|
Auteur |
Bericht |
Loesah
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): JHAF
|
Geplaatst: zo 04 jan 2009 21:24 Onderwerp: Kan dit zomaar? |
|
|
Ik woon in een studentenhuis. In elke kamer zit een meter op de verwarming vast die meet hoeveel warmte je gebruikt.
Nu willen ze dit systeem gaan veranderen:
35% zijn vaste kosten en de overige 65% worden berekent aan de hand van het aantal vierkante meters wat elke bewoner bewoond.
Nu is het zo dat ik nauwelijks mijn verwarming aan heb en mijn buurman de hele dag door de verwaming wel aan heeft.
In feite ga ik straks voor ZIJN stookkosten betalen omdat er niet meer individueel bekeken word wat je verbruikt hebt.
Ik ga straks dus betalen voor een dienst die mij niet geleverd is? Onverschuldigd betalen?
Kan ik hier wat mee doen of zit ik helemaal verkeerd te denken?
alvast hartstikke bedankt voor het meedenken/advies geven! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: zo 04 jan 2009 22:25 Onderwerp: |
|
|
Als je nog eens een onderwerp kiest, trek dan een minuut uit om iets zinnigs te bedenken.
art. 7:260 lid 1 BW schreef: | Indien de huurder en verhuurder geen overeenstemming hebben kunnen bereiken over een betalingsverplichting van de huurder met betrekking tot servicekosten, kan de huurder of verhuurder de huurcommissie verzoeken uitspraak daarover te doen. |
_________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Loesah
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): JHAF
|
Geplaatst: zo 04 jan 2009 22:33 Onderwerp: |
|
|
Niet echt een vriendelijke reactie.. in eerste instantie
Maar in ieder geval bedankt voor de info. |
|
|
|
 |
Prætorianus
Leeftijd: 88 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 04 jan 2009 23:18 Onderwerp: |
|
|
Het klinkt mij niet onvriendelijk in de oren. Bovendien had je het uit de netiquette kunnen halen. Behalve dat is het natuurlijk ook een "common courtesy". Als je een brief naar iemand schrijft, gebruik je dan ook "kan dit zomaar?" als het onderwerp? |
|
|
|
 |
Martijn
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: ma 05 jan 2009 8:22 Onderwerp: |
|
|
Kijk ook eens op www.huurcommissie.nl in het handboek servicekosten, geeft een begrijpelijke uitleg over hoe de huurcommissie oordeelt voor wat betreft oa stookkosten. |
|
|
|
 |
|