Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu za 23 aug 2025 5:28
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Geschonken bedrag terug eisen?
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Swannie

Leeftijd: 58
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: wo 25 feb 2009 19:51    Onderwerp: Geschonken bedrag terug eisen? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een tijd geleden heb ik voor een collega (nu ex-collega) een logo ontworpen voor haar "hobby-bedrijfje". Het is geen geregistreerd bedrijf, maar zij verkoopt zelfgemaakte items.

Aangezien ik toen in verschrikkelijke geldnood zat, bood zij mij geld aan als gift voor de moeite voor het maken van haar logo. Ik heb zelf niet om geld of enig andere vergoeding gevraagd, en wilde dit gratis voor haar doen. Natuurlijk was het geld welkom en ik kon toen even weer vooruit met twee kinderen. Ik heb het geaccepteerd als gift.

Later stelde ik voor om een domein te registreren voor haar "bedrijfje" en een website te maken voor haar. Er is wederom niet gepraat over geld. Zij wilde zelf iets gaan betalen ervoor. Ik stelde voor dat zij beter iets voor mijn kinderen kon kopen. Zij zei hierop terug te komen over wat zij dan het beste voor ze kon kopen.

Ik heb een registrar voorgesteld om daar haar domein te registreren en te hosten. Zij heeft zelf de registratie geregeld en betaald, rechtstreeks aan het hostingbedrijf. Ik ben hier geen financieel voordeel van gehad.

Maandenlang heb ik haar verzocht om mij informatie te verschaffen om op de website te zetten. En telkens was het onvoldoende info of de verkeerde info. Telkens verzocht ik nu eens eindelijk de goede info te geven. Tot op de dag van vandaag niets vernomen.

Nu kreeg ik opeens een e-mail van haar vriend dat zij het geld wat zij in eerste instantie voor het logo heeft gegeven en de kosten van de domeinregistratie terug willen. Met dreigementen van proceskosten als ik niet binnen twee weken het geld terug stort etc.

Maar het logo is ontworpen en aangeleverd aan haar en ze heeft het zelfs gebruikt. Ik heb er geen geld voor gevraagd, maar heeft zij mij gegeven voor de gedane moeite.
Voor de website was sowieso geen bedrag nog afgesproken, maar wel heb ik al een lay-out gemaakt en een startpagina op haar domein geplaatst. En alle verdere veranderingen en aanpassingen in haar database gedaan, e-mailadressen aangemaakt, haar complete uitleg gegeven over hoe zij dit in moet stellen in Outlook en hoe zij haar e-mail online kan checken etc. etc. Dus veel tijd besteed er aan zonder hier maar iets voor terug te hebben gezien. Nogmaals, hoefde ook niet, maar ze praten nu alsof ik er voor betaald ben.

Eigenlijk kan ik er nu alleen maar om lachen, maar wil ik toch eens weten wat zij mij nog kan maken?
Ik liep eerst met het plan om dan maar een officiële rekening te maken met het hoogst mogelijke tarief en die aangetekend te sturen. Of tenminste eerst tegen hen zeggen dat ik dat ga doen om ze af te schrikken. Aangezien Webdesign een vrij beroep is kan iemand dit doen, maar moet dan natuurlijk wel belasting af gaan dragen.

Kunnen jullie mij nog ergens mee adviseren of vertellen wat zij mij eigenlijk nog kunnen maken?

Alvast bedankt!

John...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds