bedoelt, dat heb ik ook wel vaker gehoord.
Echter, ze kan niet ontkennen dat ze mij niet o.a. heeft laten schorsen, intimideren, bedreigen en mij les weigerde.
Want ik had circa 20 klasgenoten, die dat allemaal zagen.
Zal de rechter dan daar ook aan twijfelen? Of??? |
|
|
|
 |
cvb
|
Geplaatst: di 03 mrt 2009 9:10 Onderwerp: |
|
|
Noah schreef: | cvb,
Ik snap absoluut wat u bedoelt, dat heb ik ook wel vaker gehoord.
Echter, ze kan niet ontkennen dat ze mij niet o.a. heeft laten schorsen, intimideren, bedreigen en mij les weigerde.
Want ik had circa 20 klasgenoten, die dat allemaal zagen.
Zal de rechter dan daar ook aan twijfelen? Of??? | Op die school vonden de anderen het blijkbaar nogal meevallen; mogelijk klopt jouw persoonlijke inschatting van wat er gebeurde niet helemaal.
Lees ook o.a. in http://rechtenforum.nl/forum/thread/t/22451 dat veel wangedrag, als daar bij jou al sprake van zou zijn, gewoon niet strafbaar is; daar zul je dus zelf iets op moeten bedenken.
Waarom ben je niet gewoon naar een andere school gegaan? Je zult met me eens zijn, dat een leerling niet de gang van zaken op een school kan dicteren. |
|
|
|
 |
|