Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Top Notch Qual...
Best Quality C...
Force justice ...
Best Patches i...
Personalized T...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 29 jul 2025 13:03
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Servicekosten worden door bewoner niet betaald
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Kiekie

Leeftijd: 53
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft

BerichtGeplaatst: vr 09 jan 2009 18:00    Onderwerp: Servicekosten worden door bewoner niet betaald Reageer met quote Naar onder Naar boven

Graag wil ik jullie hulp inroepen. Ik zit in het bestuur van een kleine VVE, 18 appartementen. Helaas is het nu zo dat 1 persoon de servicekosten structureel niet betaald, deze persoon heeft nog niets aan de VVE betaald, en heeft inmiddels een achterstand van 15 maanden.

Inmiddels hebben wij als VVE, een incassobureau ingeschakeld, wat geen succes heeft gehad. Inmiddels is er een rechtszaak geweest, waarin de rechter heeft bepaald dat de persoon moet betalen. Dit heeft de deurwaarder allemaal geregeld, de VVE heeft hiervoor betaald.

De deurwaarder heeft beslag gelegd op het appartement, en de executieverkoop aangevraagd bij de bank. De bank heeft dit momenteel afgewezen, omdat persoon netjes de hypotheek betaald. De rechtszaak is waarschijnlijk in juni 2008 geweest, de rechter heeft bepaald dat persoon moet betalen tot en met juli 2008, daarna kon hij dat niet bepalen natuurlijk, dus hiervoor kan nog geen beslag worden gelegd. Ik heb toen alle correspondentie die ik naar persoon heb gestuurd, afgelopen week naar de deurwaarder gestuurd, die zou weer een brief naar de bank schrijven, om deze op andere gedachten te brengen.

Inmiddels vraag ik mij het volgende af:

Ik heb tot nu toe geen enkele stukken gezien van de deurwaarder, misschien hoeft dit ook niet?
Kan deze persoon werkelijk hiermee wegkomen of is er nog iets anders wat wij als VVE kunnen ondernemen?

De andere bewoners beginnen steeds harder te morren, ze weten dat er een tekort is, en dat er iemand niet betaald. En in principe lijkt het er tot nu toe op de persoon ook er mee wegkomt. Persoon leeft zijn leventje, met diverse auto's, enz. De VVE mag niet zeggen om wie het gaat.

Ik hoop dat jullie mij tips kunnen geven waarmee ik weer verder kan!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Prætorianus

Leeftijd: 88
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: vr 09 jan 2009 18:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Lekenantwoord: waarom leggen jullie geen beslag op een van de auto's? Dat lijkt me een stuk simpeler.
Martijn

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UL

BerichtGeplaatst: vr 09 jan 2009 18:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Op zich kan de deurwaarder ook beslag leggen op andere zaken zoals loon, roerende zaken (inboedel/auto's) of bijvoorbeeld het tegoed op een bankrekening.

In veel gevallen zal de deurwaarder bij een VVE schuld (zeker als deze wat hoger is) beslag leggen op het pand en daarna eventueel beslag leggen op het inkomen.

Dan moet er natuurlijk wel voor beslag vatbaar inkomen zijn. Dat is op zich iets wat de deurwaarder zal kunnen aangeven.

De deurwaarder zou eventueel zelf de veiling kunnen opstarten nu de hypotheekhouder dit weigert maar daar moet wel bedacht worden dat bij een veiling de hypotheekhouder voor gaat in de verdeling van de opbrengst en de kans nogal eens bestaat dat er voor de VVE helemaal niets overblijft. Wanneer dat uitzicht er is zal de deurwaarder zich niet wagen aan een veiling.

Voor wat betreft de stukken: zaken als een vonnis, kopie van exploten etc kan je veelal wel bij de deurwaarder opvragen, vraag er eens naar wellicht dat men daar afschriften van kan sturen. Wel is het zo dat de deurwaarder er meestal niet op zit te wachten om van letterlijk iedere brief een kopie toe te zenden maar dat is ook niet wat u wilt als ik het verhaal zo lees.

Ik zou zeggen, in overleg met de deurwaarder over de verdere beslagmogelijkheden naast beslag op het pand (of het incassobureau als dat de partij is waarmee u zaken doet).
Verstuur e-mail
Kiekie

Leeftijd: 53
Sterrenbeeld: Kreeft

BerichtGeplaatst: vr 09 jan 2009 19:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hartelijk dank voor de antwoorden.

Voor wat betreft beslag leggen op de auto's: persoon is heel slim, en heeft diverse wagens in een opslag staan een eindje hiervandaan. Eén of twee auto's heeft hij dan hier staan, waarvan er ééntje niet gebruikt wordt, en de andere wel. Alleen als er gezien wordt dat hij er mee rijdt kan er beslag gelegd worden, heb ik begrepen van de deurwaarder.

Persoon is zelfs zo slim dat pas, (hij was weggegaan, maar deurwaarder belde persoon toen op) toen er een deurwaarder was die met persoon had afgesproken, persoon eerst de auto ergens anders heeft geparkeerd, voordat persoon naar huis kwam lopen.....terwijl als er normaal geen plaats vlakbij is, persoon gewoon in het plantsoen parkeert......

@Martijn: We zitten dus wel op de goede weg. Ik was inmiddels wat gaan twijfelen over diverse zaken. Ik hoef inderdaad niet de stukken te hebben, ik heb genoeg administratie om bij te houden. Ik ben blij dat ik een stukje bevestiging heb gekregen.

Zodra ik weer wat nieuws te melden heb, of vragen, meld ik me zeker! Maar dat kan wel een tijdje duren, het is een langdradige kwestie.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds