|
Auteur |
Bericht |
Dirk_vG
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 30 jan 2009 16:17 Onderwerp: Partner uitkopen, of? |
|
|
l.s.
Ik ben in 1999 gaan samenwonen en heb toen mijn oude huis verkocht en samen met mijn partner een ander huis gekocht. Ik heb hier de overwaarde van mijn oude huis als kapitaal ingestoken, mijn partner niets. In het koopcontract staat alleen vermeld dat we samen eigenaar zijn; niet voor welk deel etc...Alleen bij de afrekening staat mijn inbreng.
Nu wil mijn partner bij me weg en eist dat ik haar uitkoop; ze wil haar gedeelte van de overwaarde. Waartoe ben ik verplicht? Overwaarde minus mijn ingebracht kapitaal, en dat delen door 2 of? Er is geen samenlevingscontract en ik heb altijd de hypotheek betaalt...
Alvast bedankt! |
|
|
|
 |
Chantalle
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 552
|
Geplaatst: vr 30 jan 2009 18:11 Onderwerp: |
|
|
Bij een gezamenlijk huishouden (en een gezamenlijke woning) lijkt het me niet relevant wie feitelijk de hypotheek betaalde. In de praktijk betaal je dat samen, want je runt samen een huishouden.
Belangrijk is dat jullie beide eigenaren zijn van de woning, dus zul je haar inderdaad moeten uitkopen als je wilt dat ze geen eigenaar meer is. Dit is de helft van de overwaarde (als niks is overeengekomen in het koopcontract of een samenlevingscontract). |
|
|
|
 |
|