|
Auteur |
Bericht |
Mip
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 25 feb 2009 17:53 Onderwerp: Constructie Vergunning |
|
|
Gegroet allen,
Ik zit met een vraagstuk. De VOF, waar ik deel van uitmaak, heeft een vergunning verleend gekregen om iets te mogen doen. Maar "het mogen doen" is wel verbonden aan de personen binnen de VOF. Dus met andere woorden, het verstrekte recht is persoonsgebonden. Is er een constructie te bedenken waardoor ook derden onder de werkingssfeer van de vergunning vallen en dus ook mogen handelen? |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: do 26 feb 2009 0:47 Onderwerp: Re: Constructie Vergunning |
|
|
Mip schreef: | Gegroet allen,
Ik zit met een vraagstuk. De VOF, waar ik deel van uitmaak, heeft een vergunning verleend gekregen om iets te mogen doen. Maar "het mogen doen" is wel verbonden aan de personen binnen de VOF. Dus met andere woorden, het verstrekte recht is persoonsgebonden. Is er een constructie te bedenken waardoor ook derden onder de werkingssfeer van de vergunning vallen en dus ook mogen handelen? |
Nee, want de vergunning (horeca?) is op persoon. |
|
|
|
 |
Mip
|
Geplaatst: do 26 feb 2009 10:28 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen,
Dat is een duidelijk antwoord!
Maar kan bijvoorbeeld niet het VOF-verband worden uitgebreidt waardoor meerdere personen onder de werkingssfeer van de vergunning vallen? Of kan de VOF niet in een andere rechtvom opgaan of worden omgezet waardoor het doel wel bereikt kan worden?
Bij voorbank natuurlijk mijn dank! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 26 feb 2009 14:36 Onderwerp: |
|
|
Om wat voor vergunning gaat het concreet? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Mip
|
Geplaatst: do 26 feb 2009 17:38 Onderwerp: |
|
|
Het betreft een vergunning op een marktplaats. |
|