|
Auteur |
Bericht |
annemiek76
Leeftijd: 53 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 07 feb 2009 12:54 Onderwerp: wat kan je doen |
|
|
Eind december 2008 was ik betrokken bij een flinke kopstaart botsing ,ik was passagier in deze auto.Naar de huisarts gegaan, flinke hersenschudding een de klachten moesten over zijn naar 6 weken, dit is nog steeds niet het geval dus deze week weer naar huisarts die me waarschijnlijk doorstuurt naar de neuroloog.Binnen 1 week na het ongeval heb ik aan de gemeente doorgeven dat ik hersenschudding heb en met de klachten niet aanwezig kan zijn bij een curcus die ik volg in het traject die ik volg met de wwb uitkering.Nu kreeg ik deze week bericht van de gemeente dat per direct mijn wwb uitkering is opgeschorst omdat ik niet aanwezig was bij de curcus terwijl de gemeente op de hoogte was en rust voorgeschreven kreeg van de huisarts.Dus nu zit ik met een probleem een is mijn vraag kan ik ook iets ondernemen of ben ik echt gewoon machteloos.De veroorzaker van dit ongeluk heeft schuld bekend |
|
|
|
 |
Nico1979
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 07 feb 2009 13:09 Onderwerp: |
|
|
Het is verstandig om bezwaar te maken tegen het stopzetten van je uitkering. Hoe dit kan staat als het goed is ergens in het betreffende besluit.
Leg in je bezwaarschrift gewoon uit wat je ook in je post hebt aangegeven. Vraag aan je huisarts een doktersverklaring, waarin hij bevestigt dat je inderdaad niet in staat was tot het volgen van de cursus en zend deze mee. Geef ook duidelijk aan dat je je hebt afgemeld. Het zou mooi zijn als je dit schriftelijk hebt gedaan. Verwijs in dat geval naar je brief. Heb je je mondeling afgemeld, geef dan aan wanneer en bij welke ambtenaar je dit hebt gedaan, zodat men dit kan verifiëren.
Succes. |
|
|
|
 |
ilonka
Leeftijd: 70 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): LOI
|
Geplaatst: za 07 feb 2009 17:52 Onderwerp: |
|
|
Dus als ik het goed begrijp heb je nu ook geen inkomsten meer? In dat geval moet je zsm een gemotiveerd bezwaarschrift insturen en vervolgens naar de Voorzieningenrechter om een voorlopige voorziening aan te vragen. Dit heeft namelijk een spoedeisend karakter. Een WWB uitkering is een vangnetvoorziening. Welke wetsartikelen worden genoemd in het besluit tot schorsing van de uitkering? |
|
|
|
 |
|