|
Auteur |
Bericht |
Roosje21
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): Ava
|
Geplaatst: ma 05 jan 2009 12:35 Onderwerp: Mag de leverancier de consument naar de winkelier sturen? |
|
|
Voor school ben ik bezig met een opdracht.
Nu loop ik tegen het volgende aan:
Mag de fabrikant zeggen: wij nemen de producten niet retour, u moet bij de winkelier zijn.
Op internet heb ik gevonden dat de consument bij de verkopende partij moet zijn voor het verhalen op garantie, maar het wordt verwarrend omdat de fabrikant prestaties en kwaliteit moet leveren die de consument redelijkerwijze mag verwachten. Ik zou dan zeggen dat de consument ook bij de fabrikant terecht kan voor garantie.
Ik hoop dat ik het duidelijk genoeg heb uitgelegd en dat iemand mij zou kunnen helpen.
Alvast bedankt!
[/list] |
|
|
|
 |
Arnoud Engelfriet
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1385
|
|
|
|
 |
Roosje21
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): Ava
|
Geplaatst: di 06 jan 2009 13:03 Onderwerp: |
|
|
Ik snap 'm. Bedankt voor de snelle reactie! |
|
|
|
 |
Alfatrion
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 06 jan 2009 14:04 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Mag de fabrikant zeggen: wij nemen de producten niet retour, u moet bij de winkelier zijn. |
Ter aanvulling op het verhaal van Arnoud....
Ja, mits hij niet vast zit aan een fabrieksgarantie. De (Nederlandse) fabrikant is een producent en als gevolg daarvan wel altijd aansprakelijk voor schade die met de veiligheid te maken hebben. (Je huis dat afbrand en zo.) _________________ Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt. - Winston Churchill |
|
|
|
 |
|