Content Syndication
|
|
|
Auteur |
Bericht |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 12 jan 2009 23:03 Onderwerp: |
|
|
In de VS zou een rechter het soort argumenten waar jij steeds weer mee komt "frivolous" noemen:
Quote: | [W]hen a judge calls an argument "ridiculous" or "frivolous," it is absolutely the worst thing the judge could say. It means that the person arguing the position has absolutely no idea of what he is doing, and has completely wasted everyone's time. It doesn't mean that the case wasn't well argued, or that judge simply decided for the other side, it means that there was no other side. The argument was absolutely, positively, incompetent. The judge is not telling you that you were "wrong." The judge is telling you that you are out of your mind. |
In 1984 dacht ene Glenn Crain met een argument dat veel op dat van jou lijkt aan belastingheffing te kunnen ontkomen:
Court of Appeals schreef: | 1 Glenn Crain appeals from the dismissal of his Tax Court petition challenging the constitutional authority of that body and defying the jurisdiction of the Internal Revenue Service to levy taxes on his income. Crain asserts that he "is not subject to the jurisdiction, taxation, nor regulation of the state," that the "Internal Revenue Service, Incorporated" lacks authority to exercise the judicial power of the United States, that the Tax Court is unconstitutionally attempting to exercise Article III powers, and that jurisdiction over his person has never been affirmatively proven. |
In het kort: de belastingwetten zouden niet van toepassing zijn op Glenn Crain. Maar helaas:
Court of Appeals schreef: | 2 We perceive no need to refute these arguments with somber reasoning and copious citation of precedent; to do so might suggest that these arguments have some colorable merit. The constitutionality of our income tax system--including the role played within that system by the Internal Revenue Service and the Tax Court--has long been established. We affirm the dismissal of Crain's spurious "petition" and the assessment of a penalty imposed by the Tax Court for instituting a frivolous proceeding. 26 U.S.C. Sec. 6673. |
en meneer Crain mocht $2000 aan schadevergoeding betalen aan de VS.
Quote: | 4 We are sensitive to the need for the courts to remain open to all who seek in good faith to invoke the protection of law. An appeal that lacks merit is not always--or often--frivolous. However, we are not obliged to suffer in silence the filing of baseless, insupportable appeals presenting no colorable claims of error and designed only to delay, obstruct, or incapacitate the operations of the courts or any other governmental authority. Crain's present appeal is of this sort. It is a hodgepodge of unsupported assertions, irrelevant platitudes, and legalistic gibberish. The government should not have been put to the trouble of responding to such spurious arguments, nor this court to the trouble of "adjudicating" this meritless appeal. |
_________________ Hanc marginis exiguitas non caperet.
Laatst aangepast door bona fides op ma 12 jan 2009 23:04, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
@Paul
Leeftijd: 123 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 12 jan 2009 23:04 Onderwerp: |
|
|
Van toepassing op ieder ?
Iedere koe ? ieder paard ?
En waar is de instemming van de mens met dat straf-boekje ?, gesteld dat het hier om mensen gaat ?
De mens is zelfbeschikkend en heeft geen derden gemachtigd om namens de mensn contracten af te sluiten.
Want alleen slaven moeten derden besluiten namens hen laten nemen.
Zo is in een hogere wet dan het strafboekje bepaald dat een ieder gelijk is.
Dus als een ieder een mens zou blijken te zijn, kan ieder mens dus ingevolge zijn eigen levensovertuiging en zijn wetten leven.
Ik geloof dat zoiets vrijheid heet. Heb er wel eens iets over gehoord. |
|
|
|
 |
@Paul
|
Geplaatst: ma 12 jan 2009 23:13 Onderwerp: |
|
|
Wel BF we zijn hier over wetten van een maatschappij aan het praten welke zich buiten the US vinden.Niet over de situatie in het bedrijf welke AMERIKA heet.
Je loopt achter BF, US taxes zijn uitsluitend voor bedrijven en menige Amerikaan heeft al gewonnen en betaald geen income taxes meer. Google is je vriend. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: di 13 jan 2009 0:06 Onderwerp: |
|
|
Dat je het zelf nog gelooft ook is wat het triest maakt.
Verder sluit ik me aan bij de Amerikaanse rechter. Je komt niet verder dan "a hodgepodge of unsupported assertions, irrelevant platitudes, and legalistic gibberish". _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
@Paul
|
Geplaatst: di 13 jan 2009 0:14 Onderwerp: |
|
|
Tja, waarschijlijk heeft die rechter en jij teveel naar de WC Eend reclame gekeken.
Als je argumenten op zijn roep je gewoon:
Wij Van WC-Eend adviseren WC-Eend.
En tja als we op dat niveau gaan argumenteren houdt inderdaad alles op.....
Straks kom je nog met Het is gewoon niet waar !
Affin, discussie gesloten bij gebrek aan argumenten. |
|
|
|
 |
CareerSwitcher
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UM
|
Geplaatst: di 20 jan 2009 14:50 Onderwerp: |
|
|
Natuurlijk heeft bona fides gelijk over de kwaliteit van Paul's argumenten, maar toch wilde ik hier even verder mee gaan
@@Paul: Je maakt niet duidelijk wat nu je punt of je stelling is. Als die is dat de wetten door de formele wetgever gemaakt rechtskracht missen, is dat onjuist (nou ja, afhankelijk van je definitie van 'rechtskracht missen'). De de laatste tijd meest aangehangen morele rechtvaardiging is een of andere vorm van een sociaal-contract theorie, maar in de praktijk komt het er op neer dat een groep mensen zegt 'dit afgebakende stuk land noemen wij ons land. Iedereen die er woont is er inwoner van en dient zich te houden aan de wetten die op een door ons bepaalde manier gemaakt worden. Wie dan niet doet, knikkeren we de gevangenis is'.
Je kan het daar mee eens zijn of niet, maar dat is de situatie. Als je een stelling wil innemen, gelieve dat dan expliciet te doen.
Verder is het niet zo dat als een rechter in een andere jurisdictie een bepaalde uitspraak doet, die dan per definitie in een andere juridische context onzinnig is. Het door bona fides aangehaalde citaat is naar mijn mening een algemeen beginsel, iets wat nergens neergeschreven is maar voor vanzelfsprekend aangenomen wordt in elk juridisch systeem. 'De wet' is niet alleen wat in het wetboek staat, 'de wet' is een enigszins amorf begrip waar ook 'rechtsbeginselen', jurisprudentie, de mening van experts en mogelijk andere bronnen onder vallen. Dus, ondanks dat het door een rechter uit de VS neergeschreven is, kan het beginsel net zo goed van toepassing zijn binnen het Nederlandse recht - wat het naar mijn mening ook is. |
|
|
|
 |
@Paul
|
Geplaatst: di 20 jan 2009 19:00 Onderwerp: |
|
|
"Zo is het gewoon" laakt elke motivatie.
We stellen vast dat de wet (laat dat begrip voor ons duidelijk zijn, ik bedoel hier alle wetten in Nederland gekend buiten de GW en verdragen) van toepassing is op personen en niet op mensen.
Ik ben een mens en geen persoon.
Het feit dat ik als kind gepersonificeerd werd door mijn ouders en een overheidsnummer en een persoon kreeg is zonder mijn instemming genomen.
"No consent"
Er heeft in Nederland nimmer een stemming plaatsgevonden bij de inwoners over het staatsbestel. Het "de grootste groep bepaald wat iedereen moet doen" is opgelegd.
"Zonder consence"
Als mens kan ik mij beroepen op mijn Burger en Politieke rechten en Mensenrechten.
Als mens heb ik het God gegeven Natuurlijke recht tot zelfbeschikking.
Bij slaven is het recht op zelfbeschikking overgedragen aan hen meester.
In een democratie is het zelfbeschikkingsrecht van de mens met overheidsgeweld overgedragen aan de overheid.
Er ligt geen eigendomsakte van Nederlands grondgebied.
Waarop baseer je de gedachte dat inwoners van het grondgebied Nederland eigendom zijn van de Staat ? en de Staat gehoren ? (Immers het zelfbeschikkingsrecht ligt nu bij de "democratie")
De enigste motivatie zou kunnen zijn dat toen de ouders hun nakomelingen registreerden bij (overdroegen aan) de Staat. Zij de Staat hen kind lieten personificeren, zodat zij aan de wetten van de Staat getoetst konden worden.
Ik ben een vrij mens onder God en ik heb mij nimmer contractueel verbonden aan een Staat.
Noch heb ik mij ingeschreven als persoon bij een staat.
Als vrij mens heb ik mijn zelfbeschikkingsrecht.
Als vrij mens, ben ik niet te toetsen als mens onder de wetten van wat u kent als grondgebied der Nederlanden.
Als de Staat het niet bevalt dat op het grondgebied wat bekend staat als Nederland er vrije mensen leven, dan sodemieterd de staat maar op.
Het grondgebied wat bekend staat als Nederland is niet het eigendom van zoiets als een Nederlandse Staat of zoiets als "een democratie"
Het land en zijn grondstoffen behoren de mens.
Nimmer heb ik een vertegenwoordiger gemachtigd om namens mij te besluiten wat er met mijn grondstoffen dient te gebeuren.
Dat de politici van de staat het belangrijk vinden dat zij hiervan een royale bijstanduitkering moeten ontvangen begrijp ik. Dat politici het van belang achten dat personen in andere landen op rooftochten gaan om olie en drugs te stelen dat begrijp ik ook.
Dat politici van elk mens een persoon wensen te maken begrijp ik ook.
Want dat geeft hen macht.
Maar, he als ik niet begin om mijn zelfbeschikkingsrecht terug te pakken is er verder niemand.
Dus meedenken en ondersteunende gedachtes zijn altijd welkom. (hoewel ik besef dat rechtenstudenten zo hun eigen ruif aan het ingooien zijn.....) |
|
|
|
 |
CareerSwitcher
|
Geplaatst: di 20 jan 2009 19:20 Onderwerp: |
|
|
Om te beginnen is het ofwel 'de ruif bevuilen waaruit je eet', ofwel 'je eigen ruiten ingooien', niet 'een ruif ingooien'.
Verder denk ik dat de kern van je betoog is, voor zover ik door de woordenbrei geworsteld raak, dat je je op een soort natuurrechtelijk recht op zelfbeschikking beroept, en dan zegt dat je je niet vrijwillig onderdaan van een staat gemaakt hebt en dus geen onderdaan van Nederland bent. De wet bepaalt echter van wel, en je zegt zelf in je tweede zin:
Quote: | de wet (laat dat begrip voor ons duidelijk zijn, ik bedoel hier alle wetten in Nederland gekend buiten de GW en verdragen)
|
waaruit ik afleid dat volgens jou 'de wet' volledig man-made is.
Dus het is van tweeën één: ofwel is je definitie van 'de wet' fout (ik vermoed dat dat is wat je eigenlijk wil zeggen, dat je door de mens gemaakte wetten deels verwerpt en je beroept op een overruling natuurrecht), ofwel ben je een Nederlands staatsburger maar wil je dat eigenlijk niet zijn.
Ik heb geen idee waar je me ziet betogen dat inwoners van het grondgebied Nederland 'eigendom zijn van de staat'.
Eigendomsrechten hebben we het nog niet eens over gehad, laten we het systematisch en één voor één doen. De eerste vraag is dus: vind je van jezelf dat je een Nederlands staatsburger bent of niet? Met andere woorden, ben je een staatsburger en vind je dat je het eigenlijk niet zou moeten zijn, of ben je geen staatsburger omdat je je soevereiniteit niet expliciet hebt afgestaan en wil je je op die manier onttrekken aan het gezag van de Nederlandse overheid? |
|
|
|
 |
@Paul
|
Geplaatst: di 20 jan 2009 20:22 Onderwerp: |
|
|
Mmmm voorlopig houdt ik me zelf maar het recht voor de uitdrukingen te gebruiken die ik wil.
Als ik constateer dat er wetten, de GW en verdragen zijn wil dat niet zeggen dat ik mij onder deze wetten stel.
Ik constateer dat ze bestaan. Net zoals loempi's bestaan, zijn ook man made.
Heroine is ook man made.
So What ?
Hoe wil je het dan verklaren dat je gehorig bent aan wetten van een staat, maar dan weer geen eigendom bent ?
Je hebt toch je employe nummer van de staat, waarop je een deel van je inkomstan afdraagt aan de staat ?
Als je geen eigendom bent van, dan heb je zelfbeschikkingsrecht.
Als je derden namens jou besluiten moet laten nemen heb je geen zelfbeschikkingsrecht.
Dan begrijp ik je vraag niet. Waarom onttrek jij je aan mijn wet:
art. 1 CareerSwitcher dient elke maand aan @Paul, 100 Euro te betalen.
art. 2 De wetten van @Paul dienen ten alle tijden gehoorzaamd te worden.
art.3 Indien CareerSwitcher niet betaald mag @Paul zijn eigendommen toeeigenen met elke kracht en macht welke nodig is om de rechterlijke invordering te incasseren.
Ik heb al een tijdje geen betalingen tegemoet mogen zien. Waar haal je de brutaliteit vandaan om mijn wetten te negeren.
Met dat geld doe ik heel veel goeds. Als iedereen zoals jij leefde dat onstaat er chaos.
Ter beantwoording van je vraag, deze snap ik niet:
1. wat is een burger ?
2. wat is een staat ?
3. Wat is Nederland ?
4. Wat is "de nederlandse staat" ? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: di 20 jan 2009 20:37 Onderwerp: |
|
|
@Paul schreef: | Als je geen eigendom bent van, dan heb je zelfbeschikkingsrecht. |
Je kunt best verklaren dat jij een volledig zelfbeschikkingsrecht hebt, maar de Staat zal dit recht slechts erkennen en beschermen voor zover je je aan de wetten van de Staat houdt.
Als ik je goed begrijp vind je het nodig dat er een motivering wordt gegeven voor de vaststelling:
CareerSwitcher schreef: | maar in de praktijk komt het er op neer dat een groep mensen zegt 'dit afgebakende stuk land noemen wij ons land. Iedereen die er woont is er inwoner van en dient zich te houden aan de wetten die op een door ons bepaalde manier gemaakt worden. Wie dan niet doet, knikkeren we de gevangenis is'. |
Deze observatie geeft de realiteit weer (al zijn er natuurlijk ook andere maatregelen die de Staat kan nemen dan het in de gevangenis knikkeren). Er valt hier niet veel aan te motiveren. "Zo is het gewoon", inderdaad.
Of vind jij dat het niet zo is?
Misschien vind jij dat het niet zo zou moeten zijn. Dat is wat anders. Erken je dat er een verschil is tussen wat "is" en wat (bijv. naar jouw mening) "zou moeten zijn"?
Quote: | Dan begrijp ik je vraag niet. Waarom onttrek jij je aan mijn wet:
art. 1 CareerSwitcher dient elke maand aan @Paul, 100 Euro te betalen.
art. 2 De wetten van @Paul dienen ten alle tijden gehoorzaamd te worden.
art.3 Indien CareerSwitcher niet betaald mag @Paul zijn eigendommen toeeigenen met elke kracht en macht welke nodig is om de rechterlijke invordering te incasseren. |
CareerSwitcher onttrekt zich vermoedelijk aan je wet omdat hij weet dat jij niet in staat bent hem te dwingen aan jouw wet te gehoorzamen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
CareerSwitcher
|
Geplaatst: wo 21 jan 2009 1:08 Onderwerp: |
|
|
@Paul schreef: | Mmmm voorlopig houdt ik me zelf maar het recht voor de uitdrukingen te gebruiken die ik wil. |
Hoe kun je pretenderen een ernstige discussie te willen voeren als je je niet eens aan een standaard taalgebruik wil binden? Hoe kunnen mensen communiceren zonder taal? Als iedereen zomaar zijn eigen uitdrukkingen ging bedenken, zou het pas een echte Babylonische spraakverwarring opleveren. Gelieve dus je te beperken tot een gemeenschappelijk linguïstisch fundament.
Verder is het 'houd ik me voor'. De t wordt enkel aan de stam toegevoegd bij de 2e en 3e persoon enkelvoud (en enkel voor normale zinnen, voor geïnverteerde zinnen enkel bij de 3e persoon enkelvoud).
bona fides schreef: | CareerSwitcher onttrekt zich vermoedelijk aan je wet omdat hij weet dat jij niet in staat bent hem te dwingen aan jouw wet te gehoorzamen. |
Precies. 1 van de vragen die je (@Paul) stelt (hoewel je het zo brengt dat het op een volstrekt oninteressante definitiediscussie uitdraait) is:
2. wat is een staat ?
Nou dat is een begrip wat voor discussie vatbaar is. Maar, in ieder geval is een van de voorwaarden waar 'iets' aan moet voldoen om een staat te zijn, is in staat zijn om zijn eigen regels af te dwingen. Jij bent dat niet, dus jij bent geen staat.
Maar goed, je wilt je blijkbaar onttrekken aan het rechtstreeks beantwoorden van mijn vraag door semantische spelletjes te gaan spelen. Ik zal mijn vragen anders formuleren: vind je jezelf onderworpen aan de wetten die gesteld zijn door het apparaat wat zich de Nederlandse staat noemt, en waarnaar door een overgrote meerderheid van alle mensen op deze aarde ook zo gerefereerd wordt?
Maar uit je andere woordenstortvloed maak ik op dat je dat niet vindt. Vertel me dan eens, als jij morgenvroeg de Albert Heijn op het station binnenloopt met je vinger in een L-vorm in je jaszak om de illusie te wekken dat je een pistool in je zak hebt, en je zegt tegen de 17-jarige cassière 'geef me de inhoud van de kassa', en je komt buiten en de toevallig langslopende politieagent slaat je eerst op je tronie en dan in de boeien, ben je dan niet gehouden aan de wetten die door de Nederlandse staat opgesteld zijn? Daarmee bedoel ik, ben je dan *feitelijk* niet gebonden aan die wetten? Of gaat die politieagent zeggen 'oh dat is @Paul, die erkent onze wetten niet, doei doei @Paul nog een prettige dag'?
Als je ernstig dat laatste gaat betogen raad ik je aan zo spoedig mogelijk een psychiater te raadplagen. Als je dat niet doet maar alleen zegt dat die politieagent geen *moreel recht* heeft om jou te arresteren, omdat jij niet aan de wetten die hij handhaaft gebonden bent, dan zijn we een stap verder in de discussie: dan is het voor iedereen duidelijk dat jouw standpunt is dat de *morele rechtvaardiging* voor het concept 'staat' ontbreekt. Dan komen we ook weer terug bij mijn 'zo is het gewoon'. Dat sloeg namelijk op een feitelijke vaststelling, zonder morele lading.
Als we zover geraken, zal ik daarna ingaan op je stemmingmakerij over 'eigendom van de staat'. Wat je namelijk doet, en op een niet al te subtiele manier, is een eenvoudig argumentum ad consequentiam: een negatieve sfeer scheppen over het alternatief voor het standpunt wat je wil verdedigen, en dat doe je door pejoratieve woorden te gebruiken om dat alternatief te beschrijven. Wederom semantisch geneuzel dus, het typische verschijningskenmerk van de simpele en starre geest. (zie je dat ik ook drogredenen kan gebruiken? Dit was een ad hominem!) |
|
|
|
 |
OBB
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 21 jan 2009 2:00 Onderwerp: |
|
|
De taalkriebels worden (toch) te sterk. Verder schoot een spreekwoord over een balk en splinter me in gedachten.
CareerSwitcher schreef: | Verder is het 'houd ik me voor'. De t wordt enkel aan de stam toegevoegd bij de 2e en 3e persoon enkelvoud (en enkel voor normale zinnen, voor geïnverteerde zinnen enkel bij de 3e persoon enkelvoud). | in relatie tot Quote: | Hoe kun je pretenderen een ernstige discussie te willen voeren als je je niet eens aan een standaard taalgebruik wil binden |
CareerSwitcher schreef: | dat is een begrip wat voor discussie vatbaar is. |
wat of dat?
CareerSwitcher schreef: | en waarnaar door een overgrote meerderheid van alle mensen op deze aarde ook zo gerefereerd wordt? | refereren naar of refereren aan?
CareerSwitcher schreef: | Als je ernstig dat laatste gaat betogen raad ik je aan zo spoedig mogelijk een psychiater te raadplagen |
Quote: | een negatieve sfeer scheppen over het alternatief voor het standpunt wat je wil verdedigen |
Overigens ben ik het volstrekt met je eens hoor!
En je 'betoog'  |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: wo 21 jan 2009 3:20 Onderwerp: |
|
|
OBB schreef: | De taalkriebels worden (toch) te sterk. Verder schoot een spreekwoord over een balk en splinter me in gedachten.
CareerSwitcher schreef: | Verder is het 'houd ik me voor'. De t wordt enkel aan de stam toegevoegd bij de 2e en 3e persoon enkelvoud (en enkel voor normale zinnen, voor geïnverteerde zinnen enkel bij de 3e persoon enkelvoud). | in relatie tot Quote: | Hoe kun je pretenderen een ernstige discussie te willen voeren als je je niet eens aan een standaard taalgebruik wil binden |
|
Bij willen is "jij wil" niet helemaal fout. "Jij wilt" is wel betere schrijftaal, aldus onzetaal.nl. (Merk op dat "hij wilt" echt fout is. De bovengenoemde regel dus niet voor "willen".) _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
CareerSwitcher
|
Geplaatst: wo 21 jan 2009 12:24 Onderwerp: |
|
|
Ja, wie kaatst kan de bal verwachten etc, dus ik had me al voorbereid op een extra kritische blik op mijn eigen posts
Ik ben het echter (verrassing!) niet eens met de meeste van je kritieken. Het meeste komt neer op een prescriptivist vs descriptivist manier van naar taal kijken, en het zal je niet verbazen dat ik meer descriptivist ben Natuurlijk kan ik niet ontkennen dat Nederlands een gesloten taalsysteem heeft, maar dan nog wil ik verdedigen dat het meeste van wat ik schreef niet 'fout' is - hoogstens 'niet de voorkeur'.
OBB schreef: | CareerSwitcher schreef: | dat is een begrip wat voor discussie vatbaar is. | wat of dat? |
Een voor puristen veel voorkomende ergernis, maar ik stel me (nog steeds) op het standpunt dat het gebruik van 'wat' in situaties zoals deze inmiddels zo ingeburgerd is dat het (bijna) net zo correct is als 'dat'. Onzetaal heeft er hier http://www.onzetaal.nl/advies/watdat.php een pagina over. Hier werd op nl.taal (usenet group voor hardcore taalfanaten) eind jaren negentig al weken over gekibbeld - misschien nu nog wel, ik kom er al een tijdje niet meer, zo hardcore ben ik niet .
OBB schreef: | refereren naar of refereren aan? |
Hier hetzelfde verhaal. Vandale heeft alleen de 'aan' variant, maar 'refereren naar' is naar mijn mening zo wijdverspreid dat het een valide variant is geworden. Overigens zou het ook een Belgicisme kunnen zijn, in de Google resultaten voor 'refereren naar' komen verdacht veel Belgische resultaten voor.
CareerSwitcher schreef: | Als je ernstig dat laatste gaat betogen raad ik je aan zo spoedig mogelijk een psychiater te raadplagen |
Niet om het te vergoeilijken, maar een typefout is in mijn ogen toch van een andere soort als een taalfout. Maar inderdaad, dat was een misser van me.
Verder was het natuurlijk kleinzierig van me om op @Paul's taalfouten te gaan vitten. Dat was nog meer ad hominem als de laatste sneer uit mijn vorige post. Je doelde met je 'balk en splinter' opmerking op mijn vermeende taalfouten; ik heb hierboven uitgelegd dat ik het daar niet mee eens ben, maar als je het zou betrekken op de 'starre geest' ben ik het wel met je eens - het is makkelijk om te schieten op taalgebruik en dat te gebruiken als rookgordijn, maar het is zelden constructief. Dat was een kwalijke knee-jerk reactie van me.
Maar even goed, als je het niet eens bent met mijn visie op de taalkundige kwesties wil ik er nog wel op doorgaan, maar misschien in een aparte thread dan, kwestie van deze dichtbij @Paul's staatskundige interesses te houden  |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: wo 21 jan 2009 13:00 Onderwerp: |
|
|
CareerSwitcher schreef: | Dat was nog meer ad hominem als de laatste sneer uit mijn vorige post. |
Meer dan
Ondanks wat onzetaal.nl schrijft vind ik "een begrip wat voor discussie vatbaar is" net zo fout als "de voetballer wie nummer 14 droeg". (In het voorbeeld op onzetaal.nl, "het boek wat ik lees", is "wat" het lijdend voorwerp i.p.v. het onderwerp. Wat mij betreft nog steeds fout, maar het maakt denk ik wel een verschil.)
Verder is "refereren naar" m.i. gewoon fout. Het is duidelijk een contaminatie van "refereren aan" en "verwijzen naar". Dat een fout wel vaker wordt gemaakt, maakt de constructie nog geen goed Nederlands. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|