Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Kunnen (Kanton...
Boetes CJIB ni...
SEO
incasso proced...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 01 jul 2025 8:12
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Criminaliteit moet anders worden aangepakt!
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Adjmal01

Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram

BerichtGeplaatst: za 10 jan 2009 19:15    Onderwerp: Criminaliteit moet anders worden aangepakt! Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste mensen,

Nederland gaat te zwak om met de criminelen. Waar zit de oorzaak van het probleem, ja dat zou je kunnen onderzoeken en dan bij de gezinnen terechtkomen. Ik ben van mening dat je de jeugd al moet aanpakken zodat zij zich niet kunnen ontplooien tot echte zware criminelen.
De straffen stellen niets voor als je volwassen bent en als je nog minderjarig bent dan kom je er van af met een simpele taakstraf.
AFSCHUWELIJK! Jongeren moeten in een vroege stadium al aangepakt worden. Ze moeten na de tweede overtreding gelijk in de bak worden gegooid dat ze dagen huilen van de eenzaamheid en dan het nooit meer weer doen. Het is gewoon belachelijk hoe licht de straffen zijn voor misdrijven die anderen voor altijd veranderen. Neem nou vekrachting...
Ik heb mensen gekend die helaas slachtoffer waren van wat ik net noemde. En als je kijkt wat sommige daders krijgen dan wil jij je wapen pakken en het recht laten zegevieren.
Nederland is te soft en te zwak geworden in tegenstelling tot andere landen. Wat vinden jullie ervan? Jullie vinden Wilders en Fortunyn racisten?
Geef ze dan ongelijk!!! Kijk naar de statistieken. De verdomde buitenlanders, de meerdendeel, zijn de daders. Ik ben zelf een buitenlander en weet waar ik het over heb. Mijn vraag aan jullie; Vinden jullie ook niet dat de jeugd goed aangepakt moet worden en zo de criminaliteit sterk verminderd zal worden in de toekomst?

Adjmal
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Michaelm

Michaelm

Leeftijd: 54
Sterrenbeeld: Maagd

BerichtGeplaatst: zo 11 jan 2009 13:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Pak het kapitalisme aan en de criminaliteit wordt minder.
Je moet wel de echte oorzaak aanpakken en niet dat wat de veroorzakers als oorzaak aangeven.
Als papa en mama moeten gaan werken tot ze erbij neervallen om voor het vreten te kunnen zorgen moet je niet gaan huilen als de opvoeding erbij inschiet.
Als onze maatschappij de kindjes vanaf de verwekking leert dat ze beter dan anderen moeten zijn ipv gewoon samen te werken moet je niet gaan huilen als sommigen van die kindjes dat beter dan anderen zijn tot in het extreme doortrekken.

Ondertussen laat je je wel lekker naaien door de heren bankdirecteuren enz. die van jouw belastinggeld nu hun vieze zaakjes veilig stellen.
Ben een vent en pak eerst die echte criminelen aan. Je weet wel, die wat al alles hebben maar steeds meer willen. Witteboordencriminelen noemen ze ze ook wel.

Zolang dat niet gebeurt hoef je dus ook niet te verwachten dat de andere criminaliteit afneemt.
En dan wordt ik toch liever een keer op me bek geramd dan dat ze op een 'legale' manier aan me geld komen.

BerichtGeplaatst: di 13 jan 2009 14:17    Onderwerp: nee Reageer met quote Naar onder Naar boven

Michaelm schreef:
Pak het kapitalisme aan en de criminaliteit wordt minder.
Je moet wel de echte oorzaak aanpakken en niet dat wat de veroorzakers als oorzaak aangeven.
Als papa en mama moeten gaan werken tot ze erbij neervallen om voor het vreten te kunnen zorgen moet je niet gaan huilen als de opvoeding erbij inschiet.
Als onze maatschappij de kindjes vanaf de verwekking leert dat ze beter dan anderen moeten zijn ipv gewoon samen te werken moet je niet gaan huilen als sommigen van die kindjes dat beter dan anderen zijn tot in het extreme doortrekken.

Ondertussen laat je je wel lekker naaien door de heren bankdirecteuren enz. die van jouw belastinggeld nu hun vieze zaakjes veilig stellen.
Ben een vent en pak eerst die echte criminelen aan. Je weet wel, die wat al alles hebben maar steeds meer willen. Witteboordencriminelen noemen ze ze ook wel.

Zolang dat niet gebeurt hoef je dus ook niet te verwachten dat de andere criminaliteit afneemt.
En dan wordt ik toch liever een keer op me bek geramd dan dat ze op een 'legale' manier aan me geld komen.

Ik ben het niet eens met je. Waarom? De witteboordencriminaliteit verkracht je zus niet:) oke? Zij frauderen. Ze vernietigen neit mensenlevens. Moet ik verder gaan of ben je al bekeerd?

Grtn
RonnyJ

Leeftijd: 41
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: di 13 jan 2009 14:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Buitenlanders? Het zijn vaak jongeren uit achterstandswijken die in Nederland zijn geboren. Mensen die roepen dat het altijd weer die 'buitenlanders' zijn ontkennen feitelijk dat dit een Nederlands probleem is dat hier dient te worden opgelost.

Leeftijd: 88
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: di 13 jan 2009 14:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zoals gemeld is afkomst niet zo relevant. Armoede wel. Toevallig leven veel "buitenlanders" in armoede. Tja, dan krijg je criminaliteit.

De Nederlandse regering doet verwoede pogingen om het symptoom in te drukken door de (kleine) criminelen efficienter te vervolgen. Maar een deel van de regering ziet ook wel in dat je daar het probleem niet mee oplost, zodat er ook aandacht uitgaat naar het aan een baan helpen van achterstandsjongeren.

Overigens kun je naar het buitenland kijken als je wilt onderzoeken wat voor effect hogere straffen hebben op criminaliteit. Je zult merken dat het niet helpt.
caligula

caligula

Leeftijd: 135
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: wo 14 jan 2009 17:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Prætorianus schreef:
Zoals gemeld is afkomst niet zo relevant. Armoede wel. Toevallig leven veel "buitenlanders" in armoede. Tja, dan krijg je criminaliteit.
[...]
Overigens kun je naar het buitenland kijken als je wilt onderzoeken wat voor effect hogere straffen hebben op criminaliteit. Je zult merken dat het niet helpt.

Daar wilde ik graag nog even wat aan toevoegen. De omstandigheden die leiden tot criminaliteit liggen grotendeels in de factoren armoede en leefomgeving (grote steden); naast bijvoorbeeld de omstandigheden in de jeugd/opvoeding (of het gebrek daaraan). En gezien de bevolkingsgroepen die vallen onder die factoren is het niet verwonderlijk dat er bepaalde groepen zich meer schuldig maken aan criminaliteit dan andere groepen.
In Nieuw-Zeeland is er veel succes geboekt met zgn. 'victim-offender mediation' -bemiddeling in jeugdzaken. Misschien dat men tot het inzicht komt dat daar ook in Nederland plaats voor is.
Chantalle

Chantalle

Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU

BerichtGeplaatst: wo 14 jan 2009 18:07    Onderwerp: Re: Criminaliteit moet anders worden aangepakt! Reageer met quote Naar onder Naar boven

Adjmal01 schreef:
Jongeren moeten in een vroege stadium al aangepakt worden. Ze moeten na de tweede overtreding gelijk in de bak worden gegooid dat ze dagen huilen van de eenzaamheid en dan het nooit meer weer doen. Het is gewoon belachelijk hoe licht de straffen zijn voor misdrijven die anderen voor altijd veranderen.

Heb je enig besef wat het resultaat is van "zwaardere" straffen (in jouw ogen: langere gevangenisstraf)? Het is onzin dat mensen tot inkeer zouden komen als ze op jonge leeftijd gevangen worden gezet. Het is wel erg naïef om te denken dat ze meteen "genezen" zijn. In tegendeel: mensen lang vastzetten werkt averechts. Je creëert voornamelijk haatdragende mensen zonder toekomstperspectief. Jongeren lang vast zetten heeft namelijk tot gevolg dat ze geen kans hebben op een fatsoenlijke opleiding. Zodra ze de gevangenis uitkomen (en dat moet een keer gebeuren en hoe langer dit duurt, hoe moeilijker het wordt), hebben ze geen baan, geen woning, geen relatie, maar vooral: geen binding met de maatschappij. Wat vervolgens in de meeste gevallen zal gebeuren is dat ze terugvallen in de criminaliteit omdat dat het enige is wat ze kennen. Met een beetje geluk hebben ze in de gevangenis een boel bijgeleerd. Hoe lang je iemand ook gevangen zet, ooit moet hij terug de maatschappij in.

Als je denkt dat langere gevangenisstraffen leidt tot minder criminaliteit: kijk eens naar Amerika.

Voordat je dit soort uitspraken doet, lijkt het me nuttig als je ook weet wat je zegt.

Quote:
Neem nou vekrachting...
Ik heb mensen gekend die helaas slachtoffer waren van wat ik net noemde. En als je kijkt wat sommige daders krijgen dan wil jij je wapen pakken en het recht laten zegevieren.

Dus het recht laten zegevieren is verkrachters vermoorden. Goed zo. Ik denk niet dat dit een geschikt forum is om medestanders te kweken.
RonnyJ

BerichtGeplaatst: wo 14 jan 2009 18:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Maar wat zou wel helpen? Zwaarder straffen helpt niet.
Subsidieverslindende buurtprojecten lijkt me ook niet. Daarmee worden ze slechts tijdelijk van de straat gehouden.

Wat is er nog over dat niet al geprobeert is en heeft gefaald?

Leeftijd: 88

BerichtGeplaatst: wo 14 jan 2009 20:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een ongediplomeerde allochtoon haalt het simpelweg niet. Het is in deze maatschappij al lastig genoeg om een goede baan te vinden zonder diploma en dan helpt een niet-Nederlandse afkomst absoluut niet. (Je kunt daarover hoog of laag springen, maar dat verandert de situatie niet; mensen hebben nu eenmaal hun vooroordelen. Taalachterstand werkt afstotend om diverse redenen die niet noodzakelijkerwijs de allochtoon aan te rekenen zijn.) Kortom, het diploma is voor de allochtoon onontbeerlijk.

Wat mij betreft heeft het zin om daar geld in te steken. Zoals bijvoorbeeld de proeven die worden gedaan met extra taallessen bij allochtone leerlingen op de basisscholen, die verassend genoeg tot overtreffing van de autochtone leerlingen leiden. Daar moeten we meer van hebben en van Wilders-achtig gemekker minder. (Geen referentie tot topicstarter.)
Chantalle

Chantalle

BerichtGeplaatst: wo 14 jan 2009 20:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

RonnyJ schreef:
Maar wat zou wel helpen? Zwaarder straffen helpt niet.
Subsidieverslindende buurtprojecten lijkt me ook niet. Daarmee worden ze slechts tijdelijk van de straat gehouden.

Wat is er nog over dat niet al geprobeert is en heeft gefaald?

Dat is toch ook een groot dilemma voor de samenleving? Criminaliteit is niet zo makkelijk in te perken. Daarnaast is er altijd een bepaalde hoeveelheid aanwezig in elke samenleving: het kan nooit dat elke burger conform de regels leeft...

Ik denk dat er een combinatie van maatregelen moet plaatsvinden. Er zijn nog genoeg mogelijke oplossingen uit te proberen. Uit onderzoeken en de praktijk moet blijken wat het beste werkt. Als iemand dé oplossing denkt te hebben, hoor ik het graag Smile
Aangetoond is in elk geval dat langere gevangenisstraffen averechts werkt, dus daar hoef je de oplossing niet in te zoeken.
Chantalle

Chantalle

BerichtGeplaatst: wo 14 jan 2009 20:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Prætorianus schreef:

Wat mij betreft heeft het zin om daar geld in te steken. Zoals bijvoorbeeld de proeven die worden gedaan met extra taallessen bij allochtone leerlingen op de basisscholen, die verassend genoeg tot overtreffing van de autochtone leerlingen leiden. Daar moeten we meer van hebben en van Wilders-achtig gemekker minder. (Geen referentie tot topicstarter.)

Absoluut. Je moet ervoor zorgen dat mensen perspectieven hebben. Daar moet je jong mee beginnen. Niet alleen allochtone kinderen, maar elk kind en zoveel mogelijk elke burger. Het is belangrijk dat mensen zich betrokken voelen bij hun samenleving. Het klinkt misschien een beetje Balkenende: maar als maatschappelijke normen overeenkomen met de waarden van mensen, voelen ze zich een stuk minder geneigd deze normen te overtreden.

De meeste criminelen komen voor het eerst in aanmerking met justitie als ze nog geen 20 zijn. Een groot deel daarvan leert na de eerste keer, maar er is een onevenredig kleine groep dat zorgt voor de grootste criminaliteit. Probeer dit dus te voorkomen als ze nog jong zijn. Is het grootste deel van de verkrachters vroeger zelf niet misbruikt? Een belangrijk instrument is ook de dialoog. Heel simpel: praat met en leer van elkaar.

Voor de mensen die desondanks toch criminaliteit plegen: die straf je. En na hun straf zorg je er als samenleving voor dat ze zo goed mogelijk terug komen in de maatschappij. Help ze een baan krijgen, een huis etc.

Dit zijn een aantal middelen waar je een oplossing in kan zoeken. Sommigen zijn vast al geprobeerd, maar de achterliggende gedachte is dat ik denk dat je mensen moet helpen, niet nog strenger moet straffen. Honden worden toch ook vals als je ze te vaak schopt?

Als je er meer van wilt weten: er zijn zoveel criminologische onderzoeken op dit onderwerp. Ik denk dat (om mee te beginnen) "The Oxford Handbook of Criminology" veel inzichten kan geven.
Adjmal01

BerichtGeplaatst: ma 19 jan 2009 13:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Chantalle schreef:
Prætorianus schreef:

Absoluut. Je moet ervoor zorgen dat mensen perspectieven hebben. Daar moet je jong mee beginnen. Niet alleen allochtone kinderen, maar elk kind en zoveel mogelijk elke burger. Het is belangrijk dat mensen zich betrokken voelen bij hun samenleving. Het klinkt misschien een beetje Balkenende: maar als maatschappelijke normen overeenkomen met de waarden van mensen, voelen ze zich een stuk minder geneigd deze normen te overtreden.

De meeste criminelen komen voor het eerst in aanmerking met justitie als ze nog geen 20 zijn. Een groot deel daarvan leert na de eerste keer, maar er is een onevenredig kleine groep dat zorgt voor de grootste criminaliteit. Probeer dit dus te voorkomen als ze nog jong zijn. Is het grootste deel van de verkrachters vroeger zelf niet misbruikt? Een belangrijk instrument is ook de dialoog. Heel simpel: praat met en leer van elkaar.

Voor de mensen die desondanks toch criminaliteit plegen: die straf je. En na hun straf zorg je er als samenleving voor dat ze zo goed mogelijk terug komen in de maatschappij. Help ze een baan krijgen, een huis etc.

Dit zijn een aantal middelen waar je een oplossing in kan zoeken. Sommigen zijn vast al geprobeerd, maar de achterliggende gedachte is dat ik denk dat je mensen moet helpen, niet nog strenger moet straffen. Honden worden toch ook vals als je ze te vaak schopt?

Als je er meer van wilt weten: er zijn zoveel criminologische onderzoeken op dit onderwerp. Ik denk dat (om mee te beginnen) "The Oxford Handbook of Criminology" veel inzichten kan geven.

Elk kind in nederland krijgt de kans om naar school te gaan en zich van een goed toekomst verzekeren. Ik ben daarom van mening dat de keuze bij de mens zelf ligt. Natuurlijk spelen veel factoren een rol. Komen ze uit een arm gezien? Komen ze uit een achterstandswijk. Pech gehad, des te harder moet je ervoor werken om het anders te doen.

Nederland stopt al te lang geld in verschillende projecten en subsideerd de arme gezinnen van Nederland genoeg. Dit zie ik niet als een reden.
Waarom ben ik niet een crimineel? Ik kom ook uit een arm gezin.
De overheid in Nederland verschilt enigzins met die van Amerika.

Nederland is een verzorginsstaat. Zoals de naam je al doet vermoeden zorgt zij voor haar burgers. Onder ander d.m.v subsidies.
Men betaalt al veel belasting om die mensen van eerlijke kansen te voorzien.

Vervolgens maken ze zelf de keuze om een verkeerd leven te leiden en dan verwacht je van de burger, die al reeds heeft meebetaald aan de opleiding van die jongenman en noem maar op, dat zij nog es geld geeft aan de projecten die de jongens weer een kans geven.

Mijn vraag aan jou is; Waar ligt de gens? Wanneer mag je zeggen nu is het genoeg en heb je alle kansen verbruikt. We hebben beter doeleinden voor het geld dan deze aan jongeren te besteden die er toch niet veel voor over hebben.

Nederland pakt het verkeerd aan met de mensen die al in de gevangenis zitten. Ik vind dat de mensen die in de gevangenis zitten zelf moeten werken voor de koste die zij maken. Dit is helaas in strijd met de rechten van de mens. Dat je hem/haar niet mag dwingen arbeid te verichtten.

Uit onderzoek is ook gebleken dat ( Amerika) 3 kwart ongeveer weer terug in de gevangenis beland.

Ik ben nog steeds van mening dat de jongeren in een vroege stadium al aangepakt moeten worden, en wel zo dat zij er wakker van schrikken.
Niet door een kleine waarschuwing of een taakstrafje.

De jongeren die in aanraking komen met justitie moet je gelijk aanpakken en in een project stoppen die , hopenlijk, ervoor zorgt dat ze niet in herhaling vallen.
Je drukt ze goed in de oren dat dit de enige en laatste kans is die ze krijgen. Mochten ze het weer doen, no mather what for crime, je stopt ze een tijd in een isolatie. Dit zal ze ongelofelijk laten schrikken met wat voor vrijheid ze van zich laten afpakken.

Ik weet dat het zwaarder maken van de straffen de criminaliteit niet helemaal stopt, maar het vermindert het zeker.
Kijk maar naar de beschikkingen die mensen thuis krijgen voor bv door rood rijden. Door verhogen van dergelijke boetes heeft ervoor gezorgd dat minder mensen de overtreding begaan waar ik het over had.

Zo zou je ook een vergelijking kunnen maken met de criminelen.
Waarom er zoveel criminaliteit is? In mijn ogen door de toleratie van de justitie, dat zij veel zaken niet streng aanpakken en dat de overheid geen zwaardere straffen opstelt in de wetgeving.
RonnyJ

BerichtGeplaatst: ma 19 jan 2009 14:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Adjmal01 schreef:

Elk kind in nederland krijgt de kans om naar school te gaan en zich van een goed toekomst verzekeren. Ik ben daarom van mening dat de keuze bij de mens zelf ligt. Natuurlijk spelen veel factoren een rol. Komen ze uit een arm gezien? Komen ze uit een achterstandswijk. Pech gehad, des te harder moet je ervoor werken om het anders te doen.

Nederland stopt al te lang geld in verschillende projecten en subsideerd de arme gezinnen van Nederland genoeg. Dit zie ik niet als een reden.
Waarom ben ik niet een crimineel? Ik kom ook uit een arm gezin.
De overheid in Nederland verschilt enigzins met die van Amerika.

Nederland is een verzorginsstaat. Zoals de naam je al doet vermoeden zorgt zij voor haar burgers. Onder ander d.m.v subsidies.
Men betaalt al veel belasting om die mensen van eerlijke kansen te voorzien.

Vervolgens maken ze zelf de keuze om een verkeerd leven te leiden en dan verwacht je van de burger, die al reeds heeft meebetaald aan de opleiding van die jongenman en noem maar op, dat zij nog es geld geeft aan de projecten die de jongens weer een kans geven.

Mijn vraag aan jou is; Waar ligt de gens? Wanneer mag je zeggen nu is het genoeg en heb je alle kansen verbruikt. We hebben beter doeleinden voor het geld dan deze aan jongeren te besteden die er toch niet veel voor over hebben.

Nederland pakt het verkeerd aan met de mensen die al in de gevangenis zitten. Ik vind dat de mensen die in de gevangenis zitten zelf moeten werken voor de koste die zij maken. Dit is helaas in strijd met de rechten van de mens. Dat je hem/haar niet mag dwingen arbeid te verichtten.

Uit onderzoek is ook gebleken dat ( Amerika) 3 kwart ongeveer weer terug in de gevangenis beland.

Ik ben nog steeds van mening dat de jongeren in een vroege stadium al aangepakt moeten worden, en wel zo dat zij er wakker van schrikken.
Niet door een kleine waarschuwing of een taakstrafje.

De jongeren die in aanraking komen met justitie moet je gelijk aanpakken en in een project stoppen die , hopenlijk, ervoor zorgt dat ze niet in herhaling vallen.
Je drukt ze goed in de oren dat dit de enige en laatste kans is die ze krijgen. Mochten ze het weer doen, no mather what for crime, je stopt ze een tijd in een isolatie. Dit zal ze ongelofelijk laten schrikken met wat voor vrijheid ze van zich laten afpakken.

Ik weet dat het zwaarder maken van de straffen de criminaliteit niet helemaal stopt, maar het vermindert het zeker.
Kijk maar naar de beschikkingen die mensen thuis krijgen voor bv door rood rijden. Door verhogen van dergelijke boetes heeft ervoor gezorgd dat minder mensen de overtreding begaan waar ik het over had.

Zo zou je ook een vergelijking kunnen maken met de criminelen.
Waarom er zoveel criminaliteit is? In mijn ogen door de toleratie van de justitie, dat zij veel zaken niet streng aanpakken en dat de overheid geen zwaardere straffen opstelt in de wetgeving.

Uit je reactie maak ik op dat jij geen verschil ziet in mensen die bewust kiezen voor criminaliteit en mensen die door allerlei omstandigheden daartoe gedreven worden. Klopt dat? Je ziet het verrichten van criminele activiteiten m.a.w. als het gevolg van een bewuste keuze?

M.i. kan je namenlijk iemand die bewust voor criminaliteit kiest niet veranderen door middel van een bepaald project of straf.

Leeftijd: 122
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: vr 23 jan 2009 3:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Michaelim best wel duidelijk en juist.
Chantalle best wel redelijk

Volgens mij mag je mensen niet dwingen, en is arbeidsplicht net zo iets als dwangarbeid.
En zijn uitzendbureau's koppelbazen, die het woord flexibel gestalte geven met wegwerppersoneel.

Op school leer je... is een heel helder verhaal over conditionering.
Klaar stomen om slaaf te zijn.

Ik moet mij als volwassen mens aan 4 miljoen regels en wetten houden.
En wordt geacht die te kennen.

Beschaving begint met besef.

Als je je niet aan de arbeidsplicht houdt ken je dood vallen.
En voor onbepaalde tijd van nul komma niks zien rond te komen...

Ik wil niet creperen.
ik wl creeren.

Waar!
Ik mag van 5 euro per dag niet bestaan als ik daar niet 8 uur per dag voor wil werken.
Hoezo inkomen? Hoezo beschaving?

Ik zweer het je!
Je mag van 5 Euro per dag niet bestaan als je daar niet 8 uur per dag voor werkt.

Oordeel niet te snel.
Het is waar dat je in ons vrije landje niet mag bestaan als je niet gehoorzaamt!

Jullie gaan rechters worden
ik mag dood vallen

Alleen als het 10 graden vriest heb ik recht op onderdak!

Snap je dat?

Alleen als het vriest heb ik recht op onderdak.
Maar dan moet ik mijn hond buiten laten staan!
Het is maar een hond, dat mag doodvriezen...

En als het niet vriest mag ook ik doodvallen
Schandelijk duidelijk genoeg?

Maar ik steel niet!
Chantalle

Chantalle

BerichtGeplaatst: vr 23 jan 2009 11:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

"Maar ik rook niet!"

Had ik toch cooler gevonden.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds