|
Auteur |
Bericht |
Annemarieke
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: wo 15 apr 2009 8:26 Onderwerp: Medische keuring en doorzenden naar verzekeraar |
|
|
Voor een levensverzekering moet ik een medische keuring ondergaan. Nu is het niet zo dat ik me er heel erg zorgen over maak, maar ik vraag mij toch iets af.....
De keuring vind plaats bij een contact van de verzekeraar en zij betalen de kosten voor de keuring. Is de keuringsarts verplicht de gegevens door te zenden?
Stel dat er een reden is voor afwijzing van de verzekering.....kan ik dan eisen dat mijn gegevens niet doorgezonden worden? Een afwijzing van een verzekering dien je immers nog 7 jaar te vermelden bij aanvraag van een eventuele andere verzekering.....
Of is er niet zo snel reden voor een afwijzing? Ik vermoed dat er eerder een premieverhoging zal komen? |
|
|
|
 |
lawyer
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 629
|
Geplaatst: wo 15 apr 2009 9:27 Onderwerp: Re: Medische keuring en doorzenden naar verzekeraar |
|
|
Annemarieke schreef: | De keuring vind plaats bij een contact van de verzekeraar en zij betalen de kosten voor de keuring. Is de keuringsarts verplicht de gegevens door te zenden?
Stel dat er een reden is voor afwijzing van de verzekering.....kan ik dan eisen dat mijn gegevens niet doorgezonden worden? Een afwijzing van een verzekering dien je immers nog 7 jaar te vermelden bij aanvraag van een eventuele andere verzekering.....
Of is er niet zo snel reden voor een afwijzing? Ik vermoed dat er eerder een premieverhoging zal komen? |
Als het goed is, bespreekt de keuringsarts (indien daartoe aanleiding bestaat) het rapport eerst met jou. Aan de hand daarvan kun je hem verzoeken het rapport niet door te zenden. (Niet-doorzending leidt uiteraard hoogstwaarschijnlijk wel tot afwijzing van de aanvraag van de verzekering) |
|
|
|
 |
|