|
Auteur |
Bericht |
maria06
Leeftijd: 64 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 31 jan 2009 20:09 Onderwerp: informatie van de rechtbank |
|
|
Als men een verzoekschrift indiend en de andere partij informeert bij de rechtbank dan zou de rechtbank dat toch moeten kunnen bevestigen dacht ik. Ik mijn geval zegt de andere partij dat er een verzoekschrift is ingediend en de rechtbank kan dat niet bevestigen. Nu blijkt dat het vaker voor te komen dat de rechtbank bij navraag laat weten dat er niets is ingediend en blijkt later dat dat wel het geval is, heb ik gehoord. Is dit juist? |
|
|
|
 |
sietske1980
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 551
|
Geplaatst: zo 01 feb 2009 12:37 Onderwerp: |
|
|
maar als jij de wederpartij bent, krijg je toch een afschrift en een verweertermijn? zo lang je dat niet hebt en je evt advocaat niet, kun je er vanuit gaan dat er niks ligt. |
|
|
|
 |
maria06
|
Geplaatst: zo 01 feb 2009 13:45 Onderwerp: |
|
|
Hoe lang kan daar overheen gaan indien je in het buitenland woont? |
|
|
|
 |
sietske1980
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 551
|
Geplaatst: zo 01 feb 2009 16:30 Onderwerp: |
|
|
volgens mij heb ik al eea beantwoord in je eerdere topic "verzoekschriftprocedure"..? |
|
|
|
 |
maria06
|
Geplaatst: ma 02 feb 2009 9:18 Onderwerp: |
|
|
Ja dat klopt. Maar de rechtbank zegt niets ontvangen te hebben na telefonisch navraag van mijn advocaat. Maar mijn advocaat zegt dat dat wel vaker voorkomt en dat er dan later blijkt dat er wel iets is binnengekomen. Vandaar mijn vraag of iemand ook zulksgelijke ervaring heeft.
Gaat de verweertermijn pas lopen als een afschrift naar mij is verzonden dan kan het dus nog wel even duren, maar gaat de verweertermijn lopen als het verzoekschrift is ingediend, terwijl ik dus nog niet op de hoogte ben gebracht door de rechtbank, dan zou ik in het nederlandse geval al te laat zijn met verweren en in het buitenlandse geval mag ik alles nu wel klaar hebben. |
|
|
|
 |
|