|
Auteur |
Bericht |
Sam01
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: ma 05 jan 2009 18:18 Onderwerp: Verhuur van kamers |
|
|
Hallo,
Ik ben van plan kamers te gaan verhuren in een woonhuis. Hiervoor wil ik een huurovereenkomst opmaken.
Ik studeer rechten, maar heb nog niet veel over contracten of huurrecht gehad. Daarom heb ik nog een paar vragen.
- Ik ga uit van het modelcontract van het Ministerie van VROM. Dit is een overeenkomst betreffende woonruimte. Dit is ook van toepassing bij verhuur van een kamer en gebruik van gemeenschappelijke ruimte neem ik aan?
- Kan ik iets opnemen als: huurder en verhuurder komen overeen niet te roken in de gemeenschappelijke ruimte en in de verhuurder kamer? Of is dit een te vergaande beperking?
- Is een bepaling met een huisdierverbod toegestaan?
- Is een contract voor telkens een bepaalde tijd (bijvoorbeeld 1 jaar) mogelijk? Of wordt dit een na een x aantal verlengingen of termijn automatisch een huur voor onbepaalde tijd?
Bij voorbaat dank. |
|
|
|
 |
sabri
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: di 06 jan 2009 18:51 Onderwerp: |
|
|
Er zijn een aantal zaken die je vantevoren even moet nagaan:
1. Is het een koopwoning met een hypotheek? Zo ja, check dan het contract. De meeste banken hebben een clausule dat je niet zomaar mag verhuren.
2. Een contract voor "bepaalde tijd" bestaat niet. Zie artikel 7:271 en 7:272. |
|
|
|
 |
Sam01
|
Geplaatst: di 06 jan 2009 19:22 Onderwerp: |
|
|
Punt 1 is geen probleem. Punt 2 is duidelijk. Wordt dus geen bepaalde tijd. |
|
|
|
 |
lawyer
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 629
|
Geplaatst: wo 07 jan 2009 10:36 Onderwerp: |
|
|