|
Auteur |
Bericht |
margotje
Leeftijd: 66 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): LOI
|
Geplaatst: di 20 jan 2009 15:54 Onderwerp: Naleving Alg.Bep. huurwoonruimte |
|
|
Ik moet een oplossing vinden voor de volgende kwestie:
Het betreft een huurovereenkomst mbt woonruimte voor onbepaalde duur :
Alg.Bep.6.4 Indien en voor zover dit niet door verhuurder voor rekening van huurder geschiedt, zal huurder voor zijn rekening zorg dragen voor het afsluiten van een service-abonnement bij een erkend installatiebedrijf, in welk abonnement het jaarlijks onderhoud van de installaties met toebehoren is begrepen. Verhuurder heeft het recht op inzage van dit service-abonnement.
De huurder beweert dat het bovenstaande geen betrekking op de huurovereenkomst heeft en weigert hieraan te voldoen.
Wie heeft gelijk? verhuurder die van de huurder verwacht het nakomen van het geciteerde 6.4 of de huurder die weigert deze na te leven?
Laatst aangepast door margotje op wo 21 jan 2009 17:12, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: di 20 jan 2009 16:19 Onderwerp: |
|
|
Ik begrijp het argument van de huurder niet goed. Bedoelt hij dat de algemene bepalingen niet van toepassing zijn op de huurovereenkomst? Waar komen die algemene bepalingen vandaan?
Los daarvan dacht ik dat onderhoud voor (vaste) installaties in de huur zit inbegrepen, en dus voor rekening komen van de verhuurder. Maar misschien vergis ik me en valt zo'n servicecontract onder "kleine herstellingen". _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
margotje
Leeftijd: 66 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): LOI
|
Geplaatst: wo 21 jan 2009 17:18 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | Ik begrijp het argument van de huurder niet goed. Bedoelt hij dat de algemene bepalingen niet van toepassing zijn op de huurovereenkomst? Waar komen die algemene bepalingen vandaan? |
Art. 2 van de huurovereenkomst in kwestie bepaalt dat hierop de Algemene Bepalingen zijn van toepassing.
Quote: | ="bona fides"]Los daarvan dacht ik dat onderhoud voor (vaste) installaties in de huur zit inbegrepen, en dus voor rekening komen van de verhuurder. Maar misschien vergis ik me en valt zo'n servicecontract onder "kleine herstellingen". |
Volgens deze bepalingen - art.6.4 - is de huurder (naar mijn begrip) verplicht tot het afsluiten service-abonnementen. |
|
|
|
 |
|