|
Auteur |
Bericht |
patje72
Leeftijd: 53 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 24 jan 2009 20:50 Onderwerp: Met biertje op straat |
|
|
Goedenavond allemaal,
Op oudejaarsavond ben ik door de politie opgepakt (met ongeveer 75 andere) omdat ik om 24.00 met een fles bier op straat liep. Beetje flauw allemaal, maar goed.
Nu heb ik bericht gehad dat ik moet voorkomen. Alleen is mij opgevallen dat mijn naam verkeerd is gespeld. Ipv Cerdijn, staat er Verdijn. Is het dan uberhaubt nog geldig?
Alvast bedankt voor het antwoord. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: za 24 jan 2009 21:57 Onderwerp: Re: Met biertje op straat |
|
|
Als het al een punt is, kan en zal het worden hersteld. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: zo 25 jan 2009 13:37 Onderwerp: |
|
|
Is er verder niets gebeurd, op het voorhanden hebben van dat bier na?
Dan begrijp ik totaal niet waarom je moet voorkomen. Of ben je niet ingegaan op een aangeboden transactie? _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Chantalle
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 552
|
Geplaatst: zo 25 jan 2009 21:44 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: | Is er verder niets gebeurd, op het voorhanden hebben van dat bier na?
Dan begrijp ik totaal niet waarom je moet voorkomen. Of ben je niet ingegaan op een aangeboden transactie? |
Ik denk dat we niet alle feiten kennen. TS is opgepakt met 75 anderen... Dat zegt al dat er meer is gebeurd dan het simpel voorhanden hebben van bier.
Overigens gelden er tijdens O&N strengere regels met betrekking tot wapens. Het zou goed kunnen dat een fles bier wordt gezien als wapen.
Met betrekking tot de geldigheid van de dagvaarding: een typfout/spelfout is over het algemeen inderdaad geen enkel probleem. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: zo 25 jan 2009 22:23 Onderwerp: |
|
|
Dat zegt mij vooralsnog helemaal niet méér. Het kan gewoon een actie zijn waarbij in totaal tegen 76 mensen PV is opgemaakt wegens het voorhanden hebben van alcohol op straat terwijl dat verboden was. Het wil nog niet eens zeggen dat er een groep van die omvang was. Vandaar dus mijn vraag.
Het hoeft ook niet zo te zijn dat een fles bier wordt gezien als wapen. soms is alcohol op straat gewoon al dan niet tijdelijk verboden. In Rotterdam kennen we die regel bijvoorbeeld met zomerfestivals. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: zo 25 jan 2009 22:43 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: | Het hoeft ook niet zo te zijn dat een fles bier wordt gezien als wapen. soms is alcohol op straat gewoon al dan niet tijdelijk verboden. |
Ik ging er eigenlijk ook vanuit dat er meer was gebeurd, maar waarschijnlijk gaat het inderdaad gewoon om het drinken van alcohol op straat (of hoe het verbod ook precies moge luiden). _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
tikSimone
|
Geplaatst: ma 26 jan 2009 9:51 Onderwerp: |
|
|
Hoop dat Patje wat meer licht op de situatie wil laten schijnen. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Chantalle
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 552
|
Geplaatst: ma 26 jan 2009 10:41 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: | Het hoeft ook niet zo te zijn dat een fles bier wordt gezien als wapen. soms is alcohol op straat gewoon al dan niet tijdelijk verboden. In Rotterdam kennen we die regel bijvoorbeeld met zomerfestivals. |
Dat is waar. Maar bij mij op de vereniging mag je bijvoorbeeld nooit met glas naar buiten. Als je met bier naar buiten wilt, moet je dat in een plastic beker gieten. Ook tijdens festivals in het algemeen wordt plastic gebruikt, dus het glas an sich zou nog best een probleem kunnen zijn. |
|
|
|
 |
|