sneldekkertje
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 05 jan 2009 15:10 Onderwerp: schade/fouten door verbouwing buren. zelf herstellen mag? |
|
|
In 2005 hebben onze buren werkzaamheden laten verrichten aan hun dak. o.a. de dakkapel is opgeknapt, en de oude dakpannen (seldekkers) vervangen door nieuwe dakpannen (sneldekkers) in dezelfde kleur als bij ons zodat het qua kleur e.d. weer een geheel zou worden.
Om een lang verhaal kort te maken. De maatvoering van de oude en nieuwe dakpanen is exact hetzelfde. Kortom zoals de pannen erop lagen konden ze er ook weer opgelegd worden. Helaas is het niet zo gedaan, men is verkeerd uitgekomen en heeft dat op ons dak weggewerkt door een dakpan halfdoor te slijpen en niet waterdicht over elkaar te leggen. De fout bij de buren is dus op ons dakvlak weggewerkt zonder enig overleg, laat staan toestemming van onze zijde. Overigens zou ik nooit toesteming geven voor het dusdanig achterlaten van ons dak.
Sinds 2005 zijn we al bezig om dat bouwbedrijf de fout weer terug te laten halen naar het dak van de buren, zodat op ons dak weer alemaal hele pannen zouden komen liggen zoals het ook lag. Meerdere malen beloftes gehad dat ze er wat aan zouden doen, dat gebeurde niet dus ik heb zelf een noodoplossing gerealiseerd zodat het in ieder geval weer waterdicht was. De fout zit er dus nog steeds alleen lekt er geen water meer bij ons naar binnen. Iedere keer hebben wij weer contact gezocht met het bouwbedrijf, zelf rekeningen van onze eigen verbouwing niet betaald om maar een troef achter de hand te hebben maar tot op heden is er niks gedaan, voor de bouwvak van 2008 beloofde de uitvoerder uiteindelijk wederom er wat aan te gaan doen, omdat het bijna bouwvakvakantie was hebben we afgesproken dat dit direct na de bouwvak gedaan zou worden. wederom is er niks uit deze afspraak gekomen.
belofte na belofte, terug beld worden gebeurt niet. We zijn het nu spuugzat. uiteindelijk kregen we voor de feestdagen een brief van het bouwbedrijf dat onze klacht ongegrond is omdat het dak "bruikbaar en functioneel" zou zijn. Bij mijn weten is een lekkend dak, zonder toestemming aangebrachte wijzigingen en bijkomende constructiefouten niet functioneeel en bruikbaar te noemen.
Het bouwbedrijf is niet van plan de fout te herstellen bij de buren zodat onze pannen weer goed kunnen liggen. Ik wil niet langer de dupe zijn van fouten in het dak van de buren en ben van plan om de buren op de hoogte te stellen dat als er op 31 januari door het bouwbedrijf geen oplossing is gerealiseerd dat ik mijn dak weer in de originele staat breng door de pannen weer goed te leggen. Hierdoor ontstaat echter het volgende probleem: dat de pannen bij de buren dan weer niet goed aansluiten.
Heb ik het recht om mijn deel van het dak weer te herstellen naar de originele, goede staat zodat ons dak weer voldoet. Dat de aansluiting van de pannen van de buren en de onze dan niet meer klopt is een gevolg van de fout op het dak bij de buren en moet dus door de buren bij het bouwbedrijf worden geclaimd. Dan hebben wij in ieder geen schade en fouten meer door problemen op het dak met de buren.
kortom mag ik mijn dak weer goed maken, of doe ik dan iets waar ze me laten weer op kunnen pakken. Of zijn er betere alternatieven? Ik heb helaas geen rechtsbijstandsverzekering dus moet alles zelf oplossen. Die verzekering gaat er nu zeker komen maar ja, zoals u wellicht allen weet kan dit voor deze kwestie niet meer worden gebruikt.
Graag uw reactie. Dit is mijn eerste topic hier dus ik hoop dat ik alles naar wens heb geformuleerd. Bij voorbaat mijn dank ! |
|