Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Personalized T...
verkiezingsbed...
Kunnen (Kanton...
Boetes CJIB ni...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu do 24 jul 2025 0:01
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Privacywet breuk?
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
basbas2008

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram

BerichtGeplaatst: za 14 mrt 2009 14:52    Onderwerp: Privacywet breuk? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

Ik hebt al eenige tijd problemen met mijn oude huur baas, .. ik hebt gewoon in een studenten huis en betaalde daar gewoon m`n huur aan, Sins ik daar in ben komen wonen hebt ik geen huur ondertekende huur contract gekregen. hij wou dit niet omdat hij mij niet vertrouwde met mijn inkomen, ik kreeg een uitkering.
Nu ben ik verhuist naar een eigen huis en nu wil hij 3 maanden huur extra hebben dat is dan voor 3 maanden opzeg termijn wat we nooit hebben afgeproken, kan hij dit zomaar eisen zonder afspraak en zonder contract?

Vervolgens maken we een afspraak van 100,- voor alleen kleine schade wat ik hebt aan gericht, .. daar ben ik mee accoord gegaan, alleen is hij zelf weer terug gekomen op dit voorstel en gaat met zijn eigen voorstel niet meer accoord , hij wil gewoon alles hebben wat hij zegt,

Krijg van hem brieven met de grootste onzin er in, hij zit nu mijn post ook tegen mij te gebruiken. ik hebt nog wat schulden staan bij wat incasso,s . dit worden al opgelost, alleen zit hij alles aan de grote klok te hangen,

Hier laaste brief die ik hebt gekregen van hem,
Ik hebt hem over getypet, staan wat type fouten meschien ik hebt last van dyslectie.
----------------------------------------------------
Datum: 11.03.2009

Sebastiaan

Je ziet ik ben zo vriendelijk om deze brief je door te sturen,
Verder hebt ik voor "92,13+150+316,10" aan aanmaningen liggen.
Er ligt nog een brief van de incasso unie en intrium justitia.
Moet ik de adres wijzeging doorgeven of niet?
Er komt ook nog een aanmaning van mij.
Ik hoop dat je succes hebt bij veiligheidszorg groningen.
Het is goed dat zij bij mij geen referenties vragen.

Groeten John.
-----------------------------------------------------

Wat kan ik hier mee, dit lijkt me duidelijk geval van privacy breuk, oplichting, zwart making en drijging.

Wat kan ik hier mee doen, aan gezien ik wat handicapten hebt is het voor mij erg moeilijk om te kijken wat ik er mee kan doen,

Meschien dat u iets heeft wat ik er tegen kan doen.

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groeten,
Sebastiaan Pot
Bekijk profiel Stuur privé bericht
arizona

Leeftijd: 49
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: za 14 mrt 2009 15:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Heb je een adreswijziging doorgegeven aan al je schuldeisers (degenen aan wie je nog geld schuldig bent)? Anders zou ik dat in elk geval zo snel mogelijk doen. Als je weet, of vermoedt, van wie er nu brieven bij je ex-huisbaas liggen, dan zou je die bedrijven kunnen opbellen en vragen of ze de brieven ook nog een keer naar jou toe sturen.

Verder mag je oude huisbaas zeker niet je post openen en kan hij ook niet zomaar drie maanden huur vragen als je geen contract hebt.
Heb je die afspraak over die 100 euro op papier of in een mailtje staan?

Als ik jou was, zou ik naar een rechtswinkel gaan en vragen of ze je helpen bij het opstellen van een brief aan die man.
basbas2008

Leeftijd: 42

BerichtGeplaatst: za 14 mrt 2009 15:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

arizona schreef:
Heb je een adreswijziging doorgegeven aan al je schuldeisers (degenen aan wie je nog geld schuldig bent)? Anders zou ik dat in elk geval zo snel mogelijk doen. Als je weet, of vermoedt, van wie er nu brieven bij je ex-huisbaas liggen, dan zou je die bedrijven kunnen opbellen en vragen of ze de brieven ook nog een keer naar jou toe sturen.

Verder mag je oude huisbaas zeker niet je post openen en kan hij ook niet zomaar drie maanden huur vragen als je geen contract hebt.
Heb je die afspraak over die 100 euro op papier of in een mailtje staan?

Als ik jou was, zou ik naar een rechtswinkel gaan en vragen of ze je helpen bij het opstellen van een brief aan die man.

Ik was bezig met adres wijzegingen versturen naar mijn schuldijzers, alleen neemt m`n huurbaas constand de brieven mee naar zijn huis in duitsland (leer) ik weet niet welke het allemaal zijn, kep nu de gene die genoemd zijn een wijzeging gestuurt,

Over de afspraak over de 100 euro dat hebt ik zwart op wit op mail, zelfs dat hij er toch niet mee accoord is gegaan.

Ik zou dan eens naar de rechtswinkel gaan. die hebben ze neem ik aan in elke grote stad wel.

Bedankt voor uw snelle reactie.

Mvg Sebastiaan
arizona

Leeftijd: 49
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: za 14 mrt 2009 15:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Met die afspraak zwart op wit sta je heel erg sterk denk ik.
Je zou voor die brieven kunnen proberen om aangifte te doen bij de politie (of je huisbaas daarmee dreigen) want het lijkt mij echt niet kunnen, maar ik kan niet heel direct een artikel in het wetboek van strafrecht vinden dat dit strafbaar stelt. Misschien verduistering.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds