|
|
| Auteur |
Bericht |
hans1
Leeftijd: 74 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 14 jan 2009 22:36 Onderwerp: gereed |
|
|
antwoord
Laatst aangepast door hans1 op vr 16 jan 2009 22:41, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: wo 14 jan 2009 23:20 Onderwerp: |
|
|
Gewoon maar proberen vol te houden (wat me heel lastig lijkt voor je). De werkgever kan jou er echt niet zo maar uit krijgen. Het lijkt me dat wanneer er externe medewerkers soortgelijke functies vervullen het voor de werkgever moeilijk wordt om hard te maken dat er geen werk voor jou zou zijn. Hebben ze hun plannen op schrift gesteld of gaat dat allemaal mondeling?
Bij overgang van onderneming geldt een ontslagverbod (7:670 lid 8 BW voor als je dat zou willen nazoeken).
Als een bedrijf in zo'n situatie mensen zou willen/moeten ontslaan, dan moeten ze werken volgens het afspiegelingsbeginsel. Dan kun je in de gekke situatie komen dat de voor het bedrijf nieuwe mensen mogen blijven en mensen die al een tijd bij het bedrijf werkten moeten gaan.
Overigens kun je zelf ook om ontbinding van de arbeidsovereenkomst vragen.
Overleg eens met een arbeidsrechtadvocaat, want het gaat uiteindelijk natuurlijk om best veel geld. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22916
|
Geplaatst: do 15 jan 2009 2:29 Onderwerp: |
|
|
Als een werkgever in zo'n situatie gedetacheerden het werk laat doen dat jij zou kunnen doen, vraag ik me sterk af of dat niet in strijd is met goed werkgeverschap. Een arbeidsrechtadvocaat inschakelen zou inderdaad verstandig kunnen zijn. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
|
 |
Chantalle
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 552
|
Geplaatst: do 15 jan 2009 15:50 Onderwerp: |
|
|
| Je kunt, naast een arbeidsrechtadvocaat (eventueel via je rechtsbijstandsverzekering), voor rechtshulp ook terecht bij je vakbondsorganisatie, als je bijvoorbeeld lid bent van de FNV o.i.d. |
|
|
|
|
 |
|
|