|
Auteur |
Bericht |
grf16hgd
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 13 mrt 2009 18:12 Onderwerp: na hoe lang moet advocaat van ex reaktie geven (kinderalim) |
|
|
Ik heb een brief van advocaat van ex (affectieve relatie) gekrijgen. In de brief vraagde zij over mijn inkomsten, ivm berekenen kinderalimentatie, en had mij 7 dagen om te beantwooorden gegeven. Mijn antwoord, dat ik heb minimaal inkosten, omdat ik heb net met eigenzak begonen, had ik netjes op tijd gedaan. Mijn aantwoord was zeker verrasend voor mijn ex want tot onlangs had ik baan met goede salaris (dat baan heb ik opgezegd voor dat heb ik bref van advocaat gekrijgen, en daar heb ik bewijs - bevestiging van de bedrijf waar ik was werknemer). In de brief van advocaat waren nog enkele verzoeken. Ik heb alles beantwoord en ook mij als bereid voor onderling overleg opgegeven.
Nu verwacht ik al enkele weken reaktie van advocaat of ex, maar krijg geen, behalve bevesteging van ontvangst.
Omdat ik ben in de niet leuke situatie dat ik wacht en kan niks beginen met eigenzaak, want ik ben bang dat ik zal geld voor mijn advocaat nodig hebben, mijn vraag is of er is wettelijk verplicht voor advocaat om reaktie te geven, en hoe lang kan dat maximal duren? |
|
|
|
 |
klokluider
Leeftijd: 57 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 13 mrt 2009 20:31 Onderwerp: |
|
|
De advocaat van jouw ex is niet verplicht jouw een antwoord te geven naar aanleiding van jouw antwoorden. Zij zal naar aanleiding van deze antwoorden mogelijk kunnen gaan overwegen of zij een verzoek gaat doen.
als je wilt weten of de advocaat jouw brief heeft ontvangen zou je kunnen bellen of een nieuw briefje sturen waarin je dat vraagt en aangeeft of ze de ontvangst even schriftelijk wil bevestigen. Dat getuigt namelijk van fatsoen als je zelf een brief stuurt waarin je termijnen stelt. |
|
|
|
 |
cvb
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 14 mrt 2009 8:38 Onderwerp: |
|
|
klokluider schreef: | De advocaat van jouw ex is niet verplicht jouw een antwoord te geven naar aanleiding van jouw antwoorden. Zij zal naar aanleiding van deze antwoorden mogelijk kunnen gaan overwegen of zij een verzoek gaat doen.
als je wilt weten of de advocaat jouw brief heeft ontvangen zou je kunnen bellen of een nieuw briefje sturen waarin je dat vraagt en aangeeft of ze de ontvangst even schriftelijk wil bevestigen. Dat getuigt namelijk van fatsoen als je zelf een brief stuurt waarin je termijnen stelt. | Z s m een advokaat een briefje laten sturen met een berekening van de eigen schade met dezelfde aanlooptermijn (7 dagen) en de mededeling zich alle rechten voor te behouden?
De advokaat(m/v) van ex had immers ook kunnen bellen en vragen naar die (privé)gegevens en eventuele konsekwenties van grf16hgd betreffende voorgenomen akties kunnen overleggen. Waarom (respijt voor) wat dan ook wegge(ge)ven aan een al dan niet opzettelijk ongemanierde wildvreemde??
Laatst aangepast door cvb op ma 16 mrt 2009 13:39, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
klokluider
Leeftijd: 57 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 16 mrt 2009 9:24 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Z s m een advokaat een briefje laten sturen met een berekening van de eigen schade met dezelfde aanlooptermijn (7 dagen) en de mededeling zich alle rechten voor te behouden?
De advokaat(m/v) van ex had immers ook kunnen bellen en vragen naar die (privé)gegevens en eventuele konsekwenties van grf16hgd betreffende voorgenomen akties kunnen overleggen. Waarom (respijt voor) wat dan ook wegge(ge)ven aan een al dan niet ongemanierde wildvreemde?? |
ook hierin kan ik mij overigens prima vinden.  |
|
|
|
 |
|