Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Uwv, zw en bet...
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 05 aug 2025 13:39
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

art. 8:7 lid 1 Awb: zetel van bestuursorgaan van provincie
Moderators: Michèle, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ella

Leeftijd: 38
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UvA

BerichtGeplaatst: za 21 feb 2009 21:05    Onderwerp: art. 8:7 lid 1 Awb: zetel van bestuursorgaan van provincie Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoe weet je waar een willekeurig bestuursorgaan van de provincie Noord-Holland zijn zetel heeft?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides

Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: za 21 feb 2009 22:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Er is geen openbaar register met alle bestuursorganen in Noord-Holland, dus je zult per bestuursorgaan moeten opzoeken wat het adres is. Bijvoorbeeld door de telefoon te pakken.

BerichtGeplaatst: zo 22 feb 2009 12:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Telefoon? Ik nie begrijp nie.

Ik heb 18 weken geleden een beschikking aangevraagd bij <bestuursorgaan-XYZ@noord-holland.nl>. Bestuursorgaan XYZ heeft kenbaar gemaakt dat deze weg geopend is.

Ik heb 9 weken geleden per e-mail bezwaar gemaakt tegen het niet tijdig nemen van een besluit. Ik heb nog geen besluit op bezwaar ontvangen.

Bij welke rechtbank kan ik beroep instellen? Haarlem? Alkmaar? Amsterdam?
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: zo 22 feb 2009 13:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je weet toch wat het adres van het bestuursorgaan is? Dan kun je aan de hand van de kaart van de gerechtelijke indeling (klikkemans) kijken welke rechtbank daar bij hoort.
ella

BerichtGeplaatst: zo 22 feb 2009 13:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nee, ik weet juist niet waar het provinciale bestuursorgaan zijn zetel heeft! Ik heb alleen maar het e-mail adres!
tikSimone

tikSimone

BerichtGeplaatst: zo 22 feb 2009 14:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Geef dan eens even wat meer details (wat voor beschikking, wat is het precieze emailadres), dat zal helpen.

Trouwens, als het een provinciaal orgaan is, dan ben je dus in Haarlem.

Want:

Quote:
Algemeen correspondentie-adres
Provincie Noord-Holland
Postbus 123
2000 MD Haarlem

Quote:
Schriftelijke bezwaren stuurt u naar:
Gedeputeerde staten van Noord-Holland
T.a.v. Secretaris Hoor- en adviescommissie
Postbus 3007
2001 DA Haarlem

bona fides

BerichtGeplaatst: zo 22 feb 2009 17:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ella schreef:
Telefoon? Ik nie begrijp nie.

Op dit niveau kan ik je niet verder helpen. Kleuterschool is voor mij te lang geleden.

BerichtGeplaatst: zo 22 feb 2009 18:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Niet elk bestuursorgaan van de provincie Noord-Holland heeft een telefoonaansluiting! En om de relatieve competentie van de rechtbank vast te stellen moet je eerst weten waar dat bestuursorgaan zijn zetel heeft.

Het gaat nu niet om GS, waarvan ik al vermoedde dat dat in H'lem zijn zetel heeft.

Het gaat erom dat ik bij een hertentamen bestuursprocesrecht een vraag over de relatieve competentie van de rechtbank juist beantwoord. Dat lukt pas als ik weet waar het bestuursorgaan van de provincie zijn zetel heeft, en dat snap ik maar niet.

Als het provinciale bestuursorgaan kenbaar heeft gemaakt dat je per email een aanvraag kunt verzenden, en je krijgt geen tijdig besluit, bij welke rechtbank kun je dan beroep instellen?
cia76

cia76

Leeftijd: 89
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (MA): UvA

BerichtGeplaatst: zo 22 feb 2009 20:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Weet je wat een bestuursorgaan is?

Benoem het bestuursorgaan eens waar het in casu over gaat.
ella

BerichtGeplaatst: zo 22 feb 2009 21:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja, ik denk dat ik weet wat een bestuursorgaan is. Het gaat om een orgaan van de provincie Noord-Holland dat studiebeurzen verstrekt aan extreem ongetalendeerde studenten in het bestuursprocesrecht. Je kan langs electronische weg een toelage aanvragen. Ik dacht: daar kom ik wel voor in aanmerking! Dus ik vroeg 18 weken geleden langs elektronische weg zo'n speciale studiebeurs aan. Toen hoorde ik maar niets. Ik dacht 9 weken geleden: ik ga langs elektronische weg bezwaar maken tegen het niet tijdig nemen van een besluit. Ik heb nu nog geen besluit-op-bezwaar ontvangen.

Volgende maand wordt er op het tentamen gevraagd om een juiste toepassing van art. 8:7 lid 1 en te antwoorden bij welke relatief competente rechtbank ik beroep kan instellen.
cia76

cia76

Leeftijd: 89
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (MA): UvA

BerichtGeplaatst: zo 22 feb 2009 21:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ella schreef:
Ja, ik denk dat ik weet wat een bestuursorgaan is. Het gaat om een orgaan van de provincie Noord-Holland dat studiebeurzen verstrekt ...

Maar welk orgaan is dat in casu dan? Of weet je dat niet? Als je dat niet weet kun je misschien aangeven op grond van welke regeling subsidies worden verstrekt. In deze regeling zal ook vermeld staan welk bestuursorgaan bevoegd is om op aanvragen hieromrent te beslissen. Pas als je dat weet is de vraag waar dat orgaan dan is gevestigd aan de orde.
arizona

Leeftijd: 49
Sterrenbeeld: Ram

BerichtGeplaatst: zo 22 feb 2009 22:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ella, wat heeft dat tentamen er mee te maken? Is dit een huiswerkvraag c.q. een casus die je voor je studie moet oplossen, of een echte situatie. Het lijkt mij dat in een echte situatie toch te achterhalen moet zijn welk bestuursorgaan er achter dat e-mailadres schuil gaat, bijvoorbeeld via de website (neem ik aan?) waarop je over die beurs gelezen hebt. In een echte situatiek kun je bovendien in het uiterste geval gewoon een rechtbank kiezen, aangezien die rechtbank, als het de verkeerde is, je zaak toch naar de juiste moet doorsturen (art. 6:15 Awb).
arizona

Leeftijd: 49
Sterrenbeeld: Ram

BerichtGeplaatst: zo 22 feb 2009 22:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ella schreef:
Dat lukt pas als ik weet waar het bestuursorgaan van de provincie zijn zetel heeft, en dat snap ik maar niet

Daar valt niet zoveel aan te snappen, ik bedoel dat is geen juridische vraag maar een feitelijke vraag.
tikSimone

tikSimone

BerichtGeplaatst: zo 22 feb 2009 23:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ella, op grond van wat je schrijft of liever: wat je aan elkaar knoopt bekruipt mij het gevoel dat je niet zozeer niet getalenteerd zou zijn, maar eerder flink in de war.

Ik kan je alleen maar dringend aanraden daar iets mee te doen.
ella

BerichtGeplaatst: zo 22 feb 2009 23:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nou, Arizona, dat de vraag waar een bestuursorgaan zijn zetel heeft geen juridische, maar een feitelijke vraag is, dat waag ik te betwijfelen. Neem de Kiesraad, dat is volgens mij een bestuursorgaan van de Staat. Dit bestuursorgaan heeft zijn zetel in Den Haag, OMDAT ART. A 1 KIESWET DAT ZEGT.

Begrijp me goed: er is provinciale onderwijsverordening. Art. 3 van die verordening zegt dat er een commissie is die speciale studiebeurzen toekent aan domme studenten uit Noord-Holland en dat je per e-mail zo'n speciale studiebeurs kunt aanvragen. In de verordening staat niet waar die commissie zijn zetel heeft. Ik denk dat die commissie een bestuursorgaan is. Ik heb 18 weken geleden zo'n studiebeurs aangevraagd. Bij welke rechtbank kan ik nu in beroep?
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds