Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...
Force justice ...
Top Notch Qual...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu vr 01 aug 2025 11:04
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

kinderen
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
frank7

Leeftijd: 63
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft

BerichtGeplaatst: zo 01 mrt 2009 20:05    Onderwerp: kinderen Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik heb ff een vraagje ik weet niet goed hoe ik het moet zeggen
ik hoorde vandaag pas dat de moeder van mijn kinderen pas is overleden.ik he mijn kindeen v/a 2001 niet meer gezien of gehoord.ik woonde 10 jaar samen maar was niet getrouwd wel erkend als de vader (ze dragen mijn achternaam) nou belde vandaag de tante van de kinderen dat ze bij hun zitten.ik weet nu niet wat ik kan/moet doen ik ben al blij als ik ze te zien krijg. welke recht heb ik? wie kan me daarop antwoorden?
ps. de kinderen zijn nu 9 en 11 jaar oud
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Zeemeeuw

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman

BerichtGeplaatst: zo 01 mrt 2009 21:41    Onderwerp: erkenning Reageer met quote Naar onder Naar boven

Erkenning houdt in dat er wel een juridische band tussen jou en de kinderen bestaat. D.w.z. dat je wel onderhoudsplichtig bent tot hun 21ste levensjaar en dat ze van je kunnen erven. Omgekeerd heb je recht op informatie over hun welbevinden, school en andere belangrijke zaken en zou je kunnen verzoeken om een omgangsregeling. Of je die op dit moment zou krijgen is maar de vraag, omdat ik begrijp dat er al jaren geen contact is geweest.

Los van het juridische is het voor de kinderen misschien juist in deze situatie goed, als je ze laat merken dat ze - al is het op afstand - ook nog een vader hebben. Die tante belde vast niet voor niets. Wie weet kan het contact weer hersteld worden, rustig opbouwen natuurlijk na zo'n tijd. Blijkt vaak later toch een rol te gaan spelen, als kinderen niet goed weten waar ze vandaan komen.
Mara

Leeftijd: 52
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal

BerichtGeplaatst: ma 02 mrt 2009 12:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Probeer dmv de tante stukje bij beetje weer contact met je kinderen op te nemen. Ik begrijp een beetje uit je woorden dat je ex-vrouw de omgang met je kinderen frustreerde? Je wilde ze wel zien, maar mocht niet?
Kijk wat de tante van de kinderen wil of ze bereid is om aan een omgangsregeling te werken. Ik ken je situatie verder niet en weet dus niet of je al een nieuwe relatie hebt, maar als de omgang goed verloopt, zou je op den duur zelfs kunnen kijken of jouw kinderen voorgoed bij jou kunnen komen. Succes in ieder geval Wink
hermanJ

Leeftijd: 44
Sterrenbeeld: Waterman

BerichtGeplaatst: ma 02 mrt 2009 18:15    Onderwerp: Re: kinderen Reageer met quote Naar onder Naar boven

frank7 schreef:
ik hoorde vandaag pas dat de moeder van mijn kinderen pas is overleden.......ik weet nu niet wat ik kan/moet doen ik ben al blij als ik ze te zien krijg. welke recht heb ik? wie kan me daarop antwoorden?

Hoi Frank, verschrikkelijk zo'n bericht lijkt me. Als je graag voor je kinderen wil en kan zorgen zou ik proberen de voogdij te krijgen. Anders loop je de kans dat de kinderen een speelbal worden van instanties met meestal ernstige gevolgen.
Wat je kansen zijn kan ik niet goed inschatten, zal erg afhangen van de eventuele tegenpartij (tante?) en de individuen die je treft bij raden voor kinderbescherming en justitie.
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: ma 02 mrt 2009 19:08    Onderwerp: Re: kinderen Reageer met quote Naar onder Naar boven

hermanJ schreef:
Wat je kansen zijn kan ik niet goed inschatten, zal erg afhangen van de eventuele tegenpartij (tante?) en de individuen die je treft bij raden voor kinderbescherming en justitie.

Het lijkt me niet het juiste moment om de tante al als "tegenpartij" te kwalificeren, en om nu al uit te gaan van een botsing met de autoriteiten.

Frank7 heeft zijn kinderen blijkbaar al jaren niet gezien. Eerst maar eens het contact herstellen, en dan kijken wat voor iedereen het beste is.

Leeftijd: 57
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: ma 02 mrt 2009 19:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
ik weet nu niet wat ik kan/moet doen ik ben al blij als ik ze te zien krijg. welke recht heb ik? wie kan me daarop antwoorden?

De kinderen zitten bij de tante. Kunnen ze daar blijven of is dit een noodgreep. Dat is van belang voor de acties die je moet gaan nemen.

Wat vinden de kinderen ervan als vader weer in beeld komt, heeft de tante hier iets over gezegd?

Er is natuurlijk een omgangsrecht. Maar hiervoor zal je een procedure moeten starten en dan zal de rechter een onderzoek laten uitvoeren door de Raad voor de Kinderbescherming. Helaas wijst de praktijk uit deze instantie geen "onderzoek" doet en dat hun rapportages voor 86% suggestief zijn. Dit wil natuurlijk niets zeggen over deze zaak, maar dan weet je het tenminste en ben je achteraf niet verrast.

Het zou natuurlijk het mooiste zijn als de kinderen zolang bij de tante kunnen blijven en in geleidelijke fasen naar jouw toe kunnen zonder dat ze in pleeggezinnen terecht komen. Daar moet je dan in overleg met de tante voor gaan.

[/code]
frank7

Leeftijd: 63
Sterrenbeeld: Kreeft

BerichtGeplaatst: ma 02 mrt 2009 20:06    Onderwerp: kinderen Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik wil iedereen bedanken voor het medeleven en antwooren op mijn vraag.de kinderen blijven inderdaad bij hun tante.hiermee kan ik alles op een rijtje zetten en een eventuele conclusie trekken.

allen bedankt Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: di 03 mrt 2009 0:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

klokluider schreef:
Er is natuurlijk een omgangsrecht. Maar hiervoor zal je een procedure moeten starten en dan zal de rechter een onderzoek laten uitvoeren door de Raad voor de Kinderbescherming.

Een procedure is alleen maar nodig als het niet op een "normale" manier lukt. Het lijkt me nu wat voorbarig om daarvan uit te gaan, en dan ook alvast te speculeren op falende overheidsinstanties.
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds