Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
noordje
Leeftijd: 69 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 25 feb 2009 21:16 Onderwerp: Valsheid in geschrifte |
|
|
Even in het kort en wat nu...
Ben september vorig jaar verhuisd naar een andere plaats. Eind oktober kreeg ik opeens een mail van Wehkamp (waar ik in feite niks meer van doen heeft) een bericht dat zij de bestelde goederen van ongeveer 1100 euro niet op de afgesproken dag konden leveren.
Ik was verbaasd. Pardon, ik heb niks besteld. Ben gauw naar de site van Wehkamp gegaan en mijn account geopend (kon dus nog op mijn eigen wachtwoord) en wist zo de hele bestelling te annuleren. En tot mijn verontwaarding bleek al, ook in oktober, aan 1100 euro aan goederen te zijn besteld en geleverd op mijn voormalige adres. Opdracht gegeven om de goederen op te halen, maar helaas niet gelukt.
Iemand op mijn naam en klantennummer goederen besteld op mijn voormalige adres (let wel: ik woonde dus niet meer op dat adres).
Bij de politie geweest om een aanklacht van valsheid in geschrifte in te dienen. Zij hebben de huidige bewoner gebeld (deze persoon heeft mijn woning gekocht en daardoor kon ik aan de politie de naam + tel.nr. geven). Ja, zegt deze persoon: Klopt, hij heeft de goederen in huis. Hij snapt zelf niet hoe het kon. Afgesproken dat hij direct met Wehkamp zou bellen om dezelfde week de goederen te laten ophalen. Beweerde dat hij problemen had met Wehkamp betreft het ophalen van goederen. Maar ik weet dat je een afspraak kan maken van wanneer het beste opgehaald kon worden.
Ook Wehkamp is gebeld. Kreeg binnen twee dagen een mail dat zij het zouden uitzoeken. Twee dagen daarna een mail of ik het bedrag zou willen betalen.
Na tig brieven dat ik niet meer eens op dat adres woonde ten tijde van de bestellingen heeft het dus niks opgeleverd. Er is daar waarschijnlijk geen communicatie onderling, want de berichtgevingen waren verschillend!
Na december hoorde ik niks meer. Geen mails. En dan opeens half februari van een of andere bedrijf een brief of ik binnen twee dagen het verschuldigde bedrag wou betalen. Nu tien dagen later weer een bericht, maar nu met een dreigement dat ik binnen tien dagen dient te betalen. Volgens hem was er een herhaaldelijk verzoek ingediend. Nou, niet op mijn huidige adres. Anders zou men via de deurwaarder loonsbeslag leggen.
Moet dus even weer langs de politie.
Ik vraag me af of ik ook rechten heb. Mag ik 'eisen' om bewijzen van bestellingen en door wie en wiens handtekening op het ontvangstbewijs staan bij het afleveren van goederen.
Moet ik nou via rechtshulp of via een advocaat regelen!
Ik weet dat bij grote bestellingen (en dat was dit produkt) Wehkamp het zelf aflevert na een afgesproken datum en men een handtekening van ontvangst vraag. |
|
|
|
 |
HenkR
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: wo 25 feb 2009 22:54 Onderwerp: |
|
|
Praktisch gezien kan ik u aanraden om zoveel mogelijk in contact en onderhandeling te blijven met Wehkamp en het incasso-bureau.
Bellen en schrijven. Ze er op wijzen dat het niet uw schuld is en dat de goederen nog op het afleveradres zijn en dat het gewoon op te lossen is en dat het niet handig is allerlei (incasso-) kosten te maken die uiteindelijk misschien op niemand te verhalen blijken te zijn. Dat geeft wat ademruimte meestal.
Er lijkt me tevens sprake van een misdrijf te kunnen zijn als iemand op uw naam spullen bestelt. Of de intentie nu diefstal was (dan komt de huidige bewoner van uw oude adres in zicht als verdachte) of belaging/pesten, het is zowiezo met het oog op eventuele gevolgen raadzaam om aangifte te doen, lijkt mij.
Omdat u nogal actief bent in het oplossen van het probleem zodra u ervan vernam, lijkt me dat u weinig te vrezen heeft. Bij mij gingen zaken als deze altijd goed in ieder geval. Maar dit is niet het terrein waarop mijn ervaring verder gaat dan praktische ervaring.
Mocht het voor de rechter komen dan zou ik een tegenvordering m.b.t. gemaakte kosten (telefoonkosten e.d.) overwegen.
Toch lijkt me dat alleen denkbaar als er echt alles misgaat.
Omdat de goederen nog bij de huidige bewoner van uw oude adres zijn, lijkt het me gewoon onderling goed op te lossen. _________________ 'Justice is supposed to be blind. But must it be stupid too?' |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|