Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Personalized T...
verkiezingsbed...
Kunnen (Kanton...
Boetes CJIB ni...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu wo 23 jul 2025 6:34
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Mag dat
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
denneke35

Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd

BerichtGeplaatst: zo 17 feb 2013 20:37    Onderwerp: Mag dat Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb door omstandigheden een grote schuld. Nu wil ik mezelf failliet laten verklaren, want er komt een zitting aan waarin ik schuldig bevonden zal worden aan de ontstane schade (was niet verzekerd, premie niet betaald).

Nu heb ik een brief ontvangen van de tegenpartij en wil ik snel alles verkopen voordat ik schuldig bevonden word, en er beslag op gelegd word. Mag ik snel alles verkopen voordat er beslag op ligt. Of gaat dit problemen geven bij een failiisementsaanvraag.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Regin

Leeftijd: 37
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: zo 17 feb 2013 21:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als je alles snel verkoopt voor een redelijke prijs is dat geen probleem. De wederpartij zal dan beslag leggen op je bankrekening. Als je alles snel verkoopt aan een kennis met de bedoeling het later terug te kopen, dan mag dat niet. Die verkopen kunnen dan allemaal worden teruggedraaid.

Het aanvragen van een persoonlijke faiillissement betekent overigens niet dat je van je schulden af bent. Als de rechter het faillissement toewijst, krijg je een curator toegewezen die al je bezittingen zal verkopen, behalve wat je zelf minimaal nodig hebt. Als je schulden dan niet zijn betaald kan je een schuldsaneringstraject in. Je moet dan minstens drie jaar op een houtje bijten.

Persoonlijk faillissement en schuldsanering zijn drastische maatregelen. Als je een regeling kunt treffen en/of door budgettering het afbetalen van je schulden kan bereiken, dan heeft dat zeker de voorkeur. Anders gaat iemand anders voor jou bepalen hoe je jouw geld moet besteden.

Persoonljik faillissement is in ieder geval geen manier om onder een veroordeling uit te komen.
denneke35

BerichtGeplaatst: ma 18 feb 2013 16:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als ik het geld had, zou dat geen probleem zijn. Niettemin waar word beslag op gelegd. Ik woon namelijk ergens anders dan mijn bedrijfsadres is. Dat is nml het huis (schuur) van mijn ouders. Dit adres staat bij de kvk. Blijft dat veilig?
Regin

Leeftijd: 37
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: di 19 feb 2013 0:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Schuldeisers kunnen zich verhalen op je volledige persoonlijke vermogen. Dat betekent alles waar je eigenaar van bent: huis, bezittingen, bankrekeningen, vorderingen op anderen et cetera. In principe kunnen schuldeisers niet beslag leggen op de schuur van je ouders, tenzij je ouders bijvoorbeeld borg hebben gesteld voor één of meerdere van je schulden.
denneke35

BerichtGeplaatst: di 19 feb 2013 14:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Borg staan is niet het geval. Alleen adverteer ik met hun adres en bij de kvk staat hun adres als bedrijfsadres.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds