|
Auteur |
Bericht |
tamara84
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 12 feb 2009 22:12 Onderwerp: zeggenschap kind |
|
|
hallo zit met een lastige vraag wou graag weten wat ik het beste kan doen voor mijn kind ,
mijn ex zit vast in noorwegen vanwege het smokkelen van 150 kilo hasj, en nu loopt hij me te bedreigen dat hij m'n zoontje af wil pakken,maar hij heb mij een brief geschreven dat hij mij een dna test af wil dwingen kan dat zo maar??? en heb ook in die brief staan dat hij hoopt niet de vader te zijn,hij heb zijn zoon nog niet 1 keer gezien nu is mijn vraag kan hij mij dit allemaal maar maken??? en wat is het beste wat ik nu moet doen |
|
|
|
 |
arizona
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 721
|
Geplaatst: do 12 feb 2009 22:43 Onderwerp: |
|
|
Bij dit alles maakt het wel uit of je ex "officieel" de vader van je kind is. Dat wil zeggen: staat hij op het geboortecertificaat als de vader, heeft hij je kind officieel erkend? En: heeft hij ouderlijk gezag? Waren jullie getrouwd toen je kind geboren werd?
Hij wil je zoontje afpakken: dat kan natuurlijk niet zomaar. Om een kind van zijn moeder te kunnen "afpakken" zou je een rechter zover moeten krijgen dat hij jou uit de ouderlijke macht zet ofzo. Dat gebeurt niet zomaar. Zeker niet als je in de gevangenis in een ander land zit. Als hij officieel de vader is, heeft hij wel recht om "omgang" met zijn kind.
Hij wil een DNA-test afdwingen: dat kan. Ook daarvoor moet hij naar de rechter. Ik neem aan dat je dan bedoelt dat hij DNA wil van je kind, zodat hij kan laten testen of hij de vader is. Jouw DNA heeft hij daarvoor niet nodig. Het is alleen niet helemaal duidelijk wat hij met zo'n test wil bereiken. |
|
|
|
 |
tamara84
|
Geplaatst: vr 13 feb 2009 11:02 Onderwerp: |
|
|
arizona schreef: | Bij dit alles maakt het wel uit of je ex "officieel" de vader van je kind is. Dat wil zeggen: staat hij op het geboortecertificaat als de vader, heeft hij je kind officieel erkend? En: heeft hij ouderlijk gezag? Waren jullie getrouwd toen je kind geboren werd?
Hij wil je zoontje afpakken: dat kan natuurlijk niet zomaar. Om een kind van zijn moeder te kunnen "afpakken" zou je een rechter zover moeten krijgen dat hij jou uit de ouderlijke macht zet ofzo. Dat gebeurt niet zomaar. Zeker niet als je in de gevangenis in een ander land zit. Als hij officieel de vader is, heeft hij wel recht om "omgang" met zijn kind.
Hij wil een DNA-test afdwingen: dat kan. Ook daarvoor moet hij naar de rechter. Ik neem aan dat je dan bedoelt dat hij DNA wil van je kind, zodat hij kan laten testen of hij de vader is. Jouw DNA heeft hij daarvoor niet nodig. Het is alleen niet helemaal duidelijk wat hij met zo'n test wil bereiken. | nou we zijn nooit getrouwt geweest we hebben atijd bij onze ouders in gewoond en hij heb alleen maar een vruchtherkenning gedaan en toen hebbbrief gekregen van de gemeente voor de gezamelijke voogdij dat hij net zoveel recht had als ik maar hij heb dat nooit in gevuld |
|
|
|
 |
arizona
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 721
|
Geplaatst: za 14 feb 2009 0:03 Onderwerp: |
|
|
Als je met "vruchtherkenning" bedoelt dat jullie tijdens je zwangerschap samen naar de gemeente zijn gegaan, om te verklaren dat hij de vader was, dan is hij officieel de vader van je kind.
Hij heeft dan in principe het recht om het kind te zien (ware het niet dat hij dat recht nu wat moeilijk kan uitoefenen) maar ook de plicht om financieel bij te dragen.
Als uit de DNA-test zou blijken dat hij niet de vader is, dan zou hij naar de rechter kunnen gaan om te vragen om "vernietiging van de erkenning", dat wil zeggen dat hij dan niet meer de officiele vader zou zijn. Dan heeft hij natuurlijk ook geen recht meer op het kind. (Zeker niet, nu hij het nog maar één keer heeft gezien.) |
|
|
|
 |
tamara84
|
Geplaatst: di 17 feb 2009 17:34 Onderwerp: |
|
|
arizona schreef: | Als je met "vruchtherkenning" bedoelt dat jullie tijdens je zwangerschap samen naar de gemeente zijn gegaan, om te verklaren dat hij de vader was, dan is hij officieel de vader van je kind.
Hij heeft dan in principe het recht om het kind te zien (ware het niet dat hij dat recht nu wat moeilijk kan uitoefenen) maar ook de plicht om financieel bij te dragen.
Als uit de DNA-test zou blijken dat hij niet de vader is, dan zou hij naar de rechter kunnen gaan om te vragen om "vernietiging van de erkenning", dat wil zeggen dat hij dan niet meer de officiele vader zou zijn. Dan heeft hij natuurlijk ook geen recht meer op het kind. (Zeker niet, nu hij het nog maar één keer heeft gezien.) | NOU HEB HET KIND NOG NOOIT GEZIEN MAAR KAN DE RECLASSERING ZICH ER OOK MEE BEMOEIEN VOLGENS HEM MOEST IK DNA VAN M'N ZOONTJE AFSTAAN EN CONTACT NEMEN MET DE RECLASSERING MAAR DIE ZIJN ER TOCH NIET VOOR EN DAT HIJ BORDERLINE HEB EN EEN MOEDER DIE DER EIGEN ZOON WOU NEER STEKEN MET EEN VLEESVORK MOET MIJN ZOONTJE DAAR ZIJN IN HET WEEKEND DER IS TICH WEL IETS WAT IK KAN DOEN VOEL ME MACHTELOOS ZO EN BEN ER BEHOORLIJK KAPOT VAN |
|
|
|
 |
arizona
|
Geplaatst: di 17 feb 2009 21:02 Onderwerp: |
|
|
Je zoontje hoeft alleen naar hem toe als de rechter dat bepaalt. Hij (je ex) zal daarvoor een verzoek bij de rechter moeten indienen. Als hij dat doet, dan kun jij voor de rechter ook je verhaal doen en vertellen waarom jij vindt dat je zoontje niet naar hem toe moet.
Voor DNA geldt hetzelfde. Hij kan jou alleen dwingen dit af te staan door naar de rechter te stappen.
De reclassering heeft er inderdaad helemaal niets mee te maken. |
|
|
|
 |
arizona
|
Geplaatst: di 17 feb 2009 21:05 Onderwerp: |
|
|
Als je eens wilt praten (in plaats van internetten) met iemand die er verstand van heeft, ga dan eens langs bij het Juridisch Loket. Zij kunnen je precies vertellen wat je rechten zijn.
http://www.hetjl.nl/hetjl/ |
|
|
|
 |
|