Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Top Notch Qual...
Best Quality C...
Force justice ...
Best Patches i...
Personalized T...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu wo 30 jul 2025 1:44
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Alimitatie en ontslag nemen.
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Lissy

Leeftijd: 50
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram

BerichtGeplaatst: do 26 feb 2009 19:28    Onderwerp: Alimitatie en ontslag nemen. Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb een vraag mijn ex moet alimitatie betalen maar net voor ze loon beslag wilde leggen heeft hij ontslag genomen.(hij heeft al meedere keren kans gehad om te gaan betalen en heeft alle brieven van het lbio genegeerd.Het bedrag staat nu al op 4.000 euro .
Kan dat zomaar en kan hij zomaar onder de alimitatie plicht uit komen?

Mvg Lissy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides

Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: do 26 feb 2009 20:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Van een kale kip kun je niet plukken, dus als hij ervoor kiest als een kale kip verder te leven...

Leeftijd: 55
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UU

BerichtGeplaatst: vr 27 feb 2009 3:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hij moet wel iedere keer z'n vakantiegeld inleveren. Als ze tenminste net op tijd beslag leggen.
Gezien z'n gedrag zal ie ook best wel af en toe uitkering hebben, daar kun je natuurlijk ook beslag laten leggen (UWV en soos).
Als je echt vervelend wil gaan doen; je kunt ook beslag leggen op z'n bezittingen (bijv auto) en deze laten verkopen. Je deurwaarder kan via de RDW nagaan of en zo ja welke auto's ie heeft en of 't dus (financieel) de moeite waard is.

BerichtGeplaatst: vr 27 feb 2009 12:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik vraag me af, of dit om K:A gaat of om P.A.
Een ex partner die een UWV of Bijstand heeft, hoeft geen alimentatie te betalen,Als dat zo zou zijn,heb ik nog heel wat tegoed,(nog nooit beslag gelegd of enig andere vorm van K.A. of P.A ontvangen,omdat dit individu de bijstand indook.
maar wel zwart bijwerken elke dag op een andere plek,wat moeilijk te bewijzen valt.
En dit kan allemaal maar! Clown (de zielige clown uithangen).
Dus kale kip?
bona fides

BerichtGeplaatst: vr 27 feb 2009 13:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tussenwalenschip schreef:
Een ex partner die een UWV of Bijstand heeft, hoeft geen alimentatie te betalen,Als dat zo zou zijn,heb ik nog heel wat tegoed,(nog nooit beslag gelegd of enig andere vorm van K.A. of P.A ontvangen,omdat dit individu de bijstand indook.

Als volgens de echtscheidingsbeschikking de ex een bepaald bedrag aan alimentatie moet betalen, dan ontkomt hij niet aan die plicht door ontslag te nemen.

Maar als hij kan aantonen dat hij buiten zijn schuld zijn inkomsten is kwijtgeraakt, kan hij natuurlijk wel om verlaging van de alimentatie vragen.

Quote:
maar wel zwart bijwerken elke dag op een andere plek,wat moeilijk te bewijzen valt.

Zonder bewijs ben je natuurlijk nergens. Iedereen kan wel zeggen dat zijn ex zwart bijwerkt.

Quote:
En dit kan allemaal maar! Clown (de zielige clown uithangen).

Net zoals je bij wet er niet voor kunt zorgen dat het nooit regent, kun je bij wet er niet voor zorgen dat mensen niet proberen onder hun verplichtingen uit te komen.

Leeftijd: 67

BerichtGeplaatst: vr 27 feb 2009 13:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bonafides:
Beetje erg kort door de bocht vind je niet?
Beste vaders die alimentatieplichtig zijn: wil je onder de alimentatieplicht uit: neem ontslag, ga verder als kale kip (ga zwart werken idd tussenwalenschip!) en je bent van je verplichtingen af.
Zó werkt dat natuurlijk niet.
Het nemen van ontslag houdt in dat hij door eigen toedoen geen inkomsten meer heeft (verwijtbaar). Dit ontslaat hem nooit van de alimentatie-verplichting.
Dus, beslag laten leggen op alles wat hij heeft.
Dat wil overigens nog niet zeggen dat je je geld dan krijgt, dát is de kale kip. Het LIBO zou dit verder op moeten pakken en warm blijven houden. Zodra hij inkomsten genereeerd, zal hier beslag op gelegd moetten worden totdat hij alles betaald heeft, volgens mij.
tussenwalenschip

BerichtGeplaatst: vr 27 feb 2009 14:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De andwoorden, komen vaak omdat men de achtergrond niet weet.

Deze persoon had een stratenmakersbedrijf samen met zijn broer, in de tijd dat we uit elkaar gingen, had hij een belastingschuld van een TON,
100,000 gulden, toen die tijd, Ja,het beste was om in de bijstand te gaan,
zo ontrok hij zich van elke vorm van verplichting tot betalen,
in de zomer,had hij genoeg animo, om erfjes achter de woningen op te knappen,voor zeer goed betaalbare prijzen, als de bijstand een hint kreeg,(wat dus gebeurde, was de vogel gevlogen),in een dag werk met een zwart betaalde colega erbij, is dit werk een fluitje van (geen cent) maar een leuk bedrag. een reinste oplichter dus,
Het is nu 20 jaar later, hij loopt nog in de bijstand, en klust nog zwart bij, dan in die woonplaats en dan in een andere.
Tel uit je winst.
Zo word niet aleen een alimentatiegerechtige bedonderd, maar ook de bijstand,(en de belastingdienst)die niet de moeite nemen om deze zaken serieus te nemen.
althans niet in onze streek.
Niet dat ik hier nu nog treurig om ben hoor,wij zijn er evengoed gekomen(zonder dat geval).
Maar het is wel de praktijk van toen, en ook nu.!
Zulke gasten, moeten ze bij kop en kont,in de kraag vatten, maar nee hoor, kost teveel aan onderzoek, en tijd,om de waarheid boven water te krijgen.
De leugen regeerd! Twisted Evil
bona fides

BerichtGeplaatst: vr 27 feb 2009 14:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Joey26 schreef:
Beetje erg kort door de bocht vind je niet?
Beste vaders die alimentatieplichtig zijn: wil je onder de alimentatieplicht uit: neem ontslag, ga verder als kale kip (ga zwart werken idd tussenwalenschip!) en je bent van je verplichtingen af.

Tja daar gaan we weer. Dat schrijf ik helemaal niet. Je moet wel lezen.

De verplichtingen houd je. Maar van een kale kip valt niets te plukken, dus als de alimentatieplichtige ervoor kiest als een kale kip door het leven te gaan, dan houdt het op.

Leeftijd: 50

BerichtGeplaatst: vr 27 feb 2009 14:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het betreft kinder alimitatie ik heb lang moeten vechten voor dit recht heb ik het niet over 1 of 2 jaartjes nee 9 jaar.
Eindelijk rechtzaak gewonnen lbio heeft het gelijk op zich genomen en gister dus brief gehad dat ze niet tot loonbeslag over konden gaan omdat zijn werkgever heeft mede gedeeld dat hij daar sinds 15 januarie dit jaar niet meer werkt.
Toen wist hij al dat hij moest gaan betalen en dat er loon beslag gedaan zou worden.
Aangezien dat ze nog pas na vraag hebben gedaan bij het uwv waar hij werkte zal hij nog wel geen nieuwe werkgever hebben of uitkering.
Volgens mij krijgt hij die ook niet eens als hij zelf stopt.

Ik vind dat mijn kinderen nu wel beetje recht hebben op de steun van papa .

Wat ze nu proberen is deurwaarder inschakelen .

Weet iemand hoe nu het vervolg zal gaan?
En of mijn kinderen nog recht krijgen op het geld wat hun toekomt?
tussenwalenschip

BerichtGeplaatst: vr 27 feb 2009 15:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Lissy.
De instanties zullen eerst wel uit gaan zoeken, waar deze pappa nu zijn levensbehoefte vandaan haalt,

Wat mijn kind aangaat,Nooit enige cent gehad voor levensonderhoud,door dat hij in de bijstand zat,(zie verhaal)

Dat is wat bona fides bedoelde met, van een kale kip kan je niets plukken,
Nou, al was het dan maar 25 euro in de mnd,
maar de bijstand int wel geld,als jij in de bijstand zou zitten en pappa werkt, maar niet als pappa ook een uitkering heeft.
Dan pisen de moeders met kinderen naast de pot, keihard, maar waar.
De bijstan of UWV gaat echt niet meebetalen aan alimentatie.

Heeft jou ex al voor zijn ontslag schuld met alimentatie-achterstand zal de deurwaarder beslag kunnen leggen,maar dat zal even duren.
bona fides

BerichtGeplaatst: vr 27 feb 2009 15:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tussenwalenschip schreef:
Heeft jou ex al voor zijn ontslag schuld met alimentatie-achterstand zal de deurwaarder beslag kunnen leggen,maar dat zal even duren.

Ook als die alimentatieschuld na het ontslag is ontstaan.

Wat ik bedoel met "kale kip": als er niets is waar de deurwaarder beslag op kan leggen, dan houdt het op. Maar als er wel wat is, dan kan daar beslag op worden gelegd.

Zoals Marco al aangaf ontvangt hij nu waarschijnlijk een uitkering. Daar kan dan (tot aan de beslagvrije voet) beslag op worden gelegd.

Leeftijd: 67

BerichtGeplaatst: zo 01 mrt 2009 13:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bonafides:
Ik lees prima hoor. De vraag was of deze man onder zijn verplichting uit kan komen, jouw antwoord: van een kale kip kun je niet plukken, verder niks over zijn blijvende verplichting....
Dat komt later pas!
Dus daar gaan we weer: ook even dimmen graag!
Je moet dan ook volledig antwoord geven.
Bartaz

Leeftijd: 36
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UM
Studieomgeving (MA): UM

BerichtGeplaatst: zo 01 mrt 2009 14:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Joey26 schreef:
Bonafides:
Ik lees prima hoor. De vraag was of deze man onder zijn verplichting uit kan komen, jouw antwoord: van een kale kip kun je niet plukken, verder niks over zijn blijvende verplichting....
Dat komt later pas!

Hij geeft toch aan dat je geen geld kunt krijgen als iemand niks heeft. Het doel is geld krijgen, als hij dan niks heeft komt hij in de praktijk gewoon onder zijn verplichtingen uit. Dat die juridisch blijven voortbestaan is iets anders.

Verder vind ik dat je een vervelende manier van discussiëren hebt, iets vriendelijker en met meer respect mag ook wel...
Bekijk de homepage
Silvie

Leeftijd: 38
Sterrenbeeld: Schorpioen

BerichtGeplaatst: zo 01 mrt 2009 17:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Even tussendoor hoor: Een kennis van mij is recent gescheiden en heeft PA toegewezen gekregen. Haar ex-man is ondertussen alweer hertrouwd en stelt nu dat dit gevolgen heeft voor de PA die hij aan zijn ex-vrouw moet betalen (die zou hij daarom niet meer hoeven te betalen). Klopt dit? Ik dacht dat dat alleen gold als de vrouw zou hertrouwen...?
bona fides

BerichtGeplaatst: zo 01 mrt 2009 17:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Joey26 schreef:
Bonafides:

Lezen graag:
bona fides schreef:
Als volgens de echtscheidingsbeschikking de ex een bepaald bedrag aan alimentatie moet betalen, dan ontkomt hij niet aan die plicht door ontslag te nemen.

En blijkbaar begrijp je het verschil niet tussen
1. de ex is niet verplicht om iets te betalen, en
2. de ex is wel verplicht te betalen, maar is een kale kip waarvan niets te plukken valt.
Quote:
Dat komt later pas!

Ah, jij gaat mij vertellen hoe volledig ik moet zijn. Daar kan ik alleen maar om lachen.

Laatst aangepast door bona fides op zo 01 mrt 2009 18:15, in totaal 1 keer bewerkt
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds