|
Auteur |
Bericht |
serina1990
Leeftijd: 34 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 01 mrt 2009 18:46 Onderwerp: Vader in ziekenhuis; maar ik wist dit pas laat, wat nu? |
|
|
men vader is heel lang geleden met spoed opgenomen in het ziekenhuis
nou heeft een deel van men familie ruzie met elkaar
en op dit moment ben ik het tussen persoon van hun
nou blijkt dat men vader vaker in het ziekenhuis is op genomen
maar goed ik hoor het pas drie weken later
maar hij is nu weer op genomen
zonder dat ik het wist en het blijkt ook nog eens dat ik dat niet eens mocht weten van men oma
ik neem aan dat ik dat hoort te weten en ik ben ook bang dat als men vader wel overlijd dat ik het op de laaste moment krijgt tehoren
dat is men grootste angst
dus wil wel eens weten hoe andere daar over denken
serina |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: zo 01 mrt 2009 19:35 Onderwerp: |
|
|
Heb jij geen contact met je vader, dan?
Als hij niet wil dat je het weet, dan kun je daar weinig aan doen. De mensen die hem behandelen hebben namelijk een beroepsgeheim. Dus praat er eens over met je vader zelf.
Verder vind ik een meisje van 18 niet echt een geschikte tussenpersoon in een familieruzie. Misschien kunnen jullie eens met iemand er bij die onpartijdig is de boel proberen op te lossen.
Als je dat professioneel wilt laten doen, dan kun je je daarin laten bijstaan door een mediator. Zie hier voor wat algemene informatie over wat mediation is, maar op internet is er veel meer over te vinden.
Maar die derde kan natuurlijk net zo goed een persoon uit jullie omgeving zijn die door iedereen vertrouwd wordt. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
serina1990
|
Geplaatst: ma 02 mrt 2009 11:27 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: | Heb jij geen contact met je vader, dan?
Als hij niet wil dat je het weet, dan kun je daar weinig aan doen. De mensen die hem behandelen hebben namelijk een beroepsgeheim. Dus praat er eens over met je vader zelf.
Verder vind ik een meisje van 18 niet echt een geschikte tussenpersoon in een familieruzie. Misschien kunnen jullie eens met iemand er bij die onpartijdig is de boel proberen op te lossen.
Als je dat professioneel wilt laten doen, dan kun je je daarin laten bijstaan door een mediator. Zie hier voor wat algemene informatie over wat mediation is, maar op internet is er veel meer over te vinden.
Maar die derde kan natuurlijk net zo goed een persoon uit jullie omgeving zijn die door iedereen vertrouwd wordt. | ik heb wel contact met men vader maar men oma houd alles geheim voor de rest van de familie en dat is begonnen met een ruzie !!!!! |
|
|
|
 |
komodo
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: ma 02 mrt 2009 14:38 Onderwerp: |
|
|
Ik heb zelf toen iets dergelijks in mijn eigen familie aan de hand was, mijn broer een papiertje laten tekenen waarmee hij zijn behandelend arts toestemming gaf om mij op de hoogte te houden van de ontwikkelingen in zijn ziekte.
Ik weet niet wat je vader heeft, maar als hij aanspreekbaar is (dus niet in coma ligt, of om een andere reden niet met je kan praten), zou je het volgende kunnen doen:
Ga naar je vader in het ziekenhuis en bespreek dit met hem, als hij inderdaad aanspreekbaar is. Dan kan hij zijn behandelend arts toestemming geven om jou op de hoogte te houden. Daar heeft je oma dan verder niets mee te maken, maar je vader moet die toestemming wel geven, liefst schriftelijk zodat de arts een bewijs heeft dat hij niet het medisch beroepsgeheim schendt.
Je kunt er ook voor kiezen om bijvoorbeeld je moeder degene te laten zijn die op de hoogte wordt gehouden, als dat een optie is. Het gaat er om dat je vader dus iemand (jou, je moeder, een ander die jullie vertrouwen) aanwijst die door de artsen op de hoogte wordt gehouden. |
|
|
|
 |
serina1990
|
Geplaatst: ma 02 mrt 2009 19:51 Onderwerp: |
|
|
komodo schreef: | Ik heb zelf toen iets dergelijks in mijn eigen familie aan de hand was, mijn broer een papiertje laten tekenen waarmee hij zijn behandelend arts toestemming gaf om mij op de hoogte te houden van de ontwikkelingen in zijn ziekte.
Ik weet niet wat je vader heeft, maar als hij aanspreekbaar is (dus niet in coma ligt, of om een andere reden niet met je kan praten), zou je het volgende kunnen doen:
Ga naar je vader in het ziekenhuis en bespreek dit met hem, als hij inderdaad aanspreekbaar is. Dan kan hij zijn behandelend arts toestemming geven om jou op de hoogte te houden. Daar heeft je oma dan verder niets mee te maken, maar je vader moet die toestemming wel geven, liefst schriftelijk zodat de arts een bewijs heeft dat hij niet het medisch beroepsgeheim schendt.
Je kunt er ook voor kiezen om bijvoorbeeld je moeder degene te laten zijn die op de hoogte wordt gehouden, als dat een optie is. Het gaat er om dat je vader dus iemand (jou, je moeder, een ander die jullie vertrouwen) aanwijst die door de artsen op de hoogte wordt gehouden. |
ik mag niet komen van men oma en zij wil niks tegen me zeggen maar ik heb het idee dat men eigen vader het niet eens door heeft
ik ben al heel lang uit huis en doe nu kamerbewoning
dus ik kan hem niet elke dag zien of spreken
vandaar dat ik me tekst heb gezet ik ben het tussen persoontje van hun ruzie en ik wil geen partijen gaan kiezen tussen men familie's  |
|
|
|
 |
komodo
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: ma 02 mrt 2009 20:53 Onderwerp: |
|
|
serina1990 schreef: |
ik mag niet komen van men oma en zij wil niks tegen me zeggen maar ik heb het idee dat men eigen vader het niet eens door heeft
vandaar dat ik me tekst heb gezet ik ben het tussen persoontje van hun ruzie en ik wil geen partijen gaan kiezen tussen men familie's  |
Jij bent 18, dus volwassen, en zo lang er geen bijzondere omstandigheden zijn, is er geen reden waarom jij niet naar je vader zou mogen, wat je oma ook zegt. Weet je waar je vader ligt? Als je dat weet, ga er dan gewoon heen en praat met je vader.
Als je niet weet waar je vader ligt, en je oma wil het niet zeggen, dan wordt het lastiger natuurlijk. Maar goed, is je moeder nog in beeld? Kan zij je helpen door je te vertellen waar je vader ligt? |
|
|
|
 |
serina1990
|
Geplaatst: ma 02 mrt 2009 21:32 Onderwerp: |
|
|
komodo schreef: | serina1990 schreef: |
Jij bent 18, dus volwassen, en zo lang er geen bijzondere omstandigheden zijn, is er geen reden waarom jij niet naar je vader zou mogen, wat je oma ook zegt. Weet je waar je vader ligt? Als je dat weet, ga er dan gewoon heen en praat met je vader.
Als je niet weet waar je vader ligt, en je oma wil het niet zeggen, dan wordt het lastiger natuurlijk. Maar goed, is je moeder nog in beeld? Kan zij je helpen door je te vertellen waar je vader ligt? |
ja natuurlijk weet ik waar hij ligt maar goed ik ga er niet zomaar heen omdat ik niet precies weet wat er aan de hand is
ik moet het telkens van men broertje horen wat hij heeft om dat hij wel op de hoogte word gehouden
nou ja men moeder woont in zweden en spreek haar niet veel dus nee
aan haar heb ik niks ze staat hier ook op deze site
moeder verlaat land en kinderen |
|
|
|
 |
|