|
Auteur |
Bericht |
jasper30
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 05 jan 2009 15:06 Onderwerp: 24 urig contract, geen vaste werkdagen |
|
|
hallo,
ik zou willen weten ofdat een werkgever waarbij iemand een 24 urig contract heeft, en verder administratief werk heeft (callcenter) je kan verplichten wisselende diensten te hebben. mijn schoonmoeder zou graag 1 vaste dag in de week niet willen werken ivm oppassen. normaal gesproken wisselen haar werkdagen in de week. nu heeft haar werkgever gezegd dat ze geen vaste vrije dag kan krijgen.
mag een werkgever dit opleggen? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 05 jan 2009 16:11 Onderwerp: |
|
|
De vraag lijkt me hier eerder of je schoonmoeder een vaste vrije dag kan afdwingen? Want op dit moment heeft ze zo'n vaste vrije dag niet, als ik het goed begrijp.
Ik vermoed dat dit een kwestie is van goed werkgeverschap / goed werknemerschap. Als het voor de werkgever echt bezwaarlijk is om je schoonmoeder een vaste vrije dag te geven, dan kan hij daartoe denk ik niet worden verplicht.
Dit is wat ik denk, misschien weet iemand anders het beter. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: ma 05 jan 2009 16:24 Onderwerp: |
|
|
Ik ben het met bona fides eens.
Het hoort gewoon bij de voorwaarden die die werkgever stelt. Je kunt je afvragen of dat wel getuigt van goed werkgeverschap, maar het omgekeerde ook, zo zal de werkgever stellen .
En je schoonmoeder is blijkbaar al een tijd accoord gegaan met die voorwaarde. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
|