Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 25 aug 2025 7:06
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Arbeidsconflict
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Daesanye

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen

BerichtGeplaatst: di 10 feb 2009 21:27    Onderwerp: Arbeidsconflict Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo

Ik ben bijna 1,5 jaar werkzaam bij een callcenter als callcentermedewerker, gezien mijn kennis en goed werken voer ik naast de functie callcentermedewerker ook nog enkele andere taken uit voor mijn bedrijf.

Nu is het volgende gebeurd, ik werd door mijn manager 4 weken geleden gevraagd of ik zin had om de nieuwe mensen te begeleiden in hun eerste 2 weken. Ik gaf aan dat ik dit wel wilde proberen.
Dit is geen aparte functie en ik heb dus ook geen nieuw contract of dergelijke gekregen terwijl het werk en ook de werkdruk flink is toegenomen.

Hierop heb ik ook vorige week woensdag aangegeven dat ik dit niet meer wilde doen nadat de groep waar ik nu mee bezig ben gereed is om zelfstandig te werken.
Mijn manager heeft mij na een lang gesprek toch weer zover gekregen dat ik dit langer ga volhouden.

Nu heb ik deze week nogmaals aangegeven dat ik na deze groep dit niet meer wil doen maar mijn manager geeft nu aan omdat ik vorige week ja heb gezegd ik er niet meer onderuit kan en ik verplicht de mensen moet gaan begeleiden.

Na weer een gesprek met nu ook een persoon van personeelszaken erbij hebben ze mij de volgende opties gegeven.
1. Doorgaan met begeleiden van de nieuwe mensen.
2. Stoppen met het begeleiden maar dan ook alle andere extra taken (waar ik overigens ook niets extra's voor krijg)

Beide opties vind ik niet plezierig, ik heb hard gewerkt binnen het bedrijf om al deze extra taken te mogen doen en naar mijn mening word ik nu door mijn manager gestraft omdat ik hun wilde helpen nadat de vorige persoon ook met dat begeleiden is gestopt.

Graag zou ik willen vragen voor hulp in deze zaak.

Bij voorbaat dank.

ps. Bij het tweede gesprek zei mijn manager ook opeens dat ik moest denken aan mijn contract welke op 31 maart afloopt, dit vond ik persoonlijk een dreigement om hun eis meer kracht bij te zetten.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Loetje

Leeftijd: 51
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): JHAF
Studieomgeving (MA): UM

BerichtGeplaatst: di 10 feb 2009 22:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Heb je een taakomschrijving in je contract staan?
ilonka

Leeftijd: 71
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): LOI

BerichtGeplaatst: di 10 feb 2009 23:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dit dreigt een arbeidsconflict te worden. Als werknemer ben je helaas afhankelijk van een manager. Wat staat er in je a.o. over het dienstverband, bijvoorbeeld voor bepaalde tijd en na afloop van die periode en na goed functioneren in vaste dienst? Wat staat er in over de functie waarvoor je bent aangenomen? Heb je inderdaad een functiebeschrijving? Als je allerlei extra klussen doet zonder extra betaling, zou je ook kunnen proberen de rollen om te draaien en zeggen dat je meer salaris wilt ontvangen voor die extra klussen die je doet.
Daesanye

BerichtGeplaatst: wo 11 feb 2009 1:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ilonka schreef:
Dit dreigt een arbeidsconflict te worden. Als werknemer ben je helaas afhankelijk van een manager. Wat staat er in je a.o. over het dienstverband, bijvoorbeeld voor bepaalde tijd en na afloop van die periode en na goed functioneren in vaste dienst? Wat staat er in over de functie waarvoor je bent aangenomen? Heb je inderdaad een functiebeschrijving? Als je allerlei extra klussen doet zonder extra betaling, zou je ook kunnen proberen de rollen om te draaien en zeggen dat je meer salaris wilt ontvangen voor die extra klussen die je doet.

Ik heb een intentieverklaring gevraagd een paar maanden geleden en deze vermeld dat als ik gelijkblijvend blijf functioneren na mijn jaarcontract ik een onbepaalde tijd overeenkomst krijg...

Mijn contract op zich meld letterlijk dat ik werkzaamheden moet verrichten wat mijn werknemer voor me aanwijst... maar in hoeverre valt dit onder aanwijzen als ik gevraagd ervoor word en op dat moment zonder probleem had kunnen weigeren ?

Overigens staat er wel op dat mijn functie callcenteragent is... en daar vallen dus weer niet die extra werkzaamheden onder...

meer geld vragen heeft totaal geen zin... daar word niet naar geluisterd... vanuit mijn bedrijf komt meer het signaal "als je die dingen leuk vind mag je ze doen"...

bedankt voor de hulp zover...
ilonka

Leeftijd: 71
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): LOI

BerichtGeplaatst: wo 11 feb 2009 16:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Lekker breed geformuleerd dus. Werkgever kan hiermee alle kanten uit.
Stel dat werkgever je a.o. niet omzet in een dienstverband voor onbepaalde tijd, dan hoef je dat er niet bij te laten zitten. Teken hiertegen bezwaar aan. Werkgever moet kunnen aantonen dat je niet goed gefunctioneerd hebt. Dat kan door middel van functioneringsgesprekken.
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: do 12 feb 2009 7:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Lekker solliciteren bij een ander callcenter, waar men blij zal zijn met dat wat jij inbrengt, zou ik zeggen.
Daesanye

BerichtGeplaatst: do 12 feb 2009 22:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ilonka schreef:
Lekker breed geformuleerd dus. Werkgever kan hiermee alle kanten uit.
Stel dat werkgever je a.o. niet omzet in een dienstverband voor onbepaalde tijd, dan hoef je dat er niet bij te laten zitten. Teken hiertegen bezwaar aan. Werkgever moet kunnen aantonen dat je niet goed gefunctioneerd hebt. Dat kan door middel van functioneringsgesprekken.

Ik heb wel nog even een vraag... sinds dat ik die andere werkzaamheden niet meer mag doen is het "op de vloer" heel onrustig... mensen spreken schande wat er gebeurd is en geven aan dat ze iets willen doen... een petitie of een gezamelijke brief waarin iedereen aangeeft dat ze me terug in die werkzaamheden willen hebben word steeds vaker voorgesteld...

denken jullie dat ik hierdoor in extra problemen kom omdat ze me dan kunnen beschuldigen van onrust vooroorzaken? Of moet ik dit juist goed vinden en hun steun accepteren?

Bedankt voor jullie hulp nogmaals... ik heb nu in ieder geval weer een beetje moed dat ik niet zomaar ontslagen kan worden dadelijk...
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds